concealer/foundation

Hee allemaal
Ik heb vandaag bij de Hema concealer ( de groene stick ) gehaalt en hij werkt wel oke . Maar wat ik me nou afvraag is of concealer even " slecht " al foundation , en maakt het puistjes ( net al foundation ) nou eigenlijk erger? Foundation verstopt puistjes eigen , doet concealer dat ook ? :flushed:
Groetjesss :bowing_man:

Volgens mij doet een concealer dat ook. Het zal denk wel verschillen per merk, het ene merkt verstopt puistjes meer dan een ander. Groene stick is volgens mij wel beter dan zo’n ‘normale’ kleur concealer.

volgensmij wel, op de plek dat je de concealer smeer is dit wel het geval denk ik. Al zal het wel per merk verschillen (ingrediënten enz.) maar wel is het voordeel dat op de plekken waar je geen concealer op doet je minder last zal krijgen van verstopte porien. Bij foundation wel!

Er is sowieso niet echt een verband tussen het hebben van puistjes en make-up dragen. Je kunt alleen overgevoelig zijn voor ingrediënten die in je make-up zitten, maar er bestaat niet echt iets dat je huid ‘verstopt’ als je je huid verder goed verzorgt en reinigt.

Het verstopt de huid.

Tegenwoordig niet meer hoor.

Weten jullie wat ik nog meer kan doen tegen puistjes , want af en toe heb ik 1/2/3 heftige puistjes en alles wat ik doe lijkt het erger te maken … :flushed:

Gezicht goed reinigen en niet uitknijpen.

Dit, als je alles er netjes afhaalt s avonds is er niks aan de hand.

Er bestaat ook zoiets als hormonen. Komt van binnenuit dus als je je gezicht gewoon schoonmaakt kan je er niks aan doen