Communicatie en Informatiewetenschappen

Hallo!
Ik vroeg me af of iemand van jullie communicatie en informatiewetenschappen in tilburg studeert! Ik wil deze opleiding misschien volgend jaar gaan doen, en zou graag wat informatie en ervaringen van studenten zelf willen horen!
Liefs!

Een vriendin van mij doet het en ik heb een dagje meegelopen, dus ik kan op zich wel iets beantwoorden als je specifieke vragen hebt : p

Ik wilde meer algemene dingen weten en hoe het ervaren wordt! Welke vakken je krijgt, hoe de faculteit en de studievereniging zijn etc. Maar toch bedankt!

Ik wil er eigenlijk ook wel wat over weten:
Waarop richt de studie zich nou het meest?
En wat voor soort onderwerpen worden er behandeld?

Dus als iemand het studeert (A)

Welke vakken je krijgt kan je precies zien in de studiegids: http://studiegids.uvt.nl/
Op ‘Programma’s en roosters’ klikken, dan Geesteswetenschappen, en dan op 2009 de richting die je zou willen doen.

ik wil dit misschien ook wel doen, wat kan je er eigenlijk mee worden? xd

Ligt eraan welke richting je kiest natuurlijk, maar bijvoorbeeld:

Studenten die afgestudeerd zijn in de richting Bedrijfscommunicatie en Digitale Media vinden veelal werk als:
* Webredacteur
* Marketingmedewerker
* Pojectenleider nieuwe media
* Hoofd PR en Communicatie

Ik doe dit in Utrecht. Daar is de opleiding wel heel anders dan in andere steden, maar als je wilt weten hoe het daar aan toe gaat, laat maar een berichtje bij me achter :slightly_smiling_face:

Upje voor een oud topic! Ik wil deze studie komend schooljaar gaan studeren, dus ik vraag me af of hier nog meer meiden zijn die hetzelfde idee hebben :slightly_smiling_face:

ik wil ook communicatiewetenschappen in tilburg gaan studeren maar ik vraag me af of het niet saai wordt? als je heel diep ingaat op communicatie internet etc kun je daar dan wel iets mee? ik heb namelijk niet zo’n goed idee wat ik ervan moet verwachten, iemand die dat weet? thankss (:

Ik ga zelf naar Utrecht toe, omdat de studie zich daar meer richt op zowel communicatie als media (communicatie/film en tv/nieuwe media zijn daar de 3 richtingen waaruit je kiest om in verder te gaan in je tweede jaar). Ik heb vooral voor Utrecht gekozen omdat het daar niet alleen maar communicatie/tekst is (wat ik ervan weet), maar ook dus andere richtingen heeft. Daarnaast lijken me de keuzevakken in de vervolgjaren echt heel tof :stuck_out_tongue: Verder weet ik helaas niks over Tilburg, upje dus!

Upje, wil dr wel meer over weten!