Concertticket verkoop bedrijven

Hoooi allemaal. Ik ben iets aan het onderzoeken over secondaire ticket verkoop. Ik vroeg me daarom af wat de mening hierover is bij mijn medemens. Secondaire ticket bedrijven zijn dus niet de primaire verkoop bedrijven van concert en entertainment tickets maar ze kopen ze over en verkopen ze vervolgens door.

Voordeel is dat je niet met 6 computers aan uren hoeft te wachten tot je bijvoorbeeld een beyonce of justin bieber ticket kan bemachtigen, je kan vaak reserveren, nadeel is dat je meer betaalt.

Als jullie een kaartje kopen, kijk je dan goed op welke website en voor welk bedrag je het haalt of ga je af op de eerste links van google? hebben jullie naar eigen weten eerder gekocht bij secundaire bedrijven en wat is de ervaring? voordelen/nadelen?

Ik heb eigenlijk nog nooit bij een secundair bedrijf een ticket gekocht. In m’n achterhoofd vertrouw ik dat soort dingen niet zo.
Hier heb je niet veel aan, maar alsnog succes!

Jawel hoor! ben juist benieuwd naar of mensen er uberhaubt bekend mee zijn :slightly_smiling_face:

Dank voor je mening, zit zeker wat in!

nog meer meningen of ervaringen?

Hier heb ik een documentaire over gekeken of iets paar dagen terug. Een bedrijf wat mensen en theaters op die manier op lichten. Met op zet kaarten inkopen en doorverkopen vind ik niet echt oké. Dat je af en toe je kaartje weer verkoopt wegens wat voor reden dan ook snap ik wel. Soms kan je op het laatste moment niet. Puur om ermee te verdienen vind ik niet echt kunnen. Al ging het hier niet echt over.

Kan niemand bedenken waar ik dusdanig veel geld voor over zou hebben dat ik een kaartje koop bij zo’n website. Zou gewoon via de normale manier een kaartje proberen te kopen. Uitverkocht? Jammer dan.

Ik ga al sinds mijn vijftiende die-hard naar concerten, heb al zeker meer dan 25 grote bekende artiesten gezien en ik koop NOOIT ergens anders dan een vast verkooppunt.

Ik weet overigens wel dat vriendinnen hun kaarten kopen bij viagogo, en dat is gewoon betrouwbaar.

al is dit wel raar: http://www.viagogo.nl/Concertkaartjes/R+B-Urban-Soul/Rihanna-Kaartjes/E-497549

Ik ging gister kijken of ik op websites terecht kwam als ik op kaartjes zocht die allang waren uitverkocht, toen kwam ik op viagogo terecht.

Viagogo is een Marktplaats voor concert tickets. Ik heb er zelf nog nooit iets besteld maar twee vriendinnen van mij hebben altijd heel netjes hun kaartjes binnen gehad :slightly_smiling_face:

Wat voor concert was dit? Had je toen uiteindelijk je ticket niet ontvangen of gewoon voor een hogere prijs?

Check even het programma Rambam van afgelopen maandagavond.
Het zal je helpen in je onderzoek.

Ik vond eigenlijk dat ze wel gelijk heeft maar dat is mijn mening natuurlijk. Er zijn niet voor niets officiële ticketsites en er wordt niet voor niets zoveel gewaarschuwd.
En als je op een ‘niet bekende’ site zonder research zomaar tickets gaat bestellen, is dat gewoon niet slim. Het kan goed gaan natuurlijk, maar dat is niet zeker.

Ik ga zelf regelmatig naar concerten en festivals, ik koop alleen tickets via ticketmasters.

Ik heb het al gezien, goede aflevering en best extreem. Ik zoek daarom ook naar ervaringen van mensen die er besteld hebben, goed of slecht.

Sorry, op die manier.

Ik bestel alleen via Ticketservice of via het theater.

Sorry hoor maar ik vind dat ook best heel dom. Op élke betrouwbare ticketsite wordt in het rood aangegeven alleen tickets te kopen op de door hun aangegeven sites. Kun je wel zeggen
‘als je voor de eerste keer karten besteld.’ maar iedereen weet dat mensen tegenwoordig anderen oplichten alsof het niks is.

Ik vind schandalig. Aangezien die bedrijven ongeveer 20% van de gewone verkoop opkopen en vervolgens voor veel hogere prijzen.
En volgens mij is het ook nog eens illegaal. Binnen mijn vriendengroep koopt 1 iemand een x aantal kaartjes in als we weten dat het snel uitverkocht is en verkoopt ze daarna door voor dezelfde prijs. Niet om geld te maken, maar omdat het gezellig is als er veel mensen mee gaan.

Ik support deze troep niet, en zou er daarom ook nooit willen kopen.
Wil je een kaartje: op naar de zaal zelf of ticketmaster!

Meer info:

Als ik het zo lees vraag ik me af waarom die bedrijven toch zo’n succes hebben. Is er dan toch zo’n naieve bevolkingslaag in NL?

meer ervaringen en meningen?

Ik koop altijd via Livenation/ticket master.
Dit promoot de site waar het concert gegeven word ook.
Tenzij ik heel graag naar een concert wil zou ik nooit op andere site’s kopen. Zo wel, dan altijd even nakijken. Er staat altijd wel ergens een recencie over een site, vooral als er klachten zijn moet dat terug te vinden zijn op internet.
Ik ben tegen het doorverkopen van kaartjes. Concerten zijn vaak al duur, en je moet fans niet vragen om nog meer te betalen. Ik vind dat ‘Secundaire’ wereldje maar onbetrouwbaar en vaag, ik raad mensen daarom vooral niet aan om daar kaarten te kopen.

Ik koop alleen op officiële sites en ja, ik snap echt niet dat er toch nog mensen zijn die erin trappen als het om secundaire sites gaat.
Het is het internet, for God’s sake. Ik weet niet hoe het komt dat mensen nog stééds zo onwetend zijn. Je moet niks vertrouwen tot je er 100% zeker van bent en als in koeienletters aangegeven staat dat je alleen bij officiële verkooppunten moet kopen, niet websites vertrouwen met een zogenaamd keurmerk.