Compleet in de war... Wat te doen?

Hoi,

Ik waarschuw jullie alvast - dit gaat een lang bericht worden.

Op het moment studeer ik in Engeland en nu woont er in het gebouw naast mij een onwijs knappe jongen. Ik kende hem al een paar weken maar afgelopen maandag (nu dus een week terug) hielden we een filmavond en hij liet z’n hand vlakbij die van mij hangen. We keken een tweede (horror) film en toen het enger werd, kwam hij enigszins achter me zitten en raakte m’n rug aan als ik schrok (zo van, je hoeft niet bang te zijn - HOE LIEF).

Daarna ging iedereen zo’n beetje naar bed, behalve 2 jongens maar die gingen later ook weg. Ik bleef alleen met HEM achter… We keken iets van 6 afleveringen van verschillende series en elke aflevering kwam hij dichterbij. Tijdens de een na laatste had hij z’n arm om me heen en tijdens de laatste lagen we naast elkaar. Toen waren we te lui om nog iets op te zetten en hij aaide me over m’n arm enz, pakte m’n hand vast… Serieus het was echt perfect.

Inmiddels was het 4.30 's nachts en ik moest om 9.00 ongeveer opstaan dus ik wilde echt naar m’n eigen bed (ja ik weet ook niet hoe mijn hersenen werken). Dat zei ik dus en toen draaide hij me half om, en ZOENDE me. Nogmaals, perfect. Alhoewel het dus niet lang duurde want ik wilde slapen… Ik zei nog wel, ‘laten we dit morgen voortzetten’ en dat zag hij wel zitten.

DE VOLGENDE DAG… Hij zei niet echt iets op facebook oid dus ik voelde me bagger. Vervolgens ging hij 's avonds uit en ik ging ook maar ergens anders heen. Dus ik met m’n dronken kop hem een bericht gestuurd met, kan ik dadelijk langs komen. Hij reageerde heel lief en zei dat ie zou wachten en een aflevering op zou zetten totdat ik kwam. Ik vroeg nog van is dat niet irritant (in die richting) waarop hij zei ’ I’ll leave my door open, just come :slightly_smiling_face: ’ …

EN NU KOMT HET. Omdat ik dus wat op had dacht ik dat ie bedoelde dat ie z’n deur letterlijk open zou doen, maar hij bedoelde dus gewoon van het slot af!! Ik dus aankloppen, maar er kwam geen gehoor omdat hij in slaap was gevallen. Nog een bericht gestuurd waarop hij de volgende ochtend zei; ja dat was de reden waarom ik de deur open had gelaten… Dus ik dacht @^%$£$… Hierna veranderde alles.

Op woensdag moest ik het gesprek beginnen; ik vroeg wat z’n plannen waren die avond. Hij zou weer uitgaan, en probeerde mij overhalen om ook te komen. Ik ging niet, en zei dat ik tenminste verantwoordelijk was want: colleges enzo de volgende ochtend. Uiteindelijk zei ik maar van veel plezierrrr, en (met m’n stomme kop) ‘we moeten nog steeds die en die film kijken!’ … Waarop hij zei nahhh die is veel te eng voor mij. Laatste wat ik zei was ‘okay too bad haha’ (awkward…) en verder gebeurde er dus niks.

Donderdag was al helemaal dood; het enige wat er gebeurde is dat een vriendin van mij zei dat hij met iemand anders gezoend had dus ik was vrij pissed. Vrijdag was er een feest hier 's avonds, maar overdag besloot ik toch nog maar een keer het gesprek te beginnen (WAAROM). Ik begon weer over ‘de wekelijkse filmavond’ en zei dat ik een dvd voor een pond had gekocht - een totaal oninteressant gesprek en WEER zei ik NA het afscheid: ‘by the way, let me know if you still want to hang out or not’…

Waarop hij zei: ‘of course I do :slightly_smiling_face: we still have the movie night on monday’ dus ik dacht shit hij wil het dus alleen als groepsding. Dus ik weer, ‘we could avoid that situation’ maar die hint begreep hij niet. DIE AVOND bleek dat hij helemaal niet met dat kind gezoend had, maar dat ze zich min of meer op hem had geworpen (aka hij zag haar niet zitten).

