compact poeder of losse poeder

als ik me make-up (foundation bv) op heb gedaan kan ik daar over beter compact poeder of losse poeder gebruiken. het is ook om mijn vette delen mat te houden maar dat doen ze toch allemaal? als je een goede weet zet het er maar bij liefst niet een al te dure

losse

Ik weet het verschil niet eens.

's Ochtends doe je losse poeder op om je foundation te fixeren. Overdag neem je een compact poeder mee om je foundation tussendoor bij te werken.

mensen, hier komt een domme vraag: wat is fixeren in dit geval?

haha, dat is niet dom hoor.
fixeren, is een soort ‘vast zetten’ van je foundation in dit geval. Je zou kunnen zeggen dat je een soort ‘topcoat’ over je foundation doet,

wat is het verschil? =$

losse poeder, is los (dus het heeft een beetje de structuur van poedersuiker, om het zo te zeggen). compact poeder is in elkaar gedrukt, dus ‘vast’, een beetje zoals een blush.

ik snap ook niet wat het verschil is;
ik doe altijd dagcreme beetje mengen met foundation dat vind ik fijner
en dan doe ik er altijd compact poeder (zonder shimmer , die had ik eerst altijd en dan is je hele gezicht een discobal) overheen en voilaaa.

ik gebruik alleen s’ochtends dagcrème (mijn huid is namelijk héél droog door anti-puistjes spul die ik kreeg van dokter :S) en daar over doe ik alleen wat losse poeder, zodat mijn gezicht niet glimt zegmaar :slightly_smiling_face: werkt prima!

losse
en vaste om over de dag nog even bij te werken

Compact poeder is geperste foundation-poeder, losse poeder is gewone losse poeder waarmee je je foundation fixeert. Compact poeder is dus ideaal om mee te nemen, dan kan je altijd je foundation bijwerken. De ‘regel’ is eigenlijk ook: in de ochtend foundation en losse poeder gebruiken, compact poeder mee in je tas en hiermee je make-up bijwerken. Compact poeder heeft veel kleur (in tegenstelling tot losse poeder) zoals een foundation. Als je een compact poeder neemt van hetzelfde merk als je foundation in dezelfde kleur, dan is dat al helemaal ideaal. Je kan ook gewoon in plaats van foundation en losse poeder compact poeder gebruiken in de ochtend. Ook leuk detail: veel ‘poederhoofden’ (vrouwen waar je de poeder duidelijk ziet zitten) gebruiken dus veel compact poeder als fixerende losse poeder, waardoor ze veel te veel dekkende producten gebruiken en dit een pannekoek-effect geeft

(bron: beautygloss.nl)

Ik zou losse doen, dan gaat het niet zo glimmen.