conservatorium of communicatie?

hi !

Ik weet niet goed welke vervolgopleiding ik wil doen. Ik zit nu in de 5e klas van de HAVO.

Ik wil dus misschien conservatorium doen. Ik speel nu 11 jaar piano, en een auditie voor de opleiding zou ik halen (volgens mijn lerares). Maar nu weet ik niet goed of ik wel echt naar het conservatorium zou moeten gaan. Ik denk dat ik de opleiding heel leuk zou vinden, maar wat ga ik daarna doen ? :face_with_raised_eyebrow:
Aan een beroep komen lijkt me weer moeilijker, dan als ik bijvoorbeeld een opleiding communicatie volg. Tenzij ik muziekdocent wil worden, maar ik wil dus totaaaaaaaaal niet gaan lesgeven. Als ik communicatie ga doen wil ik richting schrijven, reclame of tv.

Wat zouden jullie doen ?

Ik weet niet wat ik zou doen.
Ik denk ook wel dat bij de opleiding communicatie, de banensector groter is dan conservatorium.
Maar zou je het leuk vinden om bijv. pianist te worden of is het meer een hobby?
Succes ermee!
x

ik maak wel graag muziek ja,
en ik denk eigenlijk als je van je hobby je beroep kan maken dat heel leuk zou zijn, maar ik vind communicatie ook leuk, en k denk dus ook dat daar meer werk in zit, lastig lastig :thinking:

bij zoiets moet je gewoon je hart volgen. (klinkt cliché maar is zo)

Volg je hart. Dat is het belangrijkste bij studiekeuze.

Communicatieeee :sunglasses:

en? wat koos je?

Het lijkt wel alsof je met communicatie meer kans hebt op een baan dan als je het conservatorium gedaan hebt…

Maar voor de ‘leukere’ banen zoals bij de tv of bekende tijdschriften moet je heel hard werken en ontzettend geluk hebben.
Net als het hard werken en geluk hebben is om muzikant te worden.

ik ben ook benieuwd

Ow whahahaha 2008