Ik heb hem verder niet gezien of gesproken, alleen op het einde van de avond en toen liepen we samen terug naar ons blok. Het was een verkleedfeest dus hij wilde zich douchen enzo en dat vond ik goed. Ik had niet zo’n zin om te wachten dus ik terug naar m’n eigen kamer en een bericht gestuurd dat ik hem iets moest zeggen en dat hij maar moest laten weten als het kon (op een casual manier met smiley enz).

Toen zei hij; ja dat wil ik opzich wel maar m’n ogen doen zwaar pijn dus wil het liefst meteen slapen. Dat snapte ik en toen zei ik weer van, ‘oke misschien morgen dan? we kunnen een film kijken als je wil’… Zijn antwoord was ‘sure :slightly_smiling_face:’ en het laatste wat ik zei was ‘laat maar weten hoe je je morgen voelt en dan kijken we wel, trusten xxx’ - waarop zijn reactie was, ‘will do <3 goodnight!’ dus ik helemaal blij.

DE VOLGENDE OCHTEND zag ik hem bij het ontbijt, wat dus een beetje ongemakkelijk was. De rest van de dag had ik audities en hij had ook teamselecties dus er kwam maar niets van. De zaterdagavond was net zo erg, aangezien ik de houding had aangenomen van ‘nu mag hij wel eens een keer iets doen’ wat hij dus niet deed… EN NU GISTER (zondag). We gingen een film kijken met dezelfde groep (goh, ja, alweer) en ik ging dus alvast naar zijn gebouw. Zijn deur stond open en ik raakte half in paniek. Omdat ik dus nog steeds de ‘ik doe niks’ houding had ging ik met een ander meisje in de gang praten - waar hij me dus wel kon horen. Uiteindelijk kwam hij naar buiten en vroeg ik of ie ook mee film wilde kijken. Hij leek niet super enthousiast maar hij kwam wel.

Op een gegeven moment ontstond er als groep een hevige discussie over buitenlandse studenten (wat hij en ik dus zijn) en wij waren een soort van team daarin. Dus dat was positief. Vervolgens keken we geen film maar deden we een spel, en hij kwam naast me zitten (ook positief). Hij raakte ook m’n been aan - ook al was het maar 1 keer.

MAAR NU KOMT HET: ik hoorde hem toevallig tegen een andere jongen over een meisje praten. Dat is best negatief. En ook zat ie de hele tijd met iets in z’n hand; telefoon, sleutels, verpakking van iets, WHATEVER. En maar sms’en. Ik irriteerde me dood. Hij keek me nauwelijks aan en toen het spel was afgelopen liep hij ook tegelijk met de rest weg - zonder iets te zeggen.

Conclusie: ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Mijn plan was om vanavond voor de ALLERLAATSTE keer langs te gaan en te vragen hoe het nou zit met die film. Het kan me niet eens zoveel schelen als ie me niet binnen laat, als ik maar duidelijkheid krijg want dit maakt me he-le-maal gek. En het helpt ook niet dat ik hem zo achterlijk aantrekkelijk vind. TIPS?:face_with_raised_eyebrow:?

PS: Bedankt voor het lezen. Je bent een held.

@Ana; Daar heb je eigenlijk best gelijk in… Ik trek een soort van muur op ofzo denk ik. Maar wat denk je van naar hem toe gaan vanavond? Dan ben ik zeker wel liever - als hij me tenminste de kans geeft.

