condoleance kaartje

Hai, ik wist niet goed waaronder ik dit topic moest maken, maar ik heb een vraag.
Afgelopen vrijdag is de schoonmoeder van mijn stagebegeleidster overleden. Nu wil ik graag een kaartje aan haar (en haar vriend) sturen. Alleen wat zal ik erin zetten? In ieder geval iets van ‘gecondoleerd met dit verlies en veel sterkte de komende tijd’. Alleen ik zit een beetje mee hoe te beginnen en te eindigen… Zeg ik ‘beste *naam* en *naam*’, of begin ik de aanhef anders… En hoe sluit ik af… met
‘groetjes *naam*’, of alleen m’n naam… en zal ik er nog even bij zetten van. *stagiaire van … *, voor als haar vriend de brief opent. Daar zit ik dus een beetje mee… op zich heb ik best goed contact met haar, ook wel buiten stage om praten we wel over dingen enzo en ik heb ook haar nummer enzo.
Echter spreekt ze mij altijd aan met ‘hallo *naam*’ , of ‘dag *naam*’ via mailcontact en de afsluiting is zo’n automatisch ding weetje wel … zo van… ‘met vriendelijke groet … leerkracht op die en die school’
Verder in appcontact begint ze vaak met ‘hey’ o.i.d. Dus het is niet echt per se heel formeel hoe ik met haar spreek.

Ik zou als aanhef Beste *naam*, gebruiken en als afsluiting alleen m’n naam

Je kunt ook alleen: gecondoleerd met dit verlies en veel sterkte de komende tijd.

en dan je naam er onder zetten.

Dat is ook prima namelijk. Doen wel meer mensen :slightly_smiling_face:

Dit inderdaad.

De aanhef kan je weglaten vind, je adresseert de kaart al aan haar en haar vriend. En dan inderdaad alleen je naam eronder. Zij vertelt dan evt wel aan haar vriend dat jij haar stagiaire bent, als hij dat niet al weet.

dit.

Op een rouwkaart staat meestal al genoeg tekst om alleen nog je naam onder te zetten. Meer is op zich niet nodig =)