computer is traag

Mijn computer is heel erg traag het duurt wel 5 minuten todat ie helemaal volledig is opgestard, en ik wil er geen dingen afhalen want die heb ik nodig. weten jullie misschien waardoor mijn computer sneller wordt, want ik heb hem volgenjaar nodig voor mijn opleiding en dan moet ie niet zo traag zijn:P

Start, deze computer, Lokaal station C (of andee) met rechter muisknop aanklikken, en dan op schijfopruiming drukken…

Ik hoop da het een beetje helpt, anders moet je echt dingen verwijderen…

CCleaner is heel handig! Dan verwijder je geen programma’s die je wilt houden, maar wel oude internetbestanden, cookies etc. Weet niet of het veel helpt, maar bij mij werkt 'ie dan altijd een stuk sneller.

ik heb ook op mijn laptop ccleaner staan…
werkt heel goed.wordt me laptop ook stuk sneller van

Mijn computer is ook super traag, maar dat komt omdat ie ook superoud is (tegenwoordig heeft iedereen een splinternieuwe). Ik heb nog windows xp, en de pc is al iets van 8/9 jaar oud.

en zoek toch even alles uit. Misschien zijn er wel dingen die je weg kan doen enzo.

Windows XP maak je PC niet traag
dat hij 8/9 jaar oud is wel :’) :wink:

Haha, ook goed. :stuck_out_tongue:
Binnenkort maar 's voor een nieuwe gaan sparen.
Kan ik eindelijk weer 's gamen!

• Alles wat je niet meer gebruikt eraf gooien (foto’s, muziek, spelletjes, bestanden)
  • Geen dubbele virusscanners erop gooien, die maken het elkaar moeilijk en daardoor word je pc traag
  • Vaak zijn er programma’s die van zichzelf al opstarten op het moment dat jij je pc aan doet terwijl je ze niet gebruikt. Deze kun je ook uitschakelen (en inschakelen als je ze wel nodig hebt)
  • Ccleaner (zoals al genoemd), verwijderd heel veel oude en overbodige bestanden waaronder cookies.
  • Kies 1 goede virusscanner en laat die goed over je pc lopen
  • Als laatste je schrijf defragmenteren ^^ Et voila, als het goed is moet hij een stuk beter lopen!

Nieuwe computer, muziek en foto’s eraf gooien, bestanden op usb stick zetten, schijf opruimen…

Dankjewel allemaal:)

mijn computer word traag omdat ook wat ouder word