Complicated...

Hee lieve lezers!

Ik zit met een probleem, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb nu bijna 1 jaar een vriendje. Het ging een paar maanden terug niet zo goed tussen ons. Hij is 2 jaar jonger, en onze karakters botsen daardoor soms nogal. Ik heb, moet ik eerlijk zeggen, als best vaak gezegd dat ik het uit wilde maken. Het gebeurde steeds niet, omdat ik niet zeker wist of ik het wel wilde. Maar toch gebeurde het op een dag. Het ging 2 maanden uit en na die 2 maanden hadden we weer wat. Wat ik niet wist, was dat hij ondertussen (in die 2 maanden) een ander meisje op het oog had. Ik zelf, mag haar niet echt, maar dat komt ook puur omdat ze echt knap is, en ik mezelf daarmee ga vergelijken. Ze zit ook jammer genoeg op dezelfde school als ik. Tijdens die 2 maanden dat het uit was, praatten ik en mijn vriendje (ex) nog wel met elkaar. We hadden nog gevoelens voor elkaar, maar bij mij waren ze niet meer zo sterk. Vandaar ook dat het uitging. We waren nog druk bezig met elkaar, maar toch kwam ik er een keer achter dat hij achter haar aan zat. Het was na school, en ik was uit. Ik zag hem het schoolplein af fietsen, en zij en haar vriendin liepen richting het station. Ik dacht; Goh, laat ik eens kijken waar hij nou heen gaat. Dus ik stond een beetje op te letten waar ze alle 3 heengingen. Het leek vrij onschuldig, tot het moment dat hij heel sneaky overstak naar de stoep waar zij liepen, en hij heel dom, dacht dat ik het niet zou zien. Maar jammer genoeg, zag ik het wel. Ik wist hierdoor dat ze af gingen spreken.

Sindsdien ontliep ik hem op school. ik was boos, verdrietig en ook teleurgesteld. Ik zag hem vaak staan in de gang met haar. Als ik langs ze liep, voelde ik me eigenlijk gewoon door de grond zakken. Terwijl daar helemaal geen reden voor was.

de 2 maanden vlogen voorbij, en toch miste ik hem. Ik wilde weer afspreken om te praten, en hij vond het goed.

We zaten op zijn kamer te praten over de situatie. Ik vertelde hem wat mij dwars zat. Hij zei dat hij er niks van snapte, en ook niet wist waarom ik me druk maakte. Hij zei dat hij haar helemaal niet leuk vond, en ook geen, maar dan ook GEEN contact met haar had of zou hebben. Dus, daar had ik al een reden waarom ik me soms aan hem ergerde. Hij begreep me nooit. Na een half uurtje te hebben gepraat ging hij naar beneden om wat drinken te halen. Ik bleef boven, en dacht: Hij vindt het vast niet erg als ik even op zijn laptop kijk.
Ik deed de laptop open en drukte zijn msn aan. Klikte op haar naam, en daar begon het gesprek. Ik las alles. Hij zei lieve dingen tegen haar. zoals: je bent zo mooi, je ziet er zo leuk uit. Hij zei ook allemaal dingen tegen haar, die hij ook tegen mij zei toen wij voor de eerste keer met elkaar praatten op msn.

Voordat ik het wist, kwam hij weer naar boven. Ik deed snel de laptop dicht, en keek hem aan. Ik zei: Praat je eigenlijk wel eens met haar via msn ? Hij zei nee. Dus ik begon te vertellen wat ik allemaal had gelezen. Hij kreeg tranen in zijn ogen, en zei dat het hem speet. Het had nooit mogen gebeuren zei hij. Hij miste mij zó ongelofelijk erg, dat hij daarom contact met iemand anders zocht.

Nu nog steeds, een paar maanden later, weet ik niet of ik hem moet vertrouwen of niet. Hij was laatst in Londen met een schooltrip, en toen smste hij dat hij me miste etc. Een paar dagen later, toen hij weer terug was, hoorde ik van een vriend dat dat meisje constant achter mijn vriendje weer aanliep. Zij zat op zijn rug, zocht aandacht, en hij gaf het haar.

Hij kijkt ook wel eens naar haar (ze heeft een dikke kont, dus dan krijg je dat). Hij zegt dat hij van me houdt, maar ik voel me er gewoon niet lekker bij. Ik vertrouw hem, maar ergens ook weer niet.

Weten jullie wat ik moet doen?
tips?
Het zou mij erg helpen!

xoxo Julie

Als allereerst moet je naar zijn gevoelens kijken, jij zegt dat je hem niet/minder vertrouwt en hij is toch wel stiekem verliefd op dat andere meisje.
Het klinkt echt misschien super hard maar zo bedoel ik het niet maar, is het niet beter voor hem om een meisje te krijgen die hem wel vertrouwt?

Zelf heb ik daar ook heel vaak aan gedacht. Ik heb het zelfs tegen hem verteld, maar hij zegt dan dat hij alleen mij wil, en verder niemand nodig heeft.

Dan is 't toch goed? Tenzij je er niet lekker bij voelt dan moet je overwegen om hem te laten gaan. Maar als jullie allebij nog van elkaar houden…

Hij vindt dat het goed gaat tussen ons. Het gaat ook niet slecht, maar ik voel me er gewoon niet goed bij. en zodra ik hem los laat, weet ik zeker dat ik hem ga missen. Maar nu begin ik bijna automatisch over haar tegen hem, en dat is ook niet goed voor hem…

Weet ie ook dat je hem niet vertrouwt? Je kan ook zeggen, we kunnen er samen aan werken om het vertrouwen om te bouwen. Misschien wilt hij voor jou wel dat meisje blokkeren op msn en alles? Ik denk dat hij er ook heel erg onzeker van word ja als jij steeds over dat meisje begint. En ik bedoel het echt niet gemeen tegenover jou ofzo.

nee, dat snap ik ! Ik ga er met hem over praten. Bedankt voor je reacties!

Alsjeblieft hoor! :slightly_smiling_face:

Volgensmij vind hij haar leuker. Maar kan hij niet zo goed “afscheid” van “jullie” (jullie relatie) nemen en blijft hij een beetje bij jou hangen. Dat aandacht zoeken koomt echt niet alleen vanuit haar. Ik zou het gewoon uit laten enw aschten tot er een nieuw ejongen op je pad komt.

wil je hem nou wel of niet terug?
Ik zou daar eerst over nadenken, want je houdt hem zo aan het lijntje.
En eigenlijk is dat niet eerlijk tegenover hem. Hij geeft namelijk zelf aan dat hij aandacht bij andere meisjes zoekt, om jou te kunnen vergeten. Hij heeft dat kennelijk nodig.
Je kunt hem niet claimen als je hem al hebt laten gaan. Ik denk dat je vooral moet proberen alles te negeren en over je gemis heen te komen.