Computersmoesjes.

Dat is 4 en een half uur. Hoe verslaafd aan internet ben je als je daar niet genoeg aan hebt.

2,5 uur per dag is toch helemaal niet weinig?
Hallo, het leven bestaat uit meer dan alleen maar computeren.
Het is allemaal heel leuk enzo, vind ik ook, maar je hebt je vriendinnen net gezien, en de volgende dag zie je ze weer. Girlscene en hyves etc checken duurt echt geen 2,5 uur.
En spaar je tijd op (als het niet nodig is minder lang) dan kun je andere dagen dat je je echt verveelt, bijvoorbeeld die saaie zondagen, langer computeren (:

oah nee, ik vind het lang genoeg. Maar ik heb maar tusse die tijd dat ik op internet kan. Enja dat is het vervelende dat ik niet zelf kan bepalen waneer ik die tijd gebruik. Het moet perse dan, en als ik dan niet kan heb ik pech ookal moet ik het voor school.

Deze vind ik wel slim:)

Ik heb laatst met mezelf afgesproken dat ik, als ik huiswerk heb, niet langer dan een halfuur mag. Anders wel, maar is 2,5 uur niet genoeg? Ik zit zowat nooit langer dan dat achter de computer, bijna altijd korter. Na ca. 1,5 uur heb ik schermogen en heb ik geen zin meer.

amen.

[i]Heel erg, maar goed… Ik zit er vaak hele dagen er achter. Maar dan doe ik niet alleen leuke dingen. Ik probeer ook veel te oefenen voor school, aan de pc. Dus als ik zou zeggen dat ik achter elkaar 5 á 6 uur erop zit, denk ik dat ik niet overdrijf.

Voor degene die dan zeggen; Verslaafd aan de pc.
Nee, dat is niet helemaal zo. Ik doe meer aan school op de pc, dan wat dan ook.[/i]

Ik zeg vaak : ‘Ik kan boven geen muziek luisteren omdat jullie slapen (mijn ouders werken vaak snachts, dus slaapt er vaak 1 overdag), en ik heb geen zin om tmf te kijken, dus móet ik wel op de computer om muziek te luisteren.’

Als ze dan nog zeuren zeg ik : Oké wat jullie willen, ik zal volgende keer lekker luid muziek spelen boven. Dan houden ze wel op :]

2,5 uur is echt niet weinig hoor.

Je bent 13. Ga buiten spelen ofzo. Wat heb je er aan om uren achter de computer te zitten. Doe je huiswerk, bel een vriendin en ga iets doen. Zonde van je tijd om zo lang achter de computer te zitten. Maar goed, dat is mijn mening. En anders zou ik gewoon vragen aan je ouders waarom je eigenlijk niet zelf mag weten hoe lang je achter de computer mag. Misschien hebben ze wel een goede reden.

ik zou zeggen dat als ik geen internet meer heb ik mijn sociale contacten meer uit het oog verlies en hierdoor niet meer veel met ze praat, aangezien ik ook niet altijd beltegoed heb*. Zo raak ik een voor een mijn vrienden kwijt en uiteindelijk heb ik alleen nog maar mijn kat* over. Als ik dan op school kom, want het moet allemaal nog wel leerzaam blijven, word ik een buitenbeentje. het gevolg daarvan is zeker niet wat je wilt dat mij overkomt, ik word dan namelijk gepest, uitgescholden, uitgespuugd en levend versleten. dan kom ik uiteindelijk thuis, word ik stiller en praat ik zelfs amper met jullie. Het enige wat ik dan nog doe ik in mijn kamer in een hoekje zitten huilen waarschijnlijk kom ik op het aller einde op uit zelfmoord. willen jullie nou echt dat dat gebeurt ? :slightly_smiling_face:

haha, als ze het nu nog niet doen weet ik het ook niet meer.
maar naar mijn mening is twee en een half uur dik genoeg.

• als je een abbonement hebt zeg : en aangezien ik dan over mijn abbonement ga worden jullie ook weer boos en heb ik uiteindelijk geen abbonement meer.
  • een anders huisdier dat je hebt, en als je geen huisdier hebt zeg je maar dat je dan alleen je zus/broer ofso alleen nog hebt …