Confused.

Ik heb een goede vriendin en zij heeft een vriendje. Na een tijdje ontmoette ik haar vriendje (J) dus ook en werd daar bevriend mee. Ik werd uitgenodigd op feestjes daar, en ontmoette zo ook zijn vriendengroep van 3 jongens; R, M en O. Na drie keer O ontmoet te hebben merkte ik dat ik hem leuk vond en na een tijdje kreeg ik verkering met hem. Het grote probleem is dat R, M, O en J heel veel drinken, dus dingen gingen mis. Op een gegeven moment besloot ik het uit te maken, omdat ik niet precies wist wat ik voor hem voelde. Ik wilde gewoon vrienden blijven, want ik hield nog steeds van hem. Hij wist niet of hij dat kon, omdat hij ‘elke keer als iemand wat over mij zei in huilen uitbarstte’. Hij vertelde me dat hij dood wilde, een emotioneel wrak was, etc. Ik voelde me vanaf het eerste moment al schuldig, want ik gaf heel veel om hem. Nu heb ik al een paar nachten over hem gedroomd en ik weet gewoon niet wat ik voor hem voel.

en je vraag is?

Iig niet met iemand een relatie beginnen omdat je je schuldig voelt.

Dan is dat bot gezegd gewoon zijn issue, en ben jij niet gedwongen hem vrolijk te maken door met hem een relatie aan te gaan.

Er achter komen wat je voor hem voelt :slightly_smiling_face:.
Stel je voor, hij krijgt nu verkering met een ander meisje. Ben je dan jaloers? Vind je het niet erg? Als je hem ziet, wat denk je dan? Etc.

Je moet gewoon doen wat jezelf wil. Als je andere (dierbare) mensen zoals je vrienden maar niet heel erg kwetst.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen…

als je van hem hield wist je wel wat je moest doen dnk ik

zoiets heb ik nu ook. op dat van dood willen moet je denk ik gewoon niet reageren.ik denk dat jullie elkaar gewwon de eerste weken een beetje uit de weg moeten gaan en daarna langzaamaan de band weer opbouwen zegmaar. en dan van af en toe een praatje naar gewoon weer vrienden.