Commerciële economie

Ik zit in 5havo en moet me dus binnenkort inschrijven voor een studie. Ik wilde heel graag psychologie studeren (eerst toegepaste psychologie en dan naar de universiteit) maar er is heel weinig werk daarin… ik wil daarom het liefst een studie waarmee ik altijd kans heb op een baan.
Ik heb zelf een economie en maatschappijprofiel en met een studierichting als economie kan je altijd wel aan een baan komen.
Ik ben al een paar dagen druk bezig met zoeken naar een studie die me leuk lijkt, eerst leek bedrijfskunde mij wel wat maar dat lijkt mij nu erg saai… commerciële economie daarentegen lijkt mij veel leuker.
Ik vind het natuurlijk ook belangrijk dat ik genoeg verdien later, ik ben nu op internet aan het zoeken hoeveel ik ongeveer zou kunnen verdienen later alleen soms zie ik getallen als 1900 staan en daar schrik ik wel van, ik vind dat erg weinig voor een hbo student. Ik ben ook wat hogere bedragen tegengekomen als rond de 3500-6000 en dat lijkt mij dat weer te veel als ik het vergelijk met die 1900 dus weet iemand hoeveel ik nou ongeveer kan verdienen later met een studie als commerciële economie?
Nog een vraagje; heeft iemand commerciële economie gestudeerd of is iemand er nu mee bezig en hoe bevalt het jullie? Vinden jullie het leuk of stom? En zo ja wat vinden jullie er leuk of stom aan.
En weten jullie ook waar het het beste is om deze studie te volgen? Ik woon zelf in Amsterdam en wil dus het liefst niet in een stad wonen heel ver van Amsterdam vandaan (door de reistijd).

Ik denk dat het heel reeël is om na een hbo-studie een startsalaris van 1900 te hebben. Is nog aan de hoge kant zelfs. Dus daar moet je niet naar gaan kijken, promotie maken kan altijd nog! Maar als je geen ervaring hebt, ga je sowieso eerst weinig verdienen.

Het belangrijkste is, dat jij een studie doet waar een baan uit voortkomt waar jij je gelukkig in gaat voelen.

Ik denk dat Bedrijfskunde/business administration wel op commerciele economie lijkt :slightly_smiling_face:

Bij de meeste beroepen begin je met een vrij laag startsalaris, je moet jezelf ‘omhoog werken’. Dat is vrij normaal, ook voor veel universitair opgeleiden.

Weten jullie eigenlijk ook of ik nadat ik mijn hbo diploma heb gehaald door kan studeren voor commerciële economie op de uni net alsof ik mijn propedeuse heb behaald en doorga op de uni?
Of dat ik misschien maar 1/2 jaartjes op de universiteit moet studeren om naast mijn hbo diploma een universitaire diploma te behalen.

Ik studeer momenteel Commerciële Economie in Utrecht!
Wat lijkt je precies leuk? Op heel veel scholen wordt deze studie aangeboden maar de inhoud verschilt echt enorm!