Conditie té laag?

wij moeten met gym de coopertest doen, dat is 12 minuten hard lopen en dan zoveel mogelijk rondjes. we hebben eerst geoefend met de piepjes test en dan 3 trappen. 1 tm 3 lukt mij wel, maar als we dan in de 2e groep zitten moeten we van 3 tm 6, toen was ik helemaal dichtgeklapt en ging ik heel erg raar ademen, ik ging ook helemaal trillen en ben toen maar gestopt. maandag hadden we de coopertest en toen ging het ook weer helemaal verkeerd, maar toen ben ik gewoon doorgerend en werd het helemaal zwart voor m’n ogen. m’n gymdocent dat ik gewoon had moest stoppen, maar ik had dat niet gedaan. ik vraag mij af hoe dit kan. ik ben 14 jaar, tennis 1x in de week en rook niet. ik ben vorig jaar wel een half jaar gestopt met sporten omdat ik ziek was geweest, misschien dat mij conditie daarvan naar beneden is gegaan? ik heb dit trouwens ook als ik heel snel fiets of als ik van de onderste verdieping van school helemaal naar boven moet, dan ben ik ook helemaal buiten adem en soms zelfs duizelig. weet iemand wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?

xxx.’

heb ik ook soms hoor , licht eraan als je heel ernstig ziek bent geweest dan kan je conditie daar van achteruit zijn gegaan !! succes

hmm geen idee. ik heb iig wél medelijden met je. moet zelf ook binnenkort coopertest lopen >.< maarja beter dan om de plas rennen, bah wat haát ik dat.
ik vind gym echt super behalve rennen. xD

njah hier heb je niks aan. dus up.

maar ik zou even naar de dokter gaan? want zoeits gebeurt geloof ik niet zomaar ookal heb je een slechte conditie… sterkte!

ik ben al buiten adem als ik gewoon fiets of de trappen op loop soms :S

Ik ook. En dan niet soms, maar altijd.
Ik begin binnenkort met fitness, misschien dat het wel helpt.

En jij kunt misschien wel meer dan 1x in de week gaan sporten. Misschien nog hardlopen erbij? Na het eten 1 uurtje met een vriendin erbij bijv.

echt? ik was al bang dat ik de enige zou zijn en dat er iets met ma aan de hand was ofzo :S en ik ga joggen maar dat is maar een paar keer in de maand, ik hou het nooit vol :stuck_out_tongue: het is niet zo dat ik dan direct moe ben of moet opgeven, ik ben gewoon snel buiten adem, mn conditie is niet geweldig maar ook niet zo supersuperslecht

haataangym 0_________0

nou… ik was niet echt ernstig ziek ofzo, ik was de hele tijd erg moe en kon soms school niet eens volhouden, dan kwam ik thuis en dan kroop ik in m’n bed en dan sliep ik een paar uur en dan maakte ik was huiswerk en dan ging ik weer naar bed. de dokter wist niet wat het was, ik heb een aantal bloedonderzoeken enzo gedaan maar dat was allemaal goed. toen heb ik 2 week geloof ik vakantie gehad en toen ben ik een stuk opgeknapt, ik mag van m’n ouders niet op nog een andere sport omdat tennis nogal duur is. ik skeeler soms nog wel eens met een vriendin maar wordt ook niet echt met veel huiswerk enzo. ik ga de laatste tijd wel vaak eens met m’n hond een eind wandelen, maar dan gaat het ook wel goed, maar als ik snel moet. dan gaat het eigenlijk mis. m’n vriendinnen halen met de coopertest ongeveer makkelijk 10 rondjes, maar na 4 moest ik het eigenlijk al opgeven.

en ik heb ook vaak heel veel last van m’n rug. daardoor loop en ren ik ook wel eens raar. misschien dat ik daardoor verkeerd ga ademen ofzo?

Dat zou kunnen maar je loopt toch niet altijd raar denk ik, of wel? En hoe loop je dan precies? Ik weet niet of de houding iets te maken heeft met hoe je ademt…

misschien heb je een wat te lage bloeddruk?
heb ik ook, en als ik dan te snel opsta of soms ook gewoon uit het niets, dan word het zwart voor je ogen en zie ik sterretjes zeg maar…
en dat is best kut.
alleen met gym heb ik er nooit last van :wink:

dat is ortostatische hypotensie, had een vriendin van mij ook. die moest vitamine pillen gaan slikken en meer zout/ijzer eten ofzo
maar nu heeft ze er geen last meer van : )

Ik ben nu begonnen met joggen, maar ze zeggen dat je te snel loopt als je buiten adem bent en niet normaal kan praten, maar ik blijf buiten adem hoe traag ik ook loop :S is dat normaal? Ik ben altijd al zo snel buiten adem geweest, maar ik vraag me toch af hoe dat komt…

dat doe je denk ik gewoon niet genoeg aan sport.
net als de meeste meisjes hier.
behalve ik

Hm dat is ook zo, maar er zijn toch ook veel mensen die niet sporten en normaal kunnen praten tijdens het fietsen enzo…

Heb je geen bloedarmoede ofzo?
Ik heb dat wel, en als ik teveel sport kan het ook zwart voor me ogen worden en kans op flauwvallen. Ik heb ijzertabletten ervoor.

hebikook
ikwordookheel snel duizelig
zie heelsnel zwart enal.
heb vitamine pilen, maar die werken niet teminste bij mij niet zo goed.
=\