computer uitleg

Mijn opa en oma hebben een laptop gekocht alleen weten ze niet hoe ze ermee om moeten gaan. Dus ik had aangeboden een boekje te maken waarin alles heel makkelijk staat uitgelegd zoals hoe internet werkt en word enzo. Alleen ik weet niet wat ik er allemaal in moet zetten? Hebben jullie ideeën?

Waar ze dingen moeten typen om naar een internet site te gaan (ja, sommige weten dit echt niet).
Wat ze moeten doen als er een virus op zit etc.

wat nou eigenlijk dat ding is wat je met je hand beweegt en waar je op tikt xD (mijn opa vroeg dat laatst aan mij hahah)

Misschien kan je ze beter lesgeven haha…
Dan help je ze gewoon om de zoveel tijd ene uurtje ofzo…

Dat gaat een beetje lastig want ze wonen best ver weg. En als ze iets dan niet snappen gaan ze me de hele tijd bellen xD.
Maar ik heb al hoe het toetsenbord in elkaar zit en wat het allemaal betekent enzo. En ik ga nu beginnen aan de tekens. Zoals wat nou eigenlijk het rode kruisje rechtsbovenin betekent.

Dubbelklikken, rechtermuisknop, kruisje, minimaliseren, verkleinen/vergroten van scherm, shift/capslock (anders krijg je straks allemaal dingen met hoofdletters getypt xD), verschil tussen delete en backspace…

Dan ben je al een heel eind. En ik weet niet wat ze ermee willen,maar uitleg over word of mail ofzo?

Trouwens, er bestaan ook computercursussen. Ontmoeten ze misschien ook nog eens mensen ofzo :slightly_smiling_face: Maar zo kan het natuurlijk ook!

Oja, selecteren :wink:

Toevallig geven ze in de flat waarin ze wonen computerles maar ze vinden het wel handig als ze alles in een soort boekje hebben staan(: en bedankt voor al je tips!