Concealer, foundation? Welk product?

Ik vind van mezelf dat ik een beetje wallen heb. En het ligt niet aan slaap te kort, dat dacht ik eerst ook en toen ik eerder ging slapen bleef het hetzelfde.
Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar op de foto zie je het niet goed. Maar zodra ik in de spiegel kijk zie ik het wel.

Dus ik had een vraag: welk product kan ik gebruiken om dit tegen te gaan?
Ikzelf ben niet zo van de foundation aangezien ik een egale huid heb en ik bang ben het daarmee te verpesten. Maar als het echt helpt wil ik het best proberen.
Oh ik ben van mezelf ook licht getint, maakt dat verschil? Ik ben niet zo’n expert op dit gebied. :slightly_smiling_face:

Up.

Ik denk niet dat als je foundation gebruikt met een egale huid je meteen allemaal puistjes krijgt hoor. :’) Volgens mij was het juist dat als je een onzuivere huid had en je gebruikte veel foundation alle puistjes en dingetjes juist extra meer gaan ontsteken. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. (;

Foundation en concealer zijn er in principe in allerlei huidskleuren, dus tenzij je bv een extreem lichte of een hele gele huid hebt zal het niet zo moeilijk zijn om de juiste kleur te vinden. (; Als je foundation voor je hele gezicht neemt is het het beste om (als je de kleuren probeert om je goede kleur te vinden) dat niet op je kaak te proberen. Echt serieus, ik zie zoveel mensen die dat zeggen. De één zegt dat je het op je pols moet proberen, de ander zegt op je binnenkant van je arm, en nog een ander zegt je kaaklijn. Maar ik test het altijd op m’n nek/sleutelbeen gebied. Want als je kleur matcht met dat gedeelte van je lijf, en je smeert het ook op je gezicht, sluit het mooi bij elkaar aan en heb je nooit het risico dat je zegmaar een apart hoofd en een aparte nek hebt qua kleur xdd maar dat is mijn manier he, je moet zelf maar weten hoe je het doet.

Ik gebruik de concealer van de hema, gewoon lekker simpel en is mooi dekkend. :’)

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen ;a

Je kan een beetje concealer gebruiken voor onder de ogen.
En veel water drinken, helpt ook!

Heb je wallen als een verdikt deel, of heb je blauwige wallen?

Nou ja echt van die rondjes onder je ogen wallen, ik heb het niet altijd gehad maar ik erger me er nu echt dood aan.

Hmm ik ben getint en heb donkere kringen. Moet je concealer op doen.

Naja als je het op de foto niet ziet dan zal het niet heel erg zijn en denk ik dat je het met een klein beetje make-up wel weg kunt werken toch? :slightly_smiling_face:

Punt is dat als je echt ‘zakken’ hebt, je dat gewoon niet wegkrijgt met make-up. Blauwige wallen daarintegen prima met een zalmkleurige concealer.

Heb je een verkleurde (blauw/paarsige) huid of gewoon van die strepen onder je ogen?
Want daar is niks aan te doen…

Als je alleen concealer gaat gebruiken en geen foundation wordt het gewoon heel lelijk. Als je inderdaad van die bulten/zakken/ophopingen hebt valt er weinig aan te doen, maar aan gekleurde huid onder je ogen is best wat te doen. Zelfs alleen foundation zou daar wel tegen helpen, licht eraan hoe erg t is.

Nja ik heb geen bulten ofzo, maar het is een beetje paarsig aan de binnenkanten zeg maar en daardoor lijkt het alsof ik wallen heb.

Dan helpt een roze/zalmkleurige concealer. Heel goed in je huid werken en dan even je gezicht afpoederen moet voldoende zijn :slightly_smiling_face:. Doe ik ook en je ziet bij mij de concealer echt niet zitten.

Oké mooi! :slightly_smiling_face:
Dan ga ik dat proberen.

