Complottheoriën

Een complottheorie of samenzweringstheorie is een theorie die buiten de gangbare hypothese voor de verklaring van een waarneming treedt, en in plaats daarvan stelt dat de waarneming een gevolg is van manipulaties door twee of meer mensen, geheime diensten, of andere samenspanningen. Het begrip complottheorie gaat niet over echte (objectieve) samenzweringen, maar over (nog) onbewezen theorieën.

^ en bedankt wikipedia.

Nu heb ik de volgende complottheorieën;
Illuminatie,
911,
Amerika heeft de maan in scene gezet,
Osama bin laden is nog niet dood,
Kennedy & Marilyn zouden vermoord zijn door de Amerikaanse autoriteiten.

Gelooft iemand hier een complottheorie? Of vind je dit bullshit?

Voor Illuminatie en Osama bin Laden kan ik het me voorstellen, de rest bullshit.

Ik geloof in de complottheorie dat iedereen samenspant tegen het Nederlands elftal.

had van een paar nog niet gehoord vind het best interessant, en een aantal ook geloofwaardig

Ik geloof best in complottheorieën, gewoonweg omdat het zo is dat er dingen verzwegen worden voor de ‘‘gewone’’ mens.
Maar sommigen gaan er zo ver in, dat het een vorm aanneemt van een psychose, vind ik. Zoals UFO’s.

Ahaha ik heb me er ook een tijdje mee bezig gehouden hoor :
Illuminatie: Zeker aannemelijk. Ik weet in elk geval ZEKER dat wij simpele burgers niet weten wat er “achter de schermen” allemaal door wie en wat beslist wordt. Er is zeker weten een groep rijke en zeer machtige mensen die hun invloed kunnen uitoefenen op bestuursleden (Zoals Obama oid). De koningin gaat elk jaar naar de bijeenkomt van de Bildenberg groep, rutte is ook mee geweest. Maargoed. ik weet niet in hoeverre deze groep mensen echt invloed heeft, en helaas denk ik dat wij daar niet zo snel achter zullen komen. dus niet te veel mee bezig houden :slightly_smiling_face:
911 : moeilijk. Ik heb een docu gezien die allerlei bewijzen heeft om te verklaren dat het in scene is gezet. dat er vooraf explosieven in de WTC zijn gezet zodat ze er zeker van waren dat het ook daadwerkelijk zou instorten etc. Ook het hele verhaal dat Osama was gearresteerd en in toen op de terugweg maar gelijk in zee was gegooid ?? dat is ZO dom. Maar verder durf ik ook hierover niet zo veel te zeggen…
Amerika heeft de maan in scene gezet Dat denk ik niet, de russen zijn er ook geweest en hebben het vast wel gezien als er inderdaad geen amerikaans vlaggetje stond. of andere personen die er inmiddels zijn geweest. Ik denk dat dit wel echt is.
Osama bin laden is nog niet dood, Osama is een hoax, die man heeft er wss niet zo veel mee te maken.
Kennedy & Marilyn zouden vermoord zijn door de Amerikaanse autoriteiten. 100% zeker weten is Kennedy in elk geval vermoord, hele goede film over gezien gebaseerd op feiten, dusss sowieso het is het werk geweest van meer dan 1 schutter. :slightly_smiling_face: hihi

Ik geloof wel dat Amerika de landing op de Maan in scene heeft gezet veder niet veel.

911 rommelt aan alle kanten, sowieso de héle oorlog in Irak. Want waar ging het nou om; wapens. En zijn die wapens gevonden? Nee. En wordt daar nu aandacht aan besteedt, dat er jarenlang oorlog is geweest om wapens die er niet zijn? Nee helemaal niet, ik hoor er helemaal niets over.

Ik zie enorm veel overeenkomsten met de oorlog die Amerika heeft gevoerd tegen het communisme in Rusland, vervolgens de nutteloze oorlog in Vietnam en nu de oorlog tegen de islam. Oh en als eerst waren de indianen uitgeroeid om delen van het continent Amerika in handen te nemen, dus die zijn ook aan de beurt geweest.

Ik klink nu heel erg… ehm veroordelende, maar dit beeld heb ik langzaam aan ontwikkeld.

