Comfort food

Ik weet heel erg zeker dat ik niet de enige ben die dit doet, maar op dit moment zit ik hier wel erg mee.

Er zijn een aantal dingen die niet zo lekker lopen op dit moment. Dingen waar ik echt niks meer aan kan doen, maar die me wel heel erg dwarszitten.

Nu ben ik altijd iemand geweest die meer eet als ik me niet zo fijn voel, maar op dit moment eet ik (denk ik) drie keer de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid, omdat het eten van dingen het enige is wat alles dat er verder een beetje mist tijdelijk wegneemt.

Dat klinkt misschien heel raar, maar ik weet zeker dat er hier meiden zijn die hetzelfde hebben. En ik hoop dat er iemand tips heeft om hiervan af te komen, want ik ben bang dat ik, als ik zo doorga, over 2/3 jaar extreem overgewicht ben…

Misschien ipv eten water drinken? Of kauwgom kauwen? Dan heb je wel iets dat je afleid, maar eet je niet.

Veel water drinken heb ik al geprobeert, maar ik eet al 3 maanden ongeveer vrij veel en ik merk dat ik echt trek begin te krijgen als ik niet zo veel probeer te eten.
Maar dan denk ik toch weer de hele dag aan lekker eten en kan ik de verleiding uiteindelijk niet weerstaan.

Langzaam proberen te minderen en gezonde dingen eten zoals fruit, kerstomaatjes, stukjes komkommer etc. En als je boodschappen gaat halen minder of geen snacks kopen, zodat je al zou je willen niet kan gaan snoepen.
En misschien gaan sporten? Dan heb je en afleiding, en het is ook nog is gezond.

Ik heb dat ook heel erg, en wil er graag van af. Wat ik ga proberen is het gewoon allemaal kwijt te kunnen in sport. Zit ik ergens mee? Een stuk gaan hardlopen en op het eind zo hard rennen als ik kan, even alles loslaten. Of bijvoorbeeld tennissen en alle woede eruit slaan. Is best moeilijk, want naar voedsel grijpen is toch even wat makkelijker, maar na het sporten voel je je vaak een stuk beter dan na het veel eten… dus misschien kun je dat ook proberen?

Je moet je lichaam een ander voedingspatroon echt ‘aanleren’. Dat is in het begin heel moeilijk, maar wordt na een tijdje steeds makkelijker! En je hoeft niet opeens weinig te gaan eten, je kunt evengoed best veel eten, als het maar gezond is! En gezond eten kan ook heel lekker zijn! Eet bijvoorbeeld havermout met je favoriete fruit erdoorheen in de morgen, dat vult ook heel erg. En als lunch een paar bruine boterhammen met beleg dat je lekker vind. 's Avonds heel veel groente opscheppen, daar kun je echt veel van eten! En als tussendoortje is een bakje magere yoghurt met fruit heel lekker, en ook heel mager! Als je een tijdje op een bepaalde manier eet, leer je je lichaam dat ook aan! (:

Ik had dit ook vroeger, nu al vele minder!
Als eerst heb ik eigelijk gewoon een timer gezet wanneer ik mocht eten en elke keer ik trek had keek ik en zei ik tegen mezelf komaan nog x minuten/uren en je mag eten (ik deed het om de 3uur met dan Ochtend, fruit, middag, fruit en avond)
Als je het toch niet kan weerstaan kan je best gewoon veel water drinken of met iets bezig zijn dat helpt echt! Voorlopig neem ik ook nooit meer geld mee naar school want ik weet dat ik dan gewoonweg iets koop en het bespaard je ook meteen een hele hoop geld.
Nou ja veel succes in ieder geval!

Ik heb het soms maar het word al minder. Je moet mentaal gewoon een knop om zetten en dat is best lastig ja… Bij mij hielp (helpt) veel water/thee drinken. En anders ook fruit! Als je bijvoorbeeld een appel eet, snij hem dan in stukjes, dan lijkt het alsof je meer hebt (je kunt er ook kaneel overheen doen, super lekker!) en als je echt de behoefte hebt om te eten kun je beter gezonde keuzes maken. Steeds een beetje minderen en uiteindelijk zit je hopelijk weer goed.

Wat misschien helpt is om alternatieven te zoeken om te doen. Een muziek instrument bespelen, sporten (wandelen/fietsen), knutselen (haken/accessoires maken voor in je kamer) of misschien wel koken (dan ben je daar mee bezig, en ga je niet doelloos eten) , iets wat de plaats van eten kan innemen in ieder geval. Klopt het dat het deels ook een gewoonte is geworden om te eten? Je voelt je niet fijn/hebt niks te doen → eten. Want als dat zo is moet je die gewoonte proberen te veranderen.

Verder weet ik niet hoe serieus je problemen zijn, maar misschien is het ook iets om daar aandacht aan te besteden. Je kunt zoiets beter bij de oorzaak aanpakken, dan de symptomen bestrijden.

Precies hetzelfde ;