concentratieproblemen

hoi iedereen,
Ik zit met een probleem.
Al een tijdje heb ik last van concentratieproblemen, dat merk ik vooral heel erg in school tijdens de lessen en ook als ik moet studeren.
Vaak stel ik alles uit tot het laatste en moet ik er dan nog vlug aan beginnen waardoor ik iedere keer slechte resultaten haal.
Als ik wil studeren zit ik na 5 minuten terug al ergens anders met mijn gedachten.
Ik weet echt niet wat ik moet doen want het begint echt invloed te hebben op mijn leven.
Heeft er iemand van jullie dit ook of weet er iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt ! x

Heb ik ook heeel erg last van. Up voor jou =D

ik heb ook precies hetzelfde!
maar dan begin ik eerder met het leren van een proefwerk bijv.

En eigenlijk hoort dit bij ‘school.’ :pensive:

echt? :slightly_smiling_face:
ik had daar nochtans vroeger nooit last van

Ja, het gaat toch over studeren op school en voor school? Haha.
En je onderste zin snap ik niet…

Misschien ADD?

ik heb daar laatste tijd ook last van! en eerst had ik het nooit

heeft m’n broer ook. xD Tzit vastin de familie.

heb ik ook, maar ik heb adhd dus daar ligt het aan.

thuis kan ik me altijd zooo slecht op huiswerk maken…
ik had pas voor niet eens zo gek veel huiswerk de hele dag eraan besteed …
ik was vroeg uit 1 uur dacht ik : oh fijn ik begin gelijk aan mn huiswerk heb ik dat ook af, was ik bezig tot 8 uur s’avonds T_T
maar dat komt omdat ik mn laptop er altijd naast heb en dan is krijgt de laptop voornamelijk mijn interresse.
Ben op het moment aan het leren…

On topic: ik kan je dus niet helpen sorry - upje voor jou.

Je moet naar een rustige plekje in huis opzoeken, alle dingen die jou afleiden wegzetten(hoe moeilijk het ook is!), probeer je aandacht bij je werk te houden, denk eraan hoe eerder je het afhebt, hoe eerder je leuke dingen kan doen

Hmm… ik heb er soms ook wel last van, maar niet zo erg als jou. Ik zal wat tips verzinnen, waarvan ik denk dat ze misschien wel helpen:
Als je thuis bent en moet leren:

• Zet je computer, tv, radio uit en je telefoon op stil.
  • Zorg ervoor dat de ruimte waarin je leert schoon is. Als het een rommeltje is in je kamer, is het een rommeltje in je hoofd.
  • Als je ergens over piekert, schrijf het dan op of praat er met iemand over. Zo kun je als je begint met leren het van je afzetten misschien.
  • Speel je een instrument? Ikzelf wel, en m’n dwarsfluitlerares zegt altijd: als je je niet kunt concentreren, speel dan een kwartiertje, en ga dan verder met leren. Je zult zien dat het leren dan weer goed gaat.
  • “Beloon” jezelf als het je wel is gelukt een tijdje lang te leren. Heb je een uur geleerd, pak dan een koekje/kijk eventjes tv of weet ik wat.