Communicatiewetenschappen?

Hallo allemaal,
ik ben aan het twijfelen over mijn studiekeuze, maar communicatiewetenschappen lijkt mij toch erg leuk. Zijn er onder jullie die dit studeren? Zo ja, waar? Bevalt het? En ik had ook nog een vraag, is er bij deze studie tijd om een tijdje naar het buitenland te gaan?
Alvast bedankt!

Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen aan de RUG in Groningen. Dit is niet compleet hetzelfde als ‘gewone’ communicatie- wetenschappen. Ik kan het verschil niet zo goed uitleggen, maar mijn studie is erg leuk! Het bevalt heel goed, de stof is goed te behappen (zeker als je interesse er ligt). Ik heb tot nu toe de vakken Inleiding Communicatiewetenschappen, Taalkunde, Academisch Schrijven en Presenteren, Pragmatiek, Computercommunicatie en Inleiding Communicatieonderzoek gehad. Inleiding Communicatieonderzoek vond ik niet zo leuk maar je hebt het wel nodig om goed onderzoek te kunnen doen. De rest vond ik allemaal wel heel leuk. Vooral Pragmatiek vond ik interessant.

Ik volg nu de vakken Tekstanalyse en Organisationele Communicatie en dat is tot nu toe best wel leuk. Ook mag je bij deze studie al heel vroeg een minor kiezen, daarom ben ik nu in mijn eerste jaar al bezig met Spaans. Heeeel erg leuk…

Je kan prima naar het buitenland, in het 3e jaar van je studie dan. Ik heb daar nog niet veel over gehoord omdat ik ook nog maar eerstejaars ben :wink:

Hoop dat je hier iets aan hebt!