Computerverslaving?

Ik zit echt heel veel op de computer, o.a. lekker veel met mn vriendje kletsen die ik niet zo vaak zie. Ik vind zo veel op de pc zitten eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar ik doe t, het klinkt maybe raar, omdat ik nix beters weet om te doen. Ik wil graag minder op de pc en daarom vraag ik aan jullie of jullie nog leuke dingen weten om te doen, in de zomer het liefst buiten natuurlijk. (op huiswerk, sport, honduitlaten, zonnen en shoppen na)

Xx.

oh ik heb/had ook een computerverslaving maar toen ging me laptop stuk en toen moest ik een maand zonder computer… naja ik ging gewoon vaker naar buiten met vrienden en meer tv kijken :stuck_out_tongue:

Ik zit ook veel achter mn laptop omdat ik niet weet wat ik moet doen.
Ik ga denk ik maar weer is naar de bieb, wat leuke boeken halen om in het zonnetje te lezen…

En ik ga proberen zelf een jurkje te maken!

foto’s gaan maken (:

Nou, zo raar vind ik het niet. Ik zit nu eigenlijk ook bijna heel de dag al achter de computer omdat ik me verveel, terwijl ik computeren eigenlijk nutteloos vind en niet eens zo leuk.

Ik heb ook een computerverslaving, maar ik vind het wèl leuk. =)

Ik kan ook hele dagen achter de computer zitten en dat als ik eraf ga vraag ik mezelf af’wat heb ik nou eigelijk gedaan ?! xD’

maarja mijn sociale leven lijd er niet onder en ik doe het alleen als ik me verveel dus ik vind het best.

Ik heb precies hetzelfde

same here

Ik ook.
Maar mensen denken dat ik alleen maar achter de computer hang, maar heel veel dingen die ZIJ doen doe ik op de computer.
Ik schrijf veel, ik houd enorm veel van films en series (dus waar veel mensen elke avond een paar uur op de bank voor de tv hangen kijk ik mijn series op de computer), en nu wat minder, maar een tijdje terug tekende ik ook vaak op de computer. En ik praat met mijn vrienden natuurlijk (en nu niet wijsneuzerig gaan doen dat ik die al zie, dat doe ik namelijk niet, heb de meeste van mijn vrienden al bijna een jaar niet gezien).

Maar goed, ja… misschien is het mogelijk een soort tijdsbeperking op de computer te zetten, of die door je ouders op te laten leggen oid. En jezelf gewoon lekker bezig houden met andere dingen, als je je niet verveelt ga je veel minder snel uit ‘default’ op de computer.

Ik doe het ook altijd als ik me verveel…
Wat je kunt doen om niet achter de pc te gaan:

• Instrument spelen?
  • Met vriendinnen afspreken
  • Sporten
  • Hardlopen met je hond
  • IJsje halen bij de ijsjeswinkel? xD
  • Verder weg dan normaal lopen met je hond
  • Je kamer gezellig maken
  • Helpen in het huishouden (oke, saai)
  • Naar plekken gaan waar veel mensen zijn
  • Vragen of je broertje/zusje meegaat iets doen (zoals zwemmen)
  • Naar recreatiemeer in de buurt
  • Taart bakken? ;p
  • Je vriendje een keer bellen
  • Je vriendinnen bellen (probeer mijn record eens te verbreken samen met V…)
  • Monopoly of iets doen met familie
  • Eindje wandelen/fietsen

Ik hoop dat je er wat aan hebt ^^
Suc6!!

same here :stuck_out_tongue:
Ik doe het omdat me vrienden meestal niet kunnen/mogen [naar buiten]
en ik heb een strenge vader die vind dat ik ook niet zo vaak weg mag.
voor de rest kijk ik nog tv ;p

het is niet zo dat ik NOOIT naar buiten ga XD maar ik ga niet vaak

Up

omg daar heb ik dus ook last van…
en dan heb ik soms spijt dat ik de hele dag verneukt heb door nutteloos op girlscene te zitten ofzo :3

Ja, dat heb ik nou ook XD

ik ben verslaafd aan tv kijken op de computer :slightly_smiling_face:

Een aantal jaar geleden was je volgens een krantenartikel verslaafd als je meer dan 36 uur achter de pc zat per week (dat is meer dan 5 uur per dag) en soms lijkt het alsof ik die grens wel eens over ga…maar, laat m gewoon uit, besteed wat meer tijd aan hobbys en vrienden. T is veel leuker om een biertje te drinken op een terras in de zon met vrienden, dan naar een beeldscherm staren…