Condoom of niet?

hey meiden,
Ik heb dus sinds kort een vriendje en we zijn al wat verder gegaan, hij heeft mij gebeft en ik hem afgetrokken. Maar we hadden t er dus over of ik t uiteindelijk met condoom wilde doen (seks). Hij vroeg ook of ik aan de pil zit. Ik begin nu bijna aan mn 2e maand. Nu stopweek. Ik ben nog maagd, maar hij niet. Hij heeft het al vaker onveilig gedaan. Dus ik vroeg of hij geen soa had ofzo en hij zei nee. Moet ik er dan gewoon blind vanuit gaan dat hij geen soa heeft en het dus niet met condoom hoeft?
liefs x

nee
laat hem een test doen

Laat hem eerst maar een test doen.
Ik zou het voorlopig met condoom doen en wanneer je wat langer een relatie hebt zonder, als je dat zelf wilt iig.

En als jij liever nog een condoom erbij gebruikt gewoon doen.

Ik heb ook liever pil + condoom en dit doen wij dus ook gewoon.

Eens met foreveralone en tubbietoast!

Ik vind het er vanaf hangen. Mijn vriend heeft voor mij 1 relatie gehad, van 7 jaar. Ik vertrouwde er wel blind op toen hij zei geen soa te hebben. Misschien naïef, maar oke. Ik weet dat hij het zou zeggen als er wel wat zou zijn. Plus dat zijn leeftijd, hij is best wel wat ouder dan mij, mij daar ook vertrouwen in geeft dat het klopt (qua dat hij verstandig en oud genoeg is om beter te weten). Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat hij wel een soa zou hebben, zonder het zelf te weten. Dus zeker weten doe je het zonder test nooit.

Als hij meerdere relaties heeft gehad voor jou en het zonder condoom heeft gedaan, dan zou ik hem sowieso een test laten doen. En jou het resultaat laten zien (want hij kan ook wel gewoon zeggen dat hij niks heeft).
Beter zeker weten vooraf, dan spijt achteraf!

Zou het gewoon met condoom doen en hem een test laten doen.

Naïef ja, om de reden die je zelf al aangeeft: van veel SOA’s hoef je niks te merken. Van de ergste, namelijk HIV, sowieso de eerste tijd niet. Dat hij ouder is heeft daar niks mee te maken. Ik snap echt niet waarom je vrijwillig het risico wil nemen om ziek te worden…

Hij is mijn eerste bed partner, dus ikzelf heb (zeer hoogst waarschijnlijk) niks. hij heeft voor mij 1 relatie van 7 jaar gehad, daarvoor ook niemand. In het begin van die relatie hebben zij beide een soa-test gedaan, omdat zijn ex wel andere bed partners had voor hem. Natuurlijk weet je het dan nog niet 100% zeker, maar de kans is wel erg klein. Ik heb dus wel het risico genomen.

Zelf zou ik het sowieso met condoom (en pil) doen én hem laten testen. Dat lijkt me ook prettiger voor hemzelf, mocht hij toch iets hebben.

Gewoon altijd met doen. Ik heb de pil en als we het doen, doen we ook met condoom. We willen beide gewoon graag goed beschermd zijn.

Ik gebruik nooit condooms maar ik zou hem wel een test laten doen :slightly_smiling_face:
Als hij geen SOA heeft en je al een tijdje aan de pil zit, kan je wel zonder doen.

Idd soa test, je kan ook enkel drager zijn en er zelf niks van merken.
Ik gebruik dan geen condoom, wel aan pil maar dat is onze eigen keuze - ik heb geen ander gehad naast hem en hij deed het altijd met condoom. Wel getest, maar schoon :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zou hem eerst een test laten doen, sowieso. Niet zomaar vertrouwen, misschien weet hij het zelf ook niet. Je hoeft geen klachten te hebben.

Ik raad je ook dit voor te stellen voordat je het met condoom doet. Van handwerk e.d. kun je ook een soa oplopen. Als het contact wordt overgedragen enzo.