Contact behouden met ex of niet?

Hee!

Sorry als hier al een topic over was…

Ik zit met een probleem. Laat ik van het begin beginnen! Hou je vast ;p

Ik kreeg een relatie met mijn ex in november. Ik was zo gek op die jongen! Hij maakt het onverwachts uit in maart midden in de nacht. Het was vreselijk.
Ik heb toen tot grote spijt contact behouden, maar emotioneel kon ik dit niet aan.
in april kreeg ik eindelijk de doorslag om het contact te verbreken voor een bepaalde tijd, zodat ik kon nadenken of we een vriendschap konden opbouwen of niet.
In mei heb ik het contact weer opgebouwd gewoon als vrienden. Destijds had ik iemand anders leren kennen, daar heb ik trouwens geen contact meer mee.
Maar in ieder geval vond mijn ex me weer leuk in begin juni, en heel stiekem vond ik hem toen ook weer leuk. (eigenlijk vond ik hem al de hele tijd leuk mja)
We gingen het opnieuw proberen om eerst gewoon te daten.
We hebben 2x afgesproken maar hij wou opeens niks meer, hij had blijkbaar al lang last van bindingsangst, ik vind dit maar raar, want als je dit toch al de hele tijd hebt ga je het toch niet weer met je ex proberen? Want als ik dit wist, had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Want nu heb ik weer gevoelens voor hem, wat het nu juist zo moeilijk maakt.
Ik zit met het dilemma om het contact te verbreken om mijn innerlijke rust weer te vinden en me te concentreren op mijn werk en het volgend schooljaar.

Iemand tips voor me?
Bedankt!!!

Als hij wist dat hij zogezegd bindingsangst had, en jou liet denken dat hij je wou, dan zou ik hem laten gaan. Hij verdient je niet.

Als hij zo met je speelt, zo noem ik het maar even, dan zou ik het contact verbreken om jezelf voor hem te beschermen. Het ene moment wil hij je, dan weer niet, dan weer wel en nu ook weer niet. Ik snap zeker dat dat voor jou erg lastig is en zeker als je gevoelens voor hem hebt je gewoon duidelijkheid wilt en niet teleurgesteld wilt worden omdat hij het toch niet kan vanwege bindingsangst.

Uit je OP maak ik op dat je nu niet echt innerlijke rust hebt, je niet zo goed kan concentreren op je werk en als je contact zou blijven houden denk je dat je school er ook onder gaat leiden? Dan zou ik het contact weer verbreken als jou dat rust geeft en dat betekend dat je je beter kunt focussen op je werk en school omdat er niet met je gevoel gespeeld wordt.

Rust heb ik inderdaad niet. Ik ben best snel afgeleid, dagdromen etc… Hij dwaalt elke dag wel door mijn hoofd.
Maar in ieder geval bedankt voor tips! Hier ga ik zeker iets mee doen :slightly_smiling_face:

Ik kan me voorstellen dat het dan erg lastig is wanneer hij in je leven is. Als je gevoel voor een jongen hebt denk je daar sowieso de hele dag aan, als hij er dan op in speelt wordt het alleen maar erger en zelfs als hij je hart breekt denk je nog aan hem. Ik denk dat het jou erg veel rust geeft als je het contact met hem verbreekt. Natuurlijk ben je dan niet binnen een week weer de oude, maar doordat je hem niet meer spreekt kun je je op andere dingen gaan focussen en zal je hem sneller kunnen gaan vergeten en zo meer rust in je leven creëren.

Je hebt helemaal gelijk Buongiorno.
Ik heb net een brief geschreven, die ik waarschijnlijk via de mail stuur om het alsnog goed af te sluiten.

Het beste is denk ik inderdaad: het contact compleet verbreken.
Een paar maanden geleden heeft de jongen waar ik verliefd op was, na een tijdje bezig zijn, gezegd dat hij toch niet hetzelfde voor me voelde. Het kwam kei en keihard aan, ik heb dit erg intensief moeten verwerken en veel nachten erom gehuild, lang rondgelopen met een verdrietig gevoel. Het leek maar niet weg te gaan, ik bleef hem maar leuk vinden, verliefd op hem zijn en me gekwetst voelen, en nu weet ik pas waardoor dat komt: ik stalkte hem nog teveel. Ik checkte elke keer als ik online was op WhatsApp, zijn laatstgezien: NOOIT DOEN! Ik realiseerde me dit, en heb toen op vakantie mijn mobiel niet meegenomen, zodat ik me lekker even op andere dingen kon focussen zonder hem stiekem te stalken. Toen ik terugkwam voelde ik me veeel beter, maar alsnog merkte ik dat iets aan mij nog verlangde naar hem. Toen heb ik zijn nummer en gesprekken verwijderd en WOW, wat een innerlijke verbetering heeft dat opgeleverd (laatstgezien uitzetten is overigens ook erg productief)! Nu kan ik alleen nog zijn snapchatvrienden checken, maar hij leeft niet meer echt in m’n gedachten. Ook heb ik hem niet meer als vriend op facebook, dus ik kan niks meer van hem checken, zo fijn!
Dus echt een aanrader, dat totale contact verbreken (maar dan ook écht, anders heeft het uiteindelijk weinig zin). Het heeft bij mij nu zo’n 3 volle maanden geduurd om het zo ongeveer (day 'n night haha) te verwerken. Geef het de tijd, voel je niet stom als je wéér om hetzelfde moet huilen, dat hoort erbij! Je mág je verdrietig en vervelend voelen, maar dat gevoel zal geleidelijk verdwijnen! Je moet hier gewoon eventjes doorheen.
Succes girl, als ik het kan, kun jij het ook! :sob::muscle:

^ Klopt. Ik heb dit bij mijn andere ex ook gedaan. Dit heeft me zoveel geholpen!
Daarom dat ik weer van plan ben om het te doen!
Ik betrap me ook steeds op whatsapp kijken of hij online is, oude gesprekken terug lezen. ZO FOUT!
Ik heb net een hele brief geschreven. Maar ik ga hem sturen als ik er zelf klaar voor ben!
Ik vind het zo moeilijk, en word er al verdrietig van het feit dat ik dit brief ga sturen, voor mijn eigen bestwil.
Ik wil iedereen bedanken voor de goede tips! Ik waardeer het echt heel erg!

Ik heb toen het uit ging met mijn ex ook een brief van 3 kantjes geschreven. Dit heeft me best wel goed geholpen, vooral omdat het probleem bij mij was dat ik het zelf allemaal niet zo goed op een rijtje had wat ik wilde. Daarna heb ik 4 maanden geen contact gehad (ook verwijderd op fb, mobiel etc.) en nu spreek ik hem zo nu en dan weer en dat gaat goed. :slightly_smiling_face:

3 kantjes wow dat is veel! ik heb net een heel kantje geschreven.
Ik blijf het toch moeilijk om de knoop door te hakken en het werkelijk te doen, ben bang dat ik spijt krijg.

Ja klopt, maar wij hebben ook 2 jaar een relatie gehad en ik voelde echt vanalles dus ik had een hoop om op te schrijven haha.

Ja dat is ook, ligt er ook aan hoe lang je een relatie hebt gehad.

Ik vroeg me af, zal ik wat ik geschreven heb uitprinten en via de post sturen of via een mail?
op whatsapp durf ik hem niet aan te spreken. We hebben nu ongeveer 2 dagen geen contact gehad. Dit gaat me goed af!

Contact verbreken tot je zeker weet dat je eroverheen bent(en dat is niet in een paar weken)…