De donkere verkleuring onder de ogen;

De donkere verkleuring onder de ogen kan veroorzaakt worden doordat bloedvaten door de dunne huid van de ogen heen schemeren, maar kan ook ontstaan ten gevolge van hyperpigmentatie van de huid. Het doorschemeren van bloedvaten door de huid van de ogen komt vooral voor bij mensen met een dunne, bleke huid en met oppervlakkig liggende venen. Een kwestie van aanleg dus. Toch is het zo dat veroudering het probleem verergert; de schade van de zon maakt de huid nog dunner en slapper zodat de vaatjes nog beter zichtbaar worden. De pigmentafzetting onder de ogen komt juist weer vaker voor bij mensen met een wat donkerdere huid. Zoals al vaker beschreven op mijn blog is deze vorm van pigmentatie heel gevoelig voor zonlicht.

Zakjes onder de ogen:

Ook hier zijn meerdere oorzaken voor. De zakjes onder de ogen kunnen ontstaan door verslapping van de huid (je hebt als het ware huid te veel) of door een ophoping aan lokaal vet. Tenslotte kan ook vocht zorgen voor wallen onder de ogen. Net als bij de donkere verkleuring onder de ogen is het voor de behandeling van “zakjes” onder de ogen belangrijk te weten wat de exacte oorzaak is. De huid onder de ogen is dun en erg gevoelig voor schade van buitenaf; met name zon en roken kunnen de elasticiteit van de huid sterk verminderen waardoor de huid rimpelig wordt en gaat hangen. Doordat door ouderdom de spiertjes onder de ogen ook verslappen wordt het onderhuidse vet niet langer tegengehouden en wordt het zichtbaar. Wallen onder de ogen ten gevolge van vocht zie je vaak bij mensen met allergieën, maar kunnen ook ontstaan doordat je lichaam als je ouder wordt meer moeite heeft vocht efficiënt af te voeren. Dit valt vooral op bij het wakker worden als je uren in een horizontale houding hebt gelegen.

wat kun j er tegen doen ?
De donkere verkleuring onder de ogen;

De donkere verkleuring onder de ogen die veroorzaakt wordt doordat bloedvaten door de dunne huid van de ogen heen schemeren is misschien wel het moeilijkst te behandelen. In theorie zou alles wat kan zorgen voor een verbeterde circulatie verbetering kunnen geven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.Van cosmetische producten hoef je niet veel te verwachten, zij kunnen over het algemeen niet de bloeddoorstroming stimuleren.

BMTd of Vitamine K?

Er bestaat uitzonderingen: er is een medisch onderzoek waarin werd aangetoond dat met behulp van een stofje (BMTd) dat zorgt voor de aanmaak van Nitric oxide (deze stof stimuleert de bloeddoorstroming) donkere kringen tijdelijk minder zichtbaar waren. Naar mijn weten zijn cosmeticaproducten waaraan deze stof is toegevoegd niet in Nederland te koop en bovendien is het effect vermoedelijk zeer minimaal en kortdurend. Ook van vitamine K is in een studie gezien dat het donkere kringen onder de ogen enigszins kan verbeteren. Een studie gepubliceerd in the Journal of Cosmetic Dermatology (April 2004) onderzocht het effect van een oogcreme met 2% vitamin K 0.1% retinol, vitamin E, and vitamin C. Van de deelnamers gaf 47% aan enige verbetering te zien, 54% zag geen effect. Niet erg overtuigend en er zou best sprake kunnen zijn van een placebo effect. Bovendien zijn cosmeticaproducten met 2% vitamine K niet te vinden.

Injecties, of toch maar cosmeticaproducten?

Een redelijk nieuwe behandeling is het opvullen van de huid onder de ogen door middel van injecties, zodat de bloedvaatjes minder doorschemeren. Bij sommige mensen kan dit verbetering geven, maar het resultaat is moeilijk te voorspellen en bovendien tijdelijk. De eenvoudigste en goedkoopste optie om donkere kringen minder op te laten vallen is camouflage; met name cosmeticaproducten met reflecterende deeltjes kunnen wonderen doen. Wel goed uit smeren en een al te lichte kleur vermijden om niet als pandabeertje door het leven gaan!