computer-opruim-tips?

de titel zegt het denk ik al, heeft er nog iemand computer opruim tips, want mijn computer begint langzaam en vol te worden, haha.

nobody?

Dingen eraf halen die je toch niet gebruikt
zoals programma’s overbodige foto’s enz

Een back-up maken van alle belangrijke bestanden, en je hele computer leegmaken. Dat kan met een knopje ofzo :stuck_out_tongue: Dan is alles maar ook alles weg. Wij hebben dit laatst gedaan en nu is de computer weer helemaal ‘schoon’ en snel.

Ik probeer ook m’n computer “schoon” te maken, maar de bestanden van vroeger enzo staan er alsnog op, moet ik dan gewoon die bestanden wissen en mn prullenbakje leegmake?( zo’n computer prullenbakje xD)

Alle onnodige programma’s verwijderen.
Je computer laten scannen, zo haalt ie ook een boel rotzooi weg. :wink:

verwijder al je internet history, cookies etc
verwijder alles van je pc wat je toch niet meer gebruikt
stop alles goed in mapjes!
doe daarna eens pc defragmentatie!

want als je dingen verwijderd van je pc komen er soort ontzichtbare gaten in.
defragmentatie helpt alles weer naast elkaar te zetten
zo word je pc weer sneller!

cc cleaner :slightly_smiling_face:

Tuneup!

Ccleaner idd is perfect om je history en cookies enz te laten verwijderen
ik doe dat ook 1x in de week ff.

download hier http://www.ccleaner.com/download

ja, ik gebruik hem ook :stuck_out_tongue: lekker makkelijk en ideaal

ik heb ook het idee dat de nieuwste IE8
enorm traag is…
ik heb Mozzila firefox nu en die is echt wel 10x sneller

Op mijn computer is er nog minder dan 7% ruimte over… Ik ben de enige die deze computer gebruikt, haha :x

Ik heb laatst meer dan tien gig vrijgemaakt door gewoon al mijn mappen door te gaan en alles weg te smijten wat ik niet meer nodig had.
Heel vaak als ik muziek download bewaart hij die bestanden zeg maar dubbel, één keer in mijn iTunes mappen en één keer in mijn download map, dat scheelt al veel. Verder goed kijken naar de foto’s die je opgeslagen heb, heel vaak heb ik gewoon blind foto’s van mijn camera geïmporteerd die toen ik het nakeek zo’n drie meg groot waren, als je die allemaal verkleint scheelt dat ook.

of koop een usb stick van 8GB ofzo en zet daar al je foto’s op…
zelf heb ik een externe hardeschijf van 320GB
waar ik al mijn downloads op zet en foto’s
dat scheelt enorm op mn laptop en zo blijft ie gwn lekker snel