Je maakt alles veel te ingewikkeld vind ik. Wees ook eens duidelijk tegen hem, en ga gewoon lekker afspreken, laat zien dat je hem leuk vind, straight to the point. Hij blijft niet eeuwig wachten

Ik ben het eens met de dames hierboven. Mij lijkt het dat de jongen in kwestie je wel leuk vindt, maar aangezien jij niet altijd duidelijk reageert, is hij ook zijn interesse aan het verliezen. Ik denk dat jij nu best hem rechtuit zegt wat je van hem vindt en waar je met hem naartoe wilt, zodat hij ook zeker weet wat hij aan je heeft en niet vergeefse moeite doet.
Hou ons op de hoogte!

Ik zou als ik jou was je niet te veel aandringen bij hem met de film. Ik snap dat je die met hém wilt kijken maar als je het te vaak gaat vragen dan wordt het irritant naar mijn mening. Ik ben hem wel eens met de meiden hierboven dat je veel liever tegen hem moet zijn en hem anders een keer ‘perongeluk’ aanraken op zijn arm etc.

Hou je ons op de hoogte? :slightly_smiling_face:

Ik ben het ook eens met de meiden hierboven. Je moet je niet te veel aan hem opdringen. Je verwacht meteen te veel van hem waardoor je nogal zeurderig over komt. Gewoon rustig aan doen en maar zien wat er van komt, hem niet meteen claimen ofzo

Oke, ik ben dus bij hem langs geweest… En er gebeurde vrijwel niks. Hij kwam een stukje dichterbij maar dat was het, en geloof me ik heb vrij veel hints gegeven! Ik heb hem echt laten merken dat ik hem zag zitten maar hij toonde niet bepaald interesse. Hij zei vaak dat 'ie moe was enzo, maar op het laatst moest ik zelfs om een knuffel vragen. Kortom, alles kwam vanuit mij en het is nu 90% duidelijk dat hij niet meer van me wil na die ene keer. De enige optie is nu nog dat ik een vriend laat peilen wat hij van me vindt, en dat ga ik morgen doen… Maar dit was geen leuke avond :frowning_face:

jezus Floren wat maakt jij het jezelf moeilijk zeg. En wat draai hem door en door gestoord.

Ok, let even op: ik geeft je een hint:

MANNEN SNAPPEN EEN HINT NIET!!

Mannen snappen niet wat je bedoelt als je het niet zegt. Je zegt zelf al dat je een ‘ik doe niets’ houding heb, dan gebeurd er ook niets. Als jij daar een beetje als een koude bitch zit, dan heeft hij geen intresse in je. Waarom zou hij, je hebt geen interesse in hem! Hij heeft dag 1 al duidelijk gemaakt dat hij je leuk vind, bedoel, ik ga er even vanuit dat niet elke man met je op de bank gaat liggen en je zachtjes aanraakt om af te maken met een zoen. Maar ja, jij bleef maar zaniken over de film en wat kan hem die film nou schelen, hij wil bij jou zijn! Snap je hem? Jij duwt hem weg en door veels te fucking veel na te denken over ‘wat zou hij nou bedoelen’, word het erger, want hij bedoelt precies wat hij doet. Jij vind hem leuk? Hij vind jou leuk?! Zoenen die hap en geen geouwehoer meer! Mannen snappen hints niet en doen niet in aan hints. Dus, als je niet snel je ‘act together’ doet, is tie ervandoor met een andere meid.
Want tja, als een random iemand zegt dat hij met een ander meisje heeft gezoend, MOET het wel waar zijn.

En alsjeblieft laat niet een vriend zitten pokken of hij je leuk vind, want dat is zo’n afknapper voor een man. Ook mannen vinden het soms leuk als een vrouw eens de leiding neemt. Dus hup, trek die deur open (hij is van het slot, hint hint hint hint) en plant er eentje op zijn mond. Desnoods zeg je letterlijk (doe ik ook wel eens bij mijn vent) : let je op, ik geef je een hint… maak maar af: ik vind je leuk?

UPDATE: ik vroeg hem dus gister op een bepaald moment, ‘I think you can kind of guess why I’m here?’ en toen zei hij ‘yeah… I think I can’ wat ik dus interpreteerde als iets negatiefs. En nu heeft 'ie me dus vannacht een bericht gestuurd met dat hij de exacte reden wil weten. Maar dat ga ik toch niet in een bericht zetten?! Dus alle hulp is welkom!

@Demellie; DANKJEWEL. Wat je zegt klopt helemaal, ook al schrok ik wel. Ik heb hem aardig op een afstand gehouden maar dat is omdat ik niet zeker weet wat hij van me wil. Hij toonde gister totaal geen interesse bijv. dus dan vind ik het moeilijk om dat bij hem te doen… Net als hem zomaar zoenen. Dat durf ik echt niet! Maar ik ga echt m’n best doen, want nu moet ik wel heb ik het idee :slightly_smiling_face:

Twijfelde of ik op verzenden moest drukken, maar wilde toch even voor hem opkomen. Hahahaha. Maar ik wist echt niet hoe ik dit subtieler moest zeggen. (hmmmm, misschien ben ik ook een beetje vent :wink:)
Ik deed het vroeger ook hoor: oh jee, wat denkt hij wel niet van me nu?! Heb uren lang zitten analyseren over hoe hij over me zou voelen. Maar echt, voor mannen is het, ja of nee en zit niets tussen. En dan ben ik niet lullig, maar het is gewoon medisch bewezen dat mannen niet zo denken. Zeg niet dat ze dom zijn, maar hun gedachtengang is veel simpeler (wat een gave!) dan die van ons. Hij denkt waarschijnlijk: Shit, dat had ik niet moeten doen, ze vind me helemaal niet leuk! Al die vage hersenenspinsels kunnen die mannen helemaal niet aan joh :wink:.
Je geeft zelf al aan dat je het moeilijk vind als hij zo afstandelijk is, maar zo doe jij ook heel de tijd. Dus misschien durft hij daarom niets te doen. Je moet ja, gewoon doen. Wat heb je te verliezen? :wink: Soms moet je gewoon even je stoute schoenen aandoen (zoals op verzenden drukken) en dan is het allemaal duidelijk van jouw kant.

Je hebt helemaal gelijk, maar hoe reageer ik op zijn bericht? Want waarschijnlijk zie ik hem dadelijk tijdens de lunch en heeft hij al door dat ik het gelezen heb. Voor mijn gevoel zijn er 3 opties; 1. ik vraag hem of 'ie het via een bericht wil weten of persoonlijk, 2. ik zeg dadelijk tegen hem (als ik hem zie) dat ik het later aan hem uitleg, of 3. ik doe niks, stuur niks en bied mezelf weer voor z’n deur aan :stuck_out_tongue:

En als al deze opties compleet ruk zijn, dan ook zeggen graag. :slightly_smiling_face:

Nja… volgensmij vind hij je gewoon niet leuk? En anders vraag je het hem gewoon of hij je leuk vind? Het komt op mij nu over alsof jij hem alleen aan z’n kop zeurt om een film te kijken, snap dat hij dat donders irritant vind…

Even om lekker oud te klinken: in mijn tijd (LOLOLOL) was er nog geen what’s app. Jaja dames, die mensen lopen rond, weet dat ik bejaard ben :stuck_out_tongue:. Je kan het gewoon appen, maar wees duidelijk. Wacht, wat heeft hij gestuurd? Dat heb ik gemist geloof ik LOL…

Wat je kan vragen is of hij het via App wil bespreken of dalijk even face to face. In de pauze kan je dat makkelijk even in korte zinnen (kuch kuch, smooches) vertellen wat je op je hart heb toch? :wink:. En je kan daarna weglopen, want je heb weer les. :wink: Mooi excuus dacht ik zo hahahaa. Als je dat eng vind, gooi je je mooie puppy ogen op (wel hem blijven aankijken) en zeg je: I like you, but I don’t dare to kiss you… Dat is geen hint meer he? :wink:

@Serena, ze had gewoon niet zo moeten zeuren over die stomme film, maar dat gaat ze nu corrigeren, toch FLOREN?! :wink:

Ik ben wel erg benieuwd hoe dit verder gaat. Maar ik vind hem ook niet bepaald duidelijk hoor. Ik bedoel, hij deed lief die ene keer, maar nu neemt hij totaal geen initiatief meer om af te spreken? Jij moet het steeds vragen…

Net naar de eetzaal geweest en lunch gehad, en raad eens wie er een half uur later -toen wij net wegliepen- aan kwam lopen? Ik wist dat ik iets moest doen aangezien hij dus dat bericht had gestuurd met dat hij precies wilde weten waarom ik gister naar hem toe kwam. Ik zei dus maar snel ‘I’ll tell you later okay?’ en dat vond hij goed. Maar WAT ga ik hem vertellen en HOE? Ik wil hem echt wel meteen platdrukken maar ik ben zo’n schijterd :’)

Zeggen dat je hem een leuke jongen vind en beter wilt leren kennen. Dat je afgelopen keren misschien wat onhandig overkwam, maar dat niet de bedoeling was haha. En vragen wat hij leuk zou vinden om te doen.

Vraag hem gewoon of hij zin heeft om keer ergens wat te gaan drinken.
Als hij dan nee zegt weet je het ook.
Als je nu zegt dat je hem onwijs leuk vindt, schrik je hem misschien wel af. Uit je verhalen zou ik namelijk niet gelijk de conclusie trekken dat hij er het zelfde over denkt. En als je hem random op de bek pakt, tja dat is misschien een beetje raar na de manier waarop jullie contact hadden de afgelopen dagen.
Dus als ik jou was, had ik hem gewoon op date gevraagd:)

Ik vind je attitude echt verschrikkelijk.

Je beschrijft jullie band als iets wat uit kan groeien tot iets moois, maar vervolgens heb ik het idee dat jij jezelf te goed vindt (want je doet áááltijd alle moeite).
Je bent opdringerig. Relax, take it easy. Laat hem lekker beginnen met praten. Ja, misschien duurt het wel een dag of 2, nou en? Hij heeft wel meer aan z’n hoofd dan jij.

En wat je hem moet vertellen? Hoe je je voelt. Hij snapt niet hoe het tussen jullie zit, dus leg gewoon uit hoe je je voelt. Wij kunnen het niet op een papiertje voor je typen, dus bedenk zelf wat je wil dat hij moet weten.

Ik herken dit heel erg dat ik zo ga zitten nadenken en bij alles wat ie doet of zegt: oh god, is dit goed of niet? Althans, zo was ik vaak. Gelukkig ben ik hier over heen gekomen!
Probeer dat een beetje van je af te zetten, want uiteindelijk ‘verpest’ (groot woord) je het voor jezelf door er zo onzeker over te zijn hoe hij bepaalde dingen bedoelt.
Het is voor mij wel duidelijk dat hij geïnteresseerd in je is, het is jullie alleen nog niet echt gelukt samen elkaar te leren kennen zonder anderen erbij. Nodig hem gewoon uit voor een dag in plaats van te zeggen: ja dat moeten we nog doen! Gelijk er bij vermelden wanneer je dat wilt doen:)
Terwijl ik dit heb getypt lees ik net je updates haha. Vertel hem gewoon rustig dat het je leuk lijkt hem beter te leren kennen en nodig hem uit om iets samen te gaan doen.
Je hoeft niet direct te zeggen dat je hem super leuk vindt. Maar gewoon dat je hem beter wilt leren kennen! Ook vrouwen mogen de eerste zijn wat dates betreft:) Succes!
Ik vind trouwens dat je het leuk vertelt en je komt op mij niet over alsof je tegen hem zo doet, dat geloof ik niet. Je weet gewoon niet wat te doen en dan is het juist goed dat je je hart lucht bijvoorbeeld op girlscene en om advies vraagt. Dan dat je tegen hem zo hysterisch gaat doen haha. Take your time!