condoom 'faalt'

hey meiden,
Ik en mijn vriend hebben al een poosje seks, wegens omstandigheden kan ik niet aan de pil gaan. We doen het dus alleen met condoom. Alleen twee keer is de condoom gescheurd, uit het niets (zorgvuldig opengemaakt en omgedaan). Kan het zijn dat de rest van het pakje dit ook heeft?
Het topje van de condoom heeft zelfs voor een week ‘in me’ gezeten. Hij was toen niet klaargekomen nog, een paar dagen later heb ik een MAP genomen voor de tweede keer dat de condoom gescheurd was (dit keer was hij wel klaargekomen).

Hm dat is wel vreemd.
Ik denk toch dat de pil veiliger is, en anders voor de zekerheid ook nog een ‘vrouwencondoom’?

Wat voor merk condooms had je ?

durex

had je een goede maat?

Hmm, mss een productiefout dan? Want normaal is durex wel goed. Mss kun je andere condooms even checken en als er dan meerdere gescheurd zijn, of er is iets mis mee denk je kun je mss terugsturen naar durex ofzo, of een brief schrijven?

Oh oke dat is apart.
Ja als je echt zelf niets verkeerd gedaan hebt zou ik anders voor de zekerheid een nieuw pakje kopen ofzo? Better save than sorry.
Maar de pil is inderdaad wel het veiligst (tegen zwangerschappen dan ofcourse)

Je kan nog altijd een spiraaltje nemen?

Misschien is het condoom te klein? Houden jullie het topje wel dichtgeknepen als jullie het condoom om zijn penis schuiven? Want daar mag dus absoluut geen lucht in komen, dan kan die kapot.

Dubbelpost.

Ik kan door mijn medicijn gebruik ook de pil (niet meer) slikken,
heb vorige maand een spiraaltje laten plaatsen. Misschien ook een idee voor jou?
Ik ben er wel tevreden mee; 5 jaar lang er niet meer aan hoeven denken! =)

Mijn vriend en ik hebben dat 1 keer gehad. Toen zijn we ‘overgestapt’ op de XL-variant en het is nooit meer gebeurd. Die misschien eens een keer kopen?

Misschien een andere maat pakken ?

Wel raar zal wel een productiefout zijn ofzo, ik zou voor de zekerheid nieuwe kopen als het daar weer bij gebeurd dan moet je een andere maat kopen.

Kan geen productie fout zijn, ze worden zorgvuldig getest in de fabriek. Idd een maatje groter proberen :wink:

Ik neem aan dat ze ze niet allemaal eerst testen, maar een steekproef? Dan zou het wel kunnen, maar wel erg kleine kans.

Dat is wel raar. Mss kan je het beste wel een ander pakje kopen, condooms worden namelijk per reeks getest ofzo. Sowieso, 2 slechte condooms uit een pakje, dan zou ik niet snel dat pakje weer willen gebruiken.