Concert tickets overkopen

hey, ik wil binnenkort graag naar het concert van Ariana Grande, en heb nu iemand gevonden die hardcopy tickets verkoopt. Deze gene verkoopt ze voor de originele prijs, en is binnenkort een dagje naar Amsterdam(in de buurt van waar ik woon), en we zouden dan daar afspreken en het regelen.
Dus niet bij hem zelf thuis…

Maar hij neemt wel zijn ID kaart mee + kopie van bankafschrifte(toen de kaartjes gekocht zijn) + officiële aankoop bewijs

En ik vraag me af of dit wel te vertrouwen is? en hoe ik het verder nog zou kunnen controleren?

Op zich kan hij een kopie gemaakt hebben, maar ik denk dat je het niet veel zekerder kunt krijgen, je kunt het er dus op wagen. Eventueel kun je nog proberen er zo vroeg mogelijk te zijn, met meerdere kaartjes komt de eerste namelijk binnen, maar misschien dat dat ook weer anders is als je echt hardcopy kaartjes hebt. Het komt in ieder geval wel over alsof hij er oprechte bedoelingen mee heeft.

Ik zou voor kaartjes kijken op ticketswap.nl. Dat is 100% te vertrouwen.

Ticketswap is ook niet 100% te vertrouwen. Diegene kan alsnog zelf het kaartje uitprinten en gaan, of via een andere weg het kaartje verkopen.
Helemaal zeker is het nooit, maar het klinkt alsof die man met hardcopy tickets gewoon te vertrouwen is.

Bij Ticketswap krijg je wel een mailtje of het kaartje heeft gewerkt en de verkoper betrouwbaar was. Dus als je daar wordt opgelicht krijg je sowieso je geld terug.