condoomallergie?

Hey,

Ik heb een probleem.
Ik heb sinds een jaar een vriend en ik ben aan de pil. Maar door antibiotica moeten we tijdelijk ook condooms gebruiken. Nu hebben we die zaterdag dus weer voor het eerst gebruikt, en vanaf zondag heb ik jeuk. Vooral van zondag op maandag heb ik een uur wakker gelegen en was het zó erg.
Het is wel wat rood (maar dat komt denk ik door het krabben) en wat dikker dan normaal…
Gisteren wilde we het weer doen met gewone condooms van Durex, maar het deed gewoon echt teveel pijn…
Kan het zijn dat ik allergisch ben voor dat merk? Want volgensmij hebben we dat merk nog nooit gebruikt…
Maar is het dan ook normaal dat de seks 4 dagen later nog zo’n pijn doet?

Alvast bedankt! (:

T klinkt als een allergie wel een beetje, ik ben ook allergisch voor condooms, maakt niet uit welk merk. En toen ik daar last van had wist ik meteen ook wat het was. Dik, rood, jeuk, brandend.

Er bestaat allergie voor latex dus het kan.

Klinkt idd als een irritatie.
Even goed schoonhouden met lauw/warm water.

Volgens mij bestaan er ook anti-allergie condooms, misschien moet je die dan nemen.

In het begin was ik nog niet aan de pil, en toen hebben we altijd durex condooms gebruikt…
Maar is het normaal dat het na 4 dagen dan nog steeds pijn doet bij seks hebben?

Ja, dat probeer ik ook! Normaal ga ik om de dag in de douche, maar nu toch wel bijna iedere dag… vooral omdat het eerst heel erg jeukte en douchen dan wel hielp. Gelukkig heb ik nu niet echt meer last van jeuk, maar als ik er aan kom of mn vriend doet het wel nog pijn…

had je toen geen last? want misschien is het wel een combinatie van latex/gevoeligheid en antibiotica.

Maakt antibiotica je niet ook gevoeliger voor allerlei dingen?

Nee toen had ik er dus geen last van, dat was Durex.
En ik weet niet of je het merk kent, maar nu was het MySize…
Zelf had ik er ook nog nooit van gehoord, maar ze lagen nog bij mn vriend thuis :slightly_smiling_face:

is het geen infectie? (roodheid, jeuk etc)

Ik denk het niet…
Want het zou dan wel heel erg toevallig zijn dat dat de dag na het condoomgebruik kwam… Toch?

Allergie speelt vaak na een tijdje op. Het is iets wat zich ontwikkeld door het te gebruiken. Het komt vaak voor dat mensen opeens allergisch zijn voor iets waar ze daarvoor niet allergisch voor waren. Als je op deze leeftijd allergisch voor iets wordt dan moet je dat vaak zoeken in producten/eten wat je sinds kort gebruikt of over het algemeen niet vaak gebruikt in je leven. Dat kunnen in dit geval heel goed condooms zijn.

Maargoed, het kan in principe ook een infectie zijn idd. Dan heb je ook last van jeuk en roodheid. Bij een allergie zou je nl denken dat je na grondig wassen er vanaf zou zijn. Een vaginale infectie moet je ook weer tegengaan met een bepaalde antibiotica.
Als oorzaak voor infectie:

* Antibiotica Antibiotica kuren (bijvoorbeeld voor luchtweginfecties of huidinfecties) kunnen als 'bijwerking' bepaalde soorten bacteriën in de vagina doden, waardoor de candida de gelegenheid krijgt zich uit te breiden. Vooral de zogenaamde 'breedspectrum antibiotica', die een heel scala van bacteriën kan uitschakelen, kunnen voor dit verstoringsproces verantwoordelijk zijn.

Het kan dus ook heel goed zijn dat die vagina infectie door jouw antibiotica komt.

Oh oke… ik heb hier ook zalf liggen tegen huidinfecties, omdat ik die ergens anders voor nodig had… Zou ik dit er dan op kunnen smeren?

Tuurlijk niet. Dat is voor andere plekken bedoeld, en misschien zitten er wel stoffen in die niet goed zijn voor je geslachtsdeel. Gewoon even naar de dokter gaan, je beschrijft je klachten, en als het goed is krijg je dan capsules (of een zalfje, maar ik kreeg capsules), mits het een infectie is.

Hij/zij kijkt dus niet naar je geslachtsdeel om een diagnose te kunnen stellen, ik spreek uit ervaring.

Maar ik weet niet of het nu zo’n goed idee is, aangezien ik nog antibiotica slik en vanmiddag ben geopereerd… En het probleem is ook; mn buurman is mn dokter…

Ik had er bij m’n antibiotica ook last van, daarna ging het ook weer over. Als je het niet ziet zitten kan je het beste toch even naar je huisarts gaan, lijkt mij.

Ik zou niet snel zalfjes smeren op je vagina-area! Meestal worden er voor je vagina speciale middeltjes gemaakt. Anders ben je straks nog sneller van huis :confused: Ik zou naar de huisarts gaan en niet bang zijn dat je hem je pijnlijke plekken moet laten zien. Vaak kunnen ze bij deze symptomen al zien wat je wss hebt.

Een paar dagen geleden is mijn antibioticakuur afgelopen, en nu heb ik ook nergens meer last van! Dus ik weet ook niet of het door die condooms kwam, of niet. Is het slim om die ene condoom toch nog te gebruiken van dat merk?