conditie! help me even aub♥

op school hebben we binnenkort een loop voor het goede doel
we moeten dan 3km rennen.

Als ik die 3 km heb gerend heb ik 3 kwartier een knal rood hoofd niet normaal.
vandaar dat ik graag in conditie wil komen.
Maar ik heb niet echt zin om de hele tijd na school te gaan rennen…
Kan ik ook anders een conditie krijgen zodat ik 3km rennen volhoud?

zou touwtje springen daarmee helpen? of iets anders?

xxx

Je hoeft toch ook niet elke dag te gaan hardlopen… Met 2 keer in de week, misschien soms 3 keer kom je al een heel eind verder.!

Wanneer is die loop? En hoe ver/lang kan je nu al lopen.?

Ik denk dat touwtje springen wel helpt, hier krijg je volgens mij een hele goede conditie van! Succes x

Zoals er al werd gezegd: Je hoeft niet de hele week te rennen. Met Drie keer in de week verbeter je al je conditie. Ook hoef je niet een rondje van een uur te rennen. Als je zoekt op internet hoever je moet hardlopen om die drie kilometer te halen, zou ik gewoon dat rondje lopen. Als de dat twee á drie keer per week rent zal je merken dat het steeds beter gaat!
En begin niet te snel! het is beter om heel rustig te beginnen en dan op het einde (laatste 100 / 200 meter) een sprintje te trekken dan halverwege al helemaal kapot te zijn.

en een rood hoofd is niet raar; ik trek altijd bleek weg!

oke heel erg bedankt allemaall !! :bowing_man: :bowing_man:

Ik ga nu heel ander advies geven en zeg er ook meteen bij dat ik dit super fijn vindt.

Ik heb een super goede conditie gekregen van fietsen en dansen.
Als je conditie wil krijgen d.m.v. dansen moet je wel echt veel energie erin leggen, actief bezig zijn met van alles (, je spieren goed opwarmen en afkoelen, genoeg drinken, noem maar op.

Ik heb heel erg het idee dat een 'hardloop’conditie zoveel anders is dan een ‘fiets’conditie. Dit klinkt echt ontzettend raar, ik weet het :’). Maar ik fiets heel veel (en ook spinnen, dus intensief), dus hier heb ik best een redelijke conditie mee. Maar hardlopen krijg ik écht niet voor elkaar.

Misschien dat dit alleen bij mij is, geen idee. Maar ik zou het dus wel proberen op te bouwen echt door middel van hardlopen. Alleen dan niet elke dag, maar om de dag misschien?