concealer en foundation

helloo beetje rare vraag misschien maar is huidskleurige concealer niet gewoon het zelfde als foundation?
bijvoorbeeld de concealer en foundation van maybelline, als ik ze allebei op mn hand smeer om te kijken zie ik geen verschil hoor.
of zit er wel verschil in behalve de hoeveelheid.

Concealer dekt meer volgens mij dus als je dat op je hele gezicht smeert krijg je al snel een cake-effect. Concealer is meer voor de kringen onder de ogen en puistjes

concealer is om bijv. wallen wegtewerken. ook kun je soms op 1 puistje smeren. foundation is volgens mij meer om je huid egaal te krijgen en oneffenheden te laten ‘‘verdwijnen’’.luister maar niet naar mij

haha oke heel erg bedankt

Concealer is vaak ook dikker en heeft meer pigment omdat dat echt voor de hardnekkige oneffenheden zijn, zoals littekentjes, wallen, puistjes, etc. Meestal krijg je dat met foundation niet weg omdat foundation dunner is. Als je dat met foundation probeert weg te werken heb je vaak een plamuur effect.

Hmmm dan stel ik mijn vraag maar hier omdat het hier ook wel mee te maken heeft.
Onhandige ikke heeft een blauwe plek in haar gezicht. Nu wil ik die proberen weg te werken maar ik draag NOOIT foundation/concealer etc, alleen wat poeder. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? Concealer of foundation? En welke kleur concealer werkt dan het best bij blauwe plekken?

Eigenlijk stel ik nu heel onbeleefd een vraag in het topic van iemand anders, als iemand het storend vindt haal ik het weer weg^^

^Ik denk concealer. Ik had laatst ook een supergrote blauwe plek op mijn voorhooofd (muggenbult uitgezogen met zo’n insectenverwijderaar, domme ik) , had er concealer op gesmeerd en niemand zag het! maar die vanmij is van de hema, best wel slecht.
je hebt trouwens echt een geniale signature ;p

Voor een blauwe plek kan je best een roze concealer gebruiken, die werkt ook voor bijv. blauwe wallen onder je ogen. Er zit een roze concealer in het concealer palette van catrice.

Bedankt allebei! En Americatoday, bedankt voor het compliment =D

Geen roze erop doen, dat heeft weinig effect. Het meeste effect heeft het als je de tegenovergestelde kleur pakt, dus kijk of jouw blauwe plek meer blauw is of meer paars en dan:

http://www.tigercolor.com/color-lab/color-theory/images/color-wheel-300.gif

Pak je zoals je daar ziet de tegenovergestelde, dus geel of oranje. Deze zitten beiden in het Catrice palette dus.

Concealer is vaak iets dikker volgens mij, maar ik gebruik mijn foundation als concealer, omdat ik niet elke dag mijn hele gezicht vol wil met foundation.