Concerta ADHD

Hey,

ik slik 45 MG Concerta. Maar ik heb verschrikkelijk last van de bijwerking; geen eetlust. Ik eet 's ochtends met heel veel moeite een halve boterham. 's Middags niks. En 's Avonds met heel veel moeite een beetje avondeten. Vanaf ongeveer 21.00 krijg ik honger. Ik val heel erg af.

Ook voel ik m depressief als ik mijn pillen inneem. Snel geïrriteerd en heel moe omdat ik slecht slaap. Ik heb huilbuien.

Ook slik in melatonine, een natuurlijke slaappil, zodat ik sneller in slaap val. Maar ondanks dat, slaap ik slecht.

Wat zijn jullie ervaringen ?xx

Waarom ga je niet naar je dokter toe?

Ja dan moet ik andere pillen. Maar ik ben net aan deze gewend…

Ik ben 15 en weeg 53,

Ik weet niet of die depressieve gevoelens door me pillen komen, depressie komt in de familie voor…

Heel erg bedankt ^

Mygawd. Dat had ik ook, maar dan slikte ik 18 MG (ofzo)
Ik hongerde me hele dagen uit, en wat ik at was ongezond.

Ook door mijn melatonine dat 5 MG was sliep ik erg vast en was ik s’ochtends heel erg moe.

Ik werd zat van deze bijwerkingen en ben gestopt met al die pilletjes. Ik ben nu beter af als eerst.
Als je de bijwerkingen niet bevallen kun je beter dat even met je moeder en huisarts bespreken!

Succes! :slightly_smiling_face:

Ik kan van ritalin en concerta inderdaad ook bijna niks eten. Persoonlijk vind ik Concerta fijner, maar bij Ritalin is het zo dat ik na 2,5 uur even snel iets kan eten en dan weer een nieuw pilletje in kan nemen. Bij Concerta ‘verdwijnt’ het effect niet echt, waardoor ik dus helemaal niks kan eten. :’)

Depressieve gevoelens heb ik ook, het ‘rebound’ effect. Al zou dat bij concerta toch een stuk minder vaak moeten voorkomen…

Daarnaast hoofdpijn, trillen en ongelooooooooooflijk droge strot. Soms vraag ik me af waarom ik het inneem, maar als ik dan een week niks inneem weet ik weer waarom :’)

Misschien kun je eens overleggen met degene die het voorschrijft aan je?

Ik zou dit overleggen met je huisarts. Snap dat het vervelend is als je weer moet overstappen naar een ander medicijn, maar er bestaat natuurlijk wel een kans dat een ander medicijn toch beter voor jou werkt - dat verschilt per persoon.

Ik ben als kind ook met ADHD gediagnosticeerd, maar bv. Ritalin werkte totaal averechts bij mij dus uiteindelijk heb ik nooit medicijnen geslikt. Nu als volwassene heb ik enkel nog weleens last van een ‘te vol hoofd’. Ik heb overigens ook wel therapie gehad als kind, dat werkte voor mij goed.

Ik zou dit zeker even bij je arts aankaarten, want er zijn meerdere behandelingen mogelijk voor ADHD.

Vraag je huisarts eens naar dexamfetamine, mijn vriend heeft ook tijden geworsteld met Ritalin enz, maar nu gaat alles prima met die dexamfetamine (:

Ik slik precies hetzelfde 45 mg en melatoline s’avonds.
Ik had toen ik begon met concerta had ik hele erge stemingswisseling, me eetlust was ook heel verschillend en huilbuien af en toe maar dan bleef ik er heel erg in hangen. Maar na een paar maanden ging het bij mij weg!

Gauw even contact opnemen met een arts, want depressie kan wel ontstaan door concerta (bij een te hoge dosering of gevoeligheid daarvoor) en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien een lagere dosering proberen en anders dexamfetamine inderdaad.
Hoe lang gebruik je de concerta nu?