Congitieve therapie.

Hey.
Ik ga starten met congitieve therapie en ik vraag me af of meerdere meiden dat hier hebben gedaan, ik wil er graag het een en ander over horen.

Sommige meiden hier op girlscene weten mijn ‘geschiedenis’ wel en weten hoezo ik dit doe maar heb niet zo’n zin om het weer te typen, hier is een link naar de uitleg:
http://forum.girlscene.nl…lijk/list_messages/231312
(je moet beetje naar beneden scrollen voor lang en uitgebreid verhaal)

XXX

Dat is hetzelfde als cognitieve gedragstherapie toch? Ik heb dat ook gehad en het heeft me heel erg veranderd. Ik ben me bewuster van mezelf en van de dingen die ik denk. Het heeft me gelukkiger gemaakt en ik heb meer onder controle hoe ik op bepaalde situaties reageer. Het werd me heel duidelijk dat ik soms ‘verkeerd’ dacht. Het heeft me absoluut geholpen. In de relatie die ik met mn ouders heb maar ook mijn kijk op mezelf! Het heeft me veel energie gekost en het is soms best wel zwaar maar het was het echt waard. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes en sterkte!

Dankjewel voor je reactie! Ja, het is inderdaad hetzelfde, ben vergeten gedrag ervoor te zetten.

Ik wil inderdaad ervoor zorgen dat ik weer mezelf kan zijn en me gevoelens kan uiten hoe ik ze wil uiten, omdat ik nu overal agressief en ‘verkeerd’ op reageer.

-

Ik heb idd ook cognitieve gedragstherapie gehad, dit heeft me wel geholpen qua manier van denken. Ik kan nu een stuk positiever tegen dingen aankijken dan vóór ik die therapie had. Maar buiten het positiever denken heeft het voor mijn porblemen niet zo geholpen en sloegen andere therapieën beter aan. Maarja, da’s persoonlijk denk ik. Zoals JaJanneke al zegt kan het soms wel heel zwaar zijn, maar als het aanslaat bij je is het het, denk ik, wel waard.

Ik heb cognitieve gedragstherapie gehad, het helpt mij om mijn gedachten mijn lichaam niet te laten beïnvloeden. Als ik bijv. ergens bang voor ben word ik al snel misselijk, dit komt door de negatieve gedachte etc.

Het heeft mij enorm geholpen!

ik heb cognitieve gedragstherapie gehad…
Het hielp niet bij mij,
en ben er mee gestopt,

kwam denk ook omdat ik niet kan praten, en bij die vrouw moest praten.

Gehad, en heeft geholpen. Ik had een fobie voor hoofdluis (ja, dat is echt) en daardoor durfde ik niet meer mijn jas op te hangen, dicht bij mensen te komen, ergens te slapen en ook bijna niet meer naar school. Ik stond minstens twee keer per dag mijn haar met zo’n kammetje te kammen, mijn bed te controleren en als ik jeuk had werd ik panisch. Terwijl ik het natuurlijk nooit had. Uiteindelijk een half jaar volgehouden. Toen begonnen met therapie, béste beslissing ooit!

Het gaat niet allemaal van een leien dakje natuurlijk en je zult misschien ook wel eens een terugval hebben, maar het heeft mij super geholpen. :slightly_smiling_face:

Ik volg nu psychotherapie, maar dat is voor een angststoornis (ja, ik heb veel) en dat vind ik minder nuttig. Cognitieve therapie vond ik voor mezelf beter eigenlijk…

Heel veel succes meid!!! zet hem op!