Commentaar/Kritiek.

Kijk dit is ook weer heel typisch… die eerste zin leest vervelend.
Beter was geweest: ’ Ik weet dat je dat had getypt, maar so what als jij altijd ‘ik wordt’ (of cursief) typt’

Maar nog steeds heeft iedereen spellingscontrole op zn computer zitten lijkt me?

Ja maar daar wordt ‘ik wordt’ niet op fout gerekend. Het is een spellingscontrole en geen grammaticacontrole.

Mijn Word beschikt over een spelling- en grammaticacontrole, dus ‘ik wordt’ wordt er wel tussenuit gehaald.

Idd. En toch hoor je dit soort dingen te weten, ookal heb je dyslexie. En juist als je er meer op let, gaat het alleen maar beter (ook op school). Dus ik vind het geen excuus, eerlijk gezegd.

Je kan iemand met dyslexie niet verwijten dat hij alle letters niet goed heeft geplaatst… Het is idd wel vervelend, maar zulke mensen doen wel genoeg hun best om het zo foutloos mogelijk te brengen n__n Je wordt btw ook zowat gek als je bij elke zin moet letten of er een fout is.

Zelf krijg ik het d/t ook niet onder de knie. Ik laat het meestal door 'n ander nakijken, en als het dan nog fout zit, tjah.

Mss kan dit helpen? Zo had ik het geleerd n__n
Als je bv. hebt: Je antwoord (t?) goed!
Dan moet je het werkwoord vervangen door “smurfen”
Je smurft goed!
En als er een T achter SMURF komt, dan moet je de stam nemen van het werkwoord dat je wil vervoegen en er + T bij doen.
Dus => Je antwoord(t?) goed. Je smurfT goed. ==> stam: Antwoord + t.
Je antwoordt goed.