Daar is een heel topic over. Zoek maar op.

De koningin van Engeland die opeens verongelukt was, dit hoort ook bij een complottheorie toch?

Ik ben die theorie-discussies zo zat, er komt toch nooit een antwoord uit, anders was 't geen theorie, argh xD

Micheal’s nummer: They don’t care about us, blijkt over de illuminate te gaan.

Haha Marilyn had idd een afaire met kennedy

en ja volgens de complottheorieën willen de Illuminatie uiteindelijk 1 wereldrijk. Ieder mens zal een chip krijgen met daarop al je gegevens, wel aannemelijk en klinkt handig. maar uiteindelijk heeft niemand dus meer volledige vrijheid enz enz
genoeg over te vinden kijk bijv naar zeitgeist, of een ander iets op youtube. :slightly_smiling_face:

Over dat illuminate, dat is té breed. Helaas zijn er nu allemaal pubertjes die denken te weten wat illuminate inhoudt en denken ze dat het alleen te maken heeft met Rihanna, jay-z, lady gaga etc en satanisme.
Maar er zijn meer dingen die zeg maar erbij horen. Enkele termen:

New world order (nieuwe wereld orde)
Bilderberg groep
Massonisten /Free masson/ Vrijmetselaars
etc etc

Sorry ik heb niet veel tijd om verder na te denken wat erbij hoort. In ieder geval geloof ik zeker dat er heel veel geheim wordt gehouden voor het volk. Ik geloof ook dat er zeker sprake is van censuur bij de media bijvoorbeeld.

En dat inperken van de vrijheid gebeurd deels al door bijv de ov chipkaart, alles wordt geregistreerd (tenzij je een anonieme kaart hebt, maar zelfs daar zit een chip in en wordt er geregistreerd waar de kaart met eigenaar is geweest). En er zouden toch vingerafdrukken in paspoorten komen?

de hele maan dan nog wel :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het zou me eigenlijk niets verbazen van Amerika en de maan -.-
Het is toch ook zo dat Rusland als eerst daar was geland,maar dat Amerika dat verhaal omdraaide en verspreidde dat zij eerder waren…

Ik ken het verhaal niet meer, sorry

En ik weet niet waarom, maar ik denk da Osama bin laden wél dood is, maar allaang al. óf hij zit gezellig high tea’s te houden met Bush en Obama.

Het verhaal dat hij gedumpt zou zijn in de zee is echt klinkklare onzin. Dat kán gewoon niet. Ook dat verhaal rammelt aan alle kanten

Zelfs Hitler bestaat waarschijnlijk nog.

:'D

Knappe leeftijd 123.

heb heel wat documentaires gezien over 9/11, m’n vader heeft ook een boek gelezen erover (wat ik ook van plan ben nog eens te doen)
en we geloven beiden dat 9/11 helemaal het werk was van Bush zelf (en met wie hij samenwerkte dan hé)

ik weet niet als iemand deze van de verdwijning van Maddy McCann kent, dat meisje dat verloren gelopen is in Portugal. m’n vader heeft daar dus ook een boek over, geschreven door de agent die zich bezighield met die ‘case’ en hij schijnt zwart op wit bewijzen te hebben dat de ouders dat kindje zelf vermoord hebben (per ongeluk weliswaar). alleen doen ze nog altijd alsof het ‘verloren’ gelopen is en ze zijn er ook nog steeds van overtuigd dat ze het kind op een dag terugvinden, yeah right.
zelf zal ik dat boek ook nog eens lezen, wel heb ik ook ergens eens een artikel gelezen met heel harde bewijzen tegen die ouders, dus dat geloof ik ook wel.

verder ken ik niks van Illuminatie, dus daar kan ik niks over zeggen. weet wel dat er vele te veel heisa wordt over gemaakt op youtube, filmpjes van Rihanna zijn dan opeens Illuminatie enzo… nouja zou het niet weten want weet niet wat het inhoudt.

dat van dat Amerika de maan in scene heeft gezet weet ik niet echt, heb er wel al documentaires over gezien en sommige bewijzen die ze aangeven kloppen echt wel hoor. maar anderen dan ook weer niet, dus denk ik dat het niet waar is, door het gebrek aan bewijs.