Hoi,
Ik waarschuw jullie alvast - dit gaat een lang bericht worden.
Op het moment studeer ik in Engeland en nu woont er in het gebouw naast mij een onwijs knappe jongen. Ik kende hem al een paar weken maar afgelopen maandag (nu dus een week terug) hielden we een filmavond en hij liet z’n hand vlakbij die van mij hangen. We keken een tweede (horror) film en toen het enger werd, kwam hij enigszins achter me zitten en raakte m’n rug aan als ik schrok (zo van, je hoeft niet bang te zijn - HOE LIEF).
Daarna ging iedereen zo’n beetje naar bed, behalve 2 jongens maar die gingen later ook weg. Ik bleef alleen met HEM achter… We keken iets van 6 afleveringen van verschillende series en elke aflevering kwam hij dichterbij. Tijdens de een na laatste had hij z’n arm om me heen en tijdens de laatste lagen we naast elkaar. Toen waren we te lui om nog iets op te zetten en hij aaide me over m’n arm enz, pakte m’n hand vast… Serieus het was echt perfect.
Inmiddels was het 4.30 's nachts en ik moest om 9.00 ongeveer opstaan dus ik wilde echt naar m’n eigen bed (ja ik weet ook niet hoe mijn hersenen werken). Dat zei ik dus en toen draaide hij me half om, en ZOENDE me. Nogmaals, perfect. Alhoewel het dus niet lang duurde want ik wilde slapen… Ik zei nog wel, ‘laten we dit morgen voortzetten’ en dat zag hij wel zitten.
DE VOLGENDE DAG… Hij zei niet echt iets op facebook oid dus ik voelde me bagger. Vervolgens ging hij 's avonds uit en ik ging ook maar ergens anders heen. Dus ik met m’n dronken kop hem een bericht gestuurd met, kan ik dadelijk langs komen. Hij reageerde heel lief en zei dat ie zou wachten en een aflevering op zou zetten totdat ik kwam. Ik vroeg nog van is dat niet irritant (in die richting) waarop hij zei ’ I’ll leave my door open, just come ’ …
EN NU KOMT HET. Omdat ik dus wat op had dacht ik dat ie bedoelde dat ie z’n deur letterlijk open zou doen, maar hij bedoelde dus gewoon van het slot af!! Ik dus aankloppen, maar er kwam geen gehoor omdat hij in slaap was gevallen. Nog een bericht gestuurd waarop hij de volgende ochtend zei; ja dat was de reden waarom ik de deur open had gelaten… Dus ik dacht @^%$£$… Hierna veranderde alles.
Op woensdag moest ik het gesprek beginnen; ik vroeg wat z’n plannen waren die avond. Hij zou weer uitgaan, en probeerde mij overhalen om ook te komen. Ik ging niet, en zei dat ik tenminste verantwoordelijk was want: colleges enzo de volgende ochtend. Uiteindelijk zei ik maar van veel plezierrrr, en (met m’n stomme kop) ‘we moeten nog steeds die en die film kijken!’ … Waarop hij zei nahhh die is veel te eng voor mij. Laatste wat ik zei was ‘okay too bad haha’ (awkward…) en verder gebeurde er dus niks.
Donderdag was al helemaal dood; het enige wat er gebeurde is dat een vriendin van mij zei dat hij met iemand anders gezoend had dus ik was vrij pissed. Vrijdag was er een feest hier 's avonds, maar overdag besloot ik toch nog maar een keer het gesprek te beginnen (WAAROM). Ik begon weer over ‘de wekelijkse filmavond’ en zei dat ik een dvd voor een pond had gekocht - een totaal oninteressant gesprek en WEER zei ik NA het afscheid: ‘by the way, let me know if you still want to hang out or not’…
Waarop hij zei: ‘of course I do we still have the movie night on monday’ dus ik dacht shit hij wil het dus alleen als groepsding. Dus ik weer, ‘we could avoid that situation’ maar die hint begreep hij niet. DIE AVOND bleek dat hij helemaal niet met dat kind gezoend had, maar dat ze zich min of meer op hem had geworpen (aka hij zag haar niet zitten).
Ik heb hem verder niet gezien of gesproken, alleen op het einde van de avond en toen liepen we samen terug naar ons blok. Het was een verkleedfeest dus hij wilde zich douchen enzo en dat vond ik goed. Ik had niet zo’n zin om te wachten dus ik terug naar m’n eigen kamer en een bericht gestuurd dat ik hem iets moest zeggen en dat hij maar moest laten weten als het kon (op een casual manier met smiley enz).
Toen zei hij; ja dat wil ik opzich wel maar m’n ogen doen zwaar pijn dus wil het liefst meteen slapen. Dat snapte ik en toen zei ik weer van, ‘oke misschien morgen dan? we kunnen een film kijken als je wil’… Zijn antwoord was ‘sure ’ en het laatste wat ik zei was ‘laat maar weten hoe je je morgen voelt en dan kijken we wel, trusten xxx’ - waarop zijn reactie was, ‘will do <3 goodnight!’ dus ik helemaal blij.
DE VOLGENDE OCHTEND zag ik hem bij het ontbijt, wat dus een beetje ongemakkelijk was. De rest van de dag had ik audities en hij had ook teamselecties dus er kwam maar niets van. De zaterdagavond was net zo erg, aangezien ik de houding had aangenomen van ‘nu mag hij wel eens een keer iets doen’ wat hij dus niet deed… EN NU GISTER (zondag). We gingen een film kijken met dezelfde groep (goh, ja, alweer) en ik ging dus alvast naar zijn gebouw. Zijn deur stond open en ik raakte half in paniek. Omdat ik dus nog steeds de ‘ik doe niks’ houding had ging ik met een ander meisje in de gang praten - waar hij me dus wel kon horen. Uiteindelijk kwam hij naar buiten en vroeg ik of ie ook mee film wilde kijken. Hij leek niet super enthousiast maar hij kwam wel.
Op een gegeven moment ontstond er als groep een hevige discussie over buitenlandse studenten (wat hij en ik dus zijn) en wij waren een soort van team daarin. Dus dat was positief. Vervolgens keken we geen film maar deden we een spel, en hij kwam naast me zitten (ook positief). Hij raakte ook m’n been aan - ook al was het maar 1 keer.
MAAR NU KOMT HET: ik hoorde hem toevallig tegen een andere jongen over een meisje praten. Dat is best negatief. En ook zat ie de hele tijd met iets in z’n hand; telefoon, sleutels, verpakking van iets, WHATEVER. En maar sms’en. Ik irriteerde me dood. Hij keek me nauwelijks aan en toen het spel was afgelopen liep hij ook tegelijk met de rest weg - zonder iets te zeggen.
Conclusie: ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Mijn plan was om vanavond voor de ALLERLAATSTE keer langs te gaan en te vragen hoe het nou zit met die film. Het kan me niet eens zoveel schelen als ie me niet binnen laat, als ik maar duidelijkheid krijg want dit maakt me he-le-maal gek. En het helpt ook niet dat ik hem zo achterlijk aantrekkelijk vind. TIPS??
PS: Bedankt voor het lezen. Je bent een held.