Computer wordt steeds langzamer..

Hey,
Ik weet niet echt waar dit hoort dus ik heb het maar hier gedaan.
Ik heb voor mijn verjaardag (eind maart) een laptop gekregen. Sindsdien is die eigenlijk steeds langzamer geworden…
Ik download wel films en series, maar ik wis het na afloop en ik leeg ook steeds mijn prullenbak. Kan het dan nog steeds daaraan liggen? En weet iemand hoe ik de laptop weer sneller kan krijgen?

Ik zou zeggen; formatteer je laptop eens.

Bij Windows is dit: Start → alle programma’s → Bureauaccesoires → systeemwerkset → schijfopruiming.

En anders zou je is CCleaner moeten downloaden, deze zorgt ervoor dat de cookies op je laptop worden verwijderd.

Ik heb windows 8 en dat werkt iets anders volgens mij, maar ik zal het eens uitzoeken.
Dankje c:
Iemand nogtips?

Niks onnodige software downloaden. De cookies kun je ook handmatig verwijderen door naar internet opties te gaan, dan cookies verwijderen. Maar cookies zijn maar heel kleine bestandjes van maar 1 kb. Daar wordt je computer echt niet langzamer van.

CCleaner is niet onnodig hoor :pensive:’’

Een keer opnieuw installeren kan ook helpen. Wel eerst al je bestanden op een externe harde schijf zetten uiteraard.

CCleaner is inderdaad een fijn programma. Ik heb het ook.

Bedankt ik ga het morgen eens proberen c:

Niet alle cookies worden hiermee verwijderd volgens mij.

Even alle onzinnige toolbars verwijderen, schijf is een keertje defragmenteren { NIET FORMATEREN! }, ccleaner draaien, misschien eens een keer een virusscannertje.

En nou voel ik me een computer-nerd ::slightly_smiling_face: