Condoom gescheurd...

Hallo allemaal!
Ik heb een probleempje, het is een beetje ingewikkeld dus ik begin maar gewoon bij het begin.
Ik heb sinds een tijdje een vriend en het leek me wel verstandig om de pil te gaan halen bij de dokter. (We hadden het al 1x gedaan voordat ik naar de dokter ging.) Bij de dokter zeiden ze dat we beter geen seks konden hebben totdat ik de pil had genomen en dus helemaal veilig zou zijn. De dokter zei dat als ik op de 1e dag van m’n ongesteldheid ermee begon dat het dan meteen veilig zou zijn, maarja dat zou dan dus nog ruim 2 weken duren.
Toen hebben we in the heat of the moment tóch seks gehad (zonder dat ik dus aan de pil was). Nu is dat niet zo’n probleem als je het met condoom doet. Maarja, toen is het condoom dus gescheurd…
Dag daarna hebben we gelijk de morning after pil gehad, wat de kans op zwangerschap tot 5% zou verkleinen.
M’n vriend zegt dat ik me er geen zorgen over moet maken, maar ik zit mezelf in m’n hoofd echt helemaal gek te maken. Ben pas 17 en wil echt geen kind.

M’n moeder vraagt ook de hele tijd of ik al ongesteld ben en of ik al met de pil begonnen ben. Ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Er zouden 2 redenen zijn waardoor ik over tijd kan zijn: zwangerschap of door de morning after pil. Wat moet ik tegen haar zeggen? Ze weet niet dat m’n vriend en ik al seks hebben enzo…

Kan iemand helpen aub? Ik maak mezelf helemaal gek….
x

Beetje lang, sorry… :flushed:

Ik wou dat ik iets voor je kon betekenen, maar volgens mij kun je nu alleen afwachten totdat/of je ongesteld wordt. Probeer niet teveel te stressen en afleiding te zoeken, want door stress kan je ongesteldheid nog langer wegblijven.

Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst ongesteld was?
Je kunt altijd voor de zekerheid een zwagerschapstest doen.

zeg gewoon dat je nog niet ongesteld bent en je zelf ook geen idee hebt waarom nog niet…

Ik denk dat er een hele kleine kans is op een zwangerschap omdat je de MP ook geslikt heb de dag erna.

Niet te druk maken, daardoor kan je ook later ongesteld worden, door stress

Ik denk dat je nog niet ongesteld bent geworden omdat je je te druk maakt. Zoals hierboven ook al is gezegd: door stress kan je later ongesteld worden.
Dus doe rustig aan, de kans dat je zwanger bent is nihil.

Over 2 weken kan je een zwangerschapstest halen,als je nog niet ongesteld bent :slightly_smiling_face: