Concealer

Hey,

Ik heb nog nooit make-up gebruikt en ik wil het nu wel gaan doen. Ik heb donkere kringen onder mijn ogen,ook al slaap ik genoeg ze zijn er en blijven.

Ik heb gelezen dat ik concealer kan gebruiken hiervoor. :upside_down_face:

Maar zullen mensen snel zien dat ik make-up heb gebruikt? En hoe weet ik in de winkel of het wel mijn huidskleur is? Zijn er nog tips voor het gebruiken van concealer?

X

Je kunt het aan een medewerker in de winkel vragen welke het best past bij je huidskleur. Meestal heb je niet meteen de goede, je kunt een paar verschillende merken proberen om erachter te komen welke het best bij je past! Het hoeft niet allemaal in 1 keer, ik heb er zelf een paar jaar over gedaan om een goede mascara te vinden, al waren die anderen niet slecht :cold_sweat:

Concealer kun je goed blenden, mits je een fijne te pakken hebt.
Ik heb verschillende merken geprobeerd, omdat ik van mijzelf flinke kringen onder mijn ogen heb. Ik heb echter wel vloeibare concealers geprobeerd in plaats van concealer sticks, omdat ik deze niet prettig vond aanbrengen.

Persoonlijk is dit mijn favoriet:
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C21&SC=WSP&KAC=BEY&artikelNummer=870816&MaatCode=0000&BC=GOA&BAC=ALG&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjC2BEgwzkwyCjCoxoIiovx&utm_source=google&utm_medium=cpc&scid=scplp868708160000&sc_intid=868708160000&cm_mmca1=12913-AGI-23705142662-ASI-339408347004-868708160000&gclid=CjwKEAjwgZrJBRDS38GH1Kv_vGYSJAD8j4DffCEVHnrb79rM-UzIqazzFzuHuWXkf9k5zG76FEL3bRoCr2bw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CMGkgarki9QCFdOadwodLyUMsg

Deze is alleen online te bestellen, omdat hij jaren uit het assortiment was in Nederland. Hij is wat aan de gele kant (de lichtste), maar ‘geel’ maskeert juist het ‘blauwe’ van kringen.

Ik heb ook duurdere merken geprobeerd, waaronder deze van Nars http://s567.photobucket.com/user/LiveLifeGorgeous/media/1%20llg/DSC_0559.jpg.html ). Deze concealer zag ik meer ‘zitten’ onder mijn ogen, omdat hij wat ‘droger’ is. Hij is echter wel weer fijn voor het bedekken van puistjes.

Het is dus vooral experimenteren met concealers en welke goed uitpakken op je huid. Het is niet per definitie zo dat een duurder merk vaak beter is (bijvoorbeeld: veracamilla.nl | Catrice Liquid Camouflage High Coverage Concealer + Even Skin Tone Beautifying Foundation)

Wellicht nog interessant: