Constant rotgevoel/down door anticonceptiepil (?)

2 weken geleden ben ik eindelijk begonnen aan de pil. Nou kunnen die natuurlijk allerlei bijwerkingen hebben, zo staat er ook in de bijsluiter dat ‘stemmingswisselingen en neerslachtigheid, inclusief depressie’ vaak voorkomend is.

Ik voel me nu al 2 dagen ongelukkig. Nee, 2 dagen is niet lang, maar ik heb dit nog nooit gehad. Ik voel me echt non stop rot, ik voel steeds huilbuien opkomen en ik reageer veel heftiger op ‘tegenslagen’. Ik begin gewoon te janken dan. En na het huilen heb ik geen opgelucht gevoel.
Eerst was het meer dat ik ineens een flinke dip kreeg als ik bijvoorbeeld in de trein zat, of dat ik uit het niets begon te huilen als ik in bed lag. En me dan ook heel rot voelde, en na een paar uur ging het dan weer. Maar nu is het al 2 dagen lang zo.
Het is opzich geen heel raar gevoel, tuurlijk voelt iedereen zich wel eens zo. Ik ook, ik heb ook een tijdje terug in een behoorlijke dip gezeten die een paar maanden duurde. Maar ik kan me niet herinneren dat ik me toen 24/7 zo rot voelde. En toen kon ik het verklaren omdat er vanalles niet goed ging.
Het ging nu juist goed met me. Ik heb echt een hele leuke vriend waar ik super verliefd op ben en heel erg veel van hou, hij ook van mij, en we zien elkaar super vaak. Het gaat goed op school, ik vind mijn nieuwe opleiding echt heel erg leuk en de mensen uit mijn klas zijn geweldig. Ik zat heel erg goed in mn vel, tot twee weken geleden dan.
Het frustrerende hieraan is dus dat er geen oorzaak voor lijkt te zijn, voel me gewoon klote zonder enige reden.

Ik weet ook dat twee dagen niet lang is dus ik kijk het nog even aan, en als het blijft ga ik terug naar de huisarts, maar dit, zoals ik me nu voel en zoals ik reageer op sommige situaties, is gewoon niet wie ik ben en ik kan er totaal niet meer tegen.

Er zijn vast en zeker meer meiden die dit hebben als het door de pil komt, en ik wil heel graag weten of dit na een tijdje vanzelf weg gegaan is, of dat er gewisseld is van pil, of wat anders. Lijkt me prettig om te horen dat ik niet alleen ben hierin, want ik weet dat dat niet zo is.

Had je dit niet voordat je de pil gebruikte? Ik heb dit zelf ook, ook zonder pil.

Nou het zou wel kunnen zijn dat het begonnen is vlak voordat ik met de pil begon. Ik weet niet meer precies wanneer het begon met dat ik me af en toe opeens down voelde zonder reden.
Maar als ik kijk naar langer dan een maand geleden, weet ik zeker dat ik dit niet had.
Dus ik denk (en hoop) dat dit door de pil komt…

Kan indd best door de pil komen. Ik zou zeggen wacht even af tot je de pil zo’n 2/3 maanden slikt en kijk dan, meestal geven artsen dat als periode om aan de pil te wennen. Als het dan niet over is dan zeker even terug naar de HA!