Concertkaartjes kopen

Hey girls :slightly_smiling_face:
Ik ben van plan om aanstaande zaterdag om 11.00 uur te gaan proberen kaartjes te scoren voor het concert van Ed Sheeran. De vorige keer hebben mijn zus en ik dit ook geprobeerd via Ticketmaster, maar kwamen we er niet doorheen en was het zo uitverkocht. Ik heb al opgezocht op internet wat je het best kunt doen om zo snel mogelijk aan je kaartjes te komen maar wordt er niet veel wijzer van of je nou precies om 11.00 de site moet refreshen of juist al van te voren in de rij moet staan, etc.
Hebben jullie tips voor hoe ik dit het best kan aanpakken zodat er wat meer kans is dat we kaartjes kunnen scoren?

Noh ik moet eerlijk zeggen, toen ik de kaartjes voor ariana grande wou scoren van 14 mei, stond ik 10 voor 10 (verkoop startte om 10 uur) in de rij, en het was alsnog uitverkocht dus ja. Je moet echt veel eerder in de rij gaan staan hahaha

Jup, hadden wij dus ook met Ed Sheeran, maar er wordt ook wel op bepaalde sites gezegd dat je precies op het moment dat de kaartjes in de verkoop gaan, je de pagina moet refreshen zodat je vooraan in de rij komt. Ik weet dus niet wat ik moet geloven hahah :flushed:

Niet. Refreshen. Het maakt geloof ik niet uit hoe vroeg je in de rij gaat staan want zover ik weet wordt om 11 uur de rij gewoon weer gehusseld, het is een kwestie van geluk hebben. Als je geluk hebt en je komt door de rij heen wordt je automatisch doorgestuurd naar de bestelpagina, wanneer je gaat refreshen kom je opnieuw in de rij te staan juist.
Deze tips komen van de site van Ticketmaster zelf:
Onze tips:
[ol]- Log in op onze website (zorg dat je al een account hebt)
- Zoek van tevoren al het eventlinkje op. Je zit goed als er ‘event’ in de link staat.
- Cookies kun je het best van tevoren al even verwijderen (Ctrl+Shift+Del).
- Een wachtruimte ontstaat als het voor 10.00 uur al druk wordt op de site.
- De wachtrij vormt zich zodra de verkoop begint en iedereen krijgt een willekeurige plek in de wachtrij.
- Stop, het heeft dus geen zin om al uren van tevoren op de website te zijn!
- Zie je om 10.00 uur geen blauwe scherm met cirkel en kan je ook nog niet bestellen? Dan moet je wel even op F5 drukken.
- Zie je om 10.00 uur het bekende blauwe scherm met cirkel? Niet op F5 drukken vanaf nu!
- Foutmelding na betaling? Het kan max. 24 uur duren voordat je je tickets ontvangt. Na 24 uur nog niets? Neem contact op[/ol]

Ooit bij het bestellen van One Direction kaartjes ging ik om 10.00 uur refreshen terwijl mijn blauwe cirkel al vrij ver was met laden, en toen liep ik ze dus mis. Bij andere concerten stond ik ook in de rij maar werd ik automatisch doorgestuurd en toen heb ik wel kaartjes kunnen bemachtigen. Niet refreshen dus.

Aah oke, super erg bedankt! Dan gaan we maar duimen… :sunglasses:

Ik heb nooit kaartjes weten te bemachtigen, de vorige keer voor het concert van Ed Sheeran wel. Ik stond toen al 2 uur vantevoren in de rij, en was meteen door de rij heen toen de klok 10 uur sloeg. Of het was vies geluk of die rij maakt wel uit…

Die rij maakt volgens mij niks uit, ik en een vriendin probeerde een keer kaartjes te krijgen voor een concert maar ik moest toen eigenlijk weg. Alleen omdat ik nog 10 minuten over had (5 minuten voordat de kaart verkoop begon) besloot ik het voor de zekerheid wel te proberen. Zij stond al langer in de rij, maar uiteindelijk had ik de kaartjes en zij niet.
Mijn tips zijn dus, zorg wel dat je optijd je computer hebt opgestart en voor de tijd in de rij staat, maar de tijd maakt volgens mij niet uit (ticketmaster zegt dat ook) en niet refreshen!! Zorg dat je al ingelogd hebt en alles klaar hebt liggen. Het is denk ik ook puur geluk hebben. Ik ben er een keer tijdens het betalen uitgegooid en had dus geen kaartjes.

Ik wilde even updaten dat ik kaartjes heb ieeeeeeh! Dankjulliewel allemaal voor jullie tips! :cold_sweat: Oh ik ben echt zo blij

Ahhh wat leuk, super om te horen dat het gelukt is! :upside_down_face: