Communicatie

Hallo,

Afgelopen week heb ik mij ingeschreven voor de opleiding communicatie. Ik heb mij in laten schrijven op de Hanze Hogeschool en de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden(NHL). Ik was benieuwd of er hier nog meer dames zijn die deze opleiding gaan starten aankomende jaar? En tevens ben ik op zoek naar dames die deze opleiding al volgen, want ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet namelijk zeker dat ik de opleiding communicatie wil gaan volgen maar nog niet op welke school. Welke school adviseren jullie?

Ik ga communicatie doen op de HAN Nijmegen.

Up.

Volgens mij is het in Leeuwarden creatiever dan in Groningen (Dat is wat ik van NHL studenten heb gehoord)

Ik heb zelf communicatie aan de NHL gestudeerd, alleen kwam ik er al heel achter dat ik niet echt op die opleiding thuis hoorde. Ik vond alle vakken een beetje oppervlakkig. Je krijgt veel verschillende vakken (van marketing tot psychologie) waardoor je er niet diep op in kunt gaan. Daarnaast heb je de creatieve vakken, die mij enigszins tegenvielen. Zo leer je bij fotografie bijvoorbeeld niet écht fotograferen en moet je bij video grotendeels zelf uitzoeken hoe je de boel gaat monteren. Enige kennis van dit soort dingen en van photoshop is heeeeeeel erg handig!
Verder kun/moet je een groot deel van de EC’s verdienen door middel van opdrachten, die je vaak in een groepje uitvoert. Je leert dus goed samenwerken en als je iemand in je groepje hebt die niks doet, dan krijgt hij/zij het niet voor elkaar om met de rest mee te liften: als het nodig is kan iemand uit een groepje gezet worden.
De sfeer op de opleiding is verder wel goed, veel docenten mag je bij de voornaam aanspreken en door al dat samenwerken leer je je klasgenoten wel goed kennen.

Op de Hanze ligt de lat net iets hoger. Communicatiestudenten die aan de Hanze niet meer verder mogen studeren omdat ze te weinig EC’s hebben, kunnen vaak nog in Leeuwarden terecht.

Dat wist ik inderdaad. Ook als je je propedeuse niet haalt binnen twee jaar moet je weg. En dat zelfde dus ook met je EC’s. Ik maak me daar op zich niet druk om.

Ik doe een (creatieve) zijtak van communicatie namelijk crossmediale communicatie, associate degree. Ik zit op Inholland maar wat dat betreft kan ik je niet echt helpen daarmee. Mijn opleiding is net nieuw en wij zijn de eerste die afstuderen. De problemen die ik nu allemaal daarmee heb, zal je dus niet hebben bij de communicatie bachelor.

Up. :slightly_smiling_face:

Up.