Constant twijfelen over uitmaken..

Ik ben bijna 5 maanden samen met mijn vriend.
Hij is echt het beste leif dat ik me kon inbeelden. Alles vind ik super aan hem.
Hij is super super lief, knuffelt/kust me heel vaak (ook buitenshuis), ik ga twee keer per week bij hem slapen, hij 4 keer bij mij, maakt veel tijd voor mij, super goede seks, woont niet ver, neemt mijn hand vast tijdens het rijden/stappen. Hij neemt me overal mee naartoe, ook naar zijn vrienden. Zegt heel vaak dat hij mij graag ziet…
Kortom: hij is fantastisch!
En wat ik hier juist heb opgeschreven, klopt echt.
Ik zie hem dood graag.

Maar, wij hebben vaak ruzie. Ik kan wel zeggen bijna élke dag. En die ruzies gaan echt over stomme dingen, vaak mijn fout. Als hij iets zegt op een manier dat ik verkeerd versta, ben ik meteen verdrietig en dan begint het altijd…
Ik had dit niet bij mijn exen.
Ik denk gewoon dat hij mij ergert op één of andere manier.
Deze morgen in bed ook ruzie, en toen wou ik echt zeggen dat we beter uit elkaar gaan, maar het probleem is, ik zie hem zo graag. Ik wil het uitmaken voor die klote ruzies omdat ik me er telkens heel slecht over voel, en nu meer verdrietig ben dan voor ik samen was met hem. Maar ik weet gewoon 100% zeker dat ik hem zo hard ga missen dat ik er helemaal ongelukkig van wordt.

Hebben jullie alternatieven?
Hij zei al eens, elkaar minder zien of een ‘pauze’ nemen.
Maar die pauze zie ik helemaal niet zitten.

Misschien moet je elkaar inderdaad wat minder zien en wat meer dingen ondernemen met anderen :slightly_smiling_face:. Waar gaan die ruzies over?

Ik geloof niet in pauzes. Maar elkaar minder zien voor een tijdje kan misschien wel helpen. Probeer dat dus eerst voor je het uitmaakt.

Ik denk dat jullie elkaar iets te vaak zien, jullie zijn nog maar 5 maanden samen he.

Precies wat ik wilde zeggen. Ik maak hier uit op dat je hem zeker 5 dagen per week ziet. Aangezien je net samen bent vind ik dat echt heel veel.

praten jullie wel over wat je ergert? Jullie zijn nog kort samen en zo vaak samen, dan zal je vast wel soms iets ergeren.
Als je er niet over praat ga je het opkroppen en irriteer je je aan steeds meer dingen. Dus, ondanks dat jullie zo vaak samen zijn, praten jullie wel genoeg?

Dit. Als jullie ruzies gewoon over domme alledaagse dingen gaan zien jullie elkaar misschien te vaak.

Heb je hier met hem over gepraat? Een goede communicatie is een must voor een goede relatie. Probeer eens rustig met hem te praten over wat voor gevoel het jou geeft en wat het met je doet.

Misschien moet je het eens aan hem vragen wat hij ervan vindt?

Ik had dat probleem ook met mijn ex. Wat wij hebben gedaan is samen gezeten en erover gepraat wat er moest veranderen en waardoor het komt. Zo is het bij ons goed gekomen

Misschien moet je proberen om je niet al te snel op te winden en zijn woorden te relativeren. Tenzij het echt iets ergs is, natuurlijk.

Je bent nog maar 5 maand samen en hebt dagelijks ruzie… lijkt me een beetje uitzichtloos.
Zoals hierboven ook gezegd wordt, probeer elkaar minder te zien. Slaap niet dagelijks bij elkaar en doe meer dingen zelf of zonder hem. Daarnaast moet je met elkaar praten over waarom je telkens ruzie hebt, dan kun je namelijk ook dingen veranderen.

Wat echter wel zo is, op het moment dat je een langere relatie hebt ga je op den duur ook samenwonen en zie je elkaar misschien ook dagelijks… hoe wil je dit dan gaan aanpakken? Dan is er niet echt de mogelijkheid om elkaar minder te zien.

Ik had op een gegeven moment ook bijna elke dag ruzie met mijn vriend. Toen hebben we gepraat en nu tolereren we gewoon veel meer van elkaar! Is hij een keer te laat? Boeiend, maak er niet zo’n drama van. Je moet niet van elk klein ding een drama gaan maken. Zeg dat je iets vervelend vind, maar dan wel zo van: lieverd niet doen, dat vind ik niet zo fijn. Niet meteen verdrietig je om gaan draaien, maar laat weten wat je wil. Dan zegt hij: oke schatje, en dan is het ook gewoon klaar.
Gewoon wat meer tolereren en minder snel verdrietig worden of drama maken, dat heeft gewoon geen zin en krijg je ruzies ja.

Uitmaken. Hij is niet de beste die je is overkomen, jullie hebben namelijk elke dag ruzie. Hallo, je bent 5 maanden samen, dan hoor je nog dolgelukkig en verliefd te zijn, geen ruzie te maken. Na 5 maanden moet het nog vanzelf gaan.

Echt, je verdient beter :slightly_smiling_face:

Denk inderdaad dat je goede tips gehad hebt. Geef elkaar de ruimte, jullie zijn pas kort samen en zien elkaar best wel heel veel. Probeer daarnaast inderdaad je reactie was te temperen. Je mag best boos of verdrietig zijn, maar ga wanneer je je zo voelt eens na of het het waard is en of je niet overdrijft. Wanneer je dingen minder problematisch maakt, zullen er vanzelf ook minder problemen zijn.

Als dat niet werkt zou ik toch er voor kiezen het uit te maken. 5 maanden samen is nog niet zo lang en het zou niet zo moeten zijn dat je nu al zoveel issues hebt. Ik denk dat je je er dan bij neer moet leggen dat het tussen jullie gewoon niet zo goed werkt.

Ik praat echt ontzettend veel met hem! Als we een ruzie hebben over iets stoms, het gaat altijd over iets stoms, en meestal mijn fout…, maken we het heel snel weer goed. Altijd binnen het uur is het uitgepraat en heb ik gezegd wat er op mijn hart lag. Hij luistert echt goed en houdt er rekening mee.

Inderdaad, we moeten elkaar wat minder zien. We zien ons al 5 maanden lang élke dag, geen dag is voorbij gegaan zonder dat ik hem zag.
Ik zit nu in de examens, en hij heeft vandaag verlof op zijn werk. Ik dacht voor te stellen dat hij 's avonds afkomt om te blijven slapen, maar ik ga dit niet doen. Dat is altijd mijn probleem, ik wil zoveel mogelijk bij hem zijn… Ik maak natuurlijk tijd voor mezelf en ga regelmatig is weg met vrienden. Maar ervoor of erna zie ik hem toch altijd.
Ik heb hem deze morgen gezien (ik ben blijven slapen bij hem), dus dat is genoeg voor vandaag.

Ik denk nog niet aan uitmaken. We gaan dit nog even proberen, want ik zie hem echt graag en heb nog altijd het gevoel dat wij bij elkaar passen, ondanks de ruzies.

Heel hard bedankt voor de reacties! Ik heb daar écht iets aan!