Complex aangepraat gekregen

ik weet niet of dit het goede gedeelte is om het in te zetten, zoniet sorry.

Omdat ik er toch best wel mee zit , ga ik er toch maar eens een topic over maken. Misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben nu 1.68 en ik weeg 55 kilo. Dus eigenlijk zit ik als het goed is gewoon op een gezond gewicht. Alleen toch vind ik mezelf te dik. Waarom ? Nou , eerst lette ik eigenlijk nooit op de calorieen en kon ik zoiezo eten wat ik wilde, zonder echt dikker te worden. Alleen mijn moeder en mijn oma zitten echt de hele tijd te zeuren van ja hier zit een kwabbel vet en daar. En dan ik maar moet oppassen omdat ik steeds dikker begin te worden. Nou heb ik wel een beetje een buikje , en ook wel wat dikkere bovenbenen maar dat komt omdat ik niet echt sport. ( ja paardrijden maarja daar val je ook niet van af ). Ik heb ook al vaker tegen mijn moeder gezegt dat ze er echt mee moet gaan stoppen om 100x op een dag te zeggen dat ik dik ben, omdat ik het echt zelf begin te geloven. Het enige wat ik nu nog doe is op de calorieen letten , en 100 x per dag naar mijn buik te staren.
:frowning_face:

jezus, dat slaat ook nergens op van je moeder zeg! volgens mij heb je gewoon een goed gewicht hoor, laat ze maar praten.

gewoon niet naar luisteren, je zit op een goed gewicht en als je happy met jezelf bent, moet je dan ook zijn en hoef je jezelf niet te veranderen :wink:

je gewicht is prima, eerder aan de lage kant. elke keer dat je moeder zegt; je hebt een vetje, zeg jij; mamma, dat is helemaal niet zo. ik ben gewoon slank, ik zit op een prima gewicht en nu moet je STOPPEN met zo onzeker te maken, ik vind het écht niet leuk. ik kan prima zelf zorgen dat ik slank blijf en jij hoeft je er niet mee te bemoeien.

55 bij een lengte van 1.68 is super hoor! Dat is zelfs mooi slank! Je weet zelf wel beter meisje, laat ze maar kletsen.

Ik ben 1.57 en weeg 55 kilo, ben het laatste jaar echt enorm aangekomen:(
dus jij hebt een prima gewicht!!

Je hebt een goed gewicht, dus je moeder zit er volgens mij ver naast. Een moeder hoort haar kind te steunen in plaats van onzeker te maken!

Je hoeft niet af te vallen, want zoals je zei zit je op een goed gewicht. Als je er echt mee zit, kan je meer gaan sporten. Overal waar je gaat pak je de fiets, elke avond en ochtend een paar oefeningen doen, hardlopen, fitness.

Ik ben even groot en weeg evenveel, heb net als jou een klein buikje , wat vet op de heupen en dikkere bovenbenen,
pff, maar het kan me eigelijk niet meer schelen haha :stuck_out_tongue:

meid ik ben 1,68 en weeg 64 kilo. en ben niet eens te dik

Je hebt een gezond gewicht en je moeder en oma zijn gewoon jaloers. Ik zou het gewoon terug doen. :’) Zo bijvoorbeeld tegen je moeder: Pff mam wat ben jij dik zeg. Oid. Kijken hoe zij dat vinden als je dat de hele dag door zegt. :’)

Precies, probeer er niet tegen in te gaan, want dat gaat hem denk ik niet worden. Eet gewoon lekker wat je lekker vind en trek je er niks van aan. Probeer jezelf inderdaad geen complex aan te praten omdat het helemaal nergens op slaat. Als je moeder niet uitkijkt heeft ze zometeen een kind met anorexia. Kom op meid, niet gaan afvallen, gewoon goed en gezond blijven eten en dan is er niks aan de hand!

Inderdaad wat BESTDAMNTHING zegt, vertel je moeder hoe oud ze lijkt en hoe dik ze is kijken of ze daar vrolijk van wordt.

wat belachelijk!! en idd wat de mensen boven mij al zeiden: gewoon terugzeuren over haar grijswordende haren, uitgezakte lichaam, rimpels…etc

gast ik ben 166 en weeg misschien net 50 en ik zou willen dat ik jouw gewicht had!