Condoom / Zonder condoom

Hay meiden.

Ik ben aan de pil en mijn vriend en ik hebben al een tijdje seks.
We doen het tot nu toe altijd met condoom. Alleen hoor ik hem de laatste paar keer best vaak klagen dat die moeite heeft met hem om te doen. Dat het heel straks zit en iets met bloedstromingen (sneller slap als je even pauze neemt).
Mij ligt dwars dat ik weet dat ik niet de enige ben met wie die seks heeft gehad, heeft hij nooit verteld (maar je weet hoe het gaat via via). Dus een SOA zou dan natuurlijk altijd voor kunnen komen. Zonder die reden zou ik het wel zonder condoom willen doen. Hoe moet ik dit aankaarten en misschien weet hij het zelf ook wel niet?

Volgende keer dat hij over condooms begint, zeggen: ik wil het best zonder condoom doen als je je eerst laat testen op SOA’s.

Ja, maar je kan het ook al oplopen met pijpen. Dít doe ik dan wel.
Het is gewoon een stukje zekerheid wat ik wil hebben. Blijft anders rond in mn hoofd gaan.
Alleen ik denk dat als ik erover begint dat het een antwoord is van heb ik niet geen zorgen enzo.

Maar je kunt toch gewoon vragen of hij zich wil laten testen? Dat jij je daar prettiger bij voelt?

Geen test, geen seks zonder condoom. Kun je gewoon duidelijk over zijn, tenzij jij met een soa rond wil lopen.

Mijn vriend heeft meteen een afspraak gemaakt toen ik het hem vroeg. Ik vind dat ook wel een beetje de basis van een goede relatie. Hij moet toch ook wel begrijpen dat jij liever niets oploopt? En zo’n test stelt niets voor. Even in een potje plassen, ze kijken in je keel, that’s it. Dat vind ik persoonlijk niet heel veel gevraagd.

Oh en als hij klaagt over condooms mag jij toch ook zeker hier over klagen?

Kan hij geen grotere condooms kopen? Of is dat een domme opmerking?

Mee eens.