Comebacks

Hi iedereen,

Op school ben ik echt best stil en verlegen. Ik sta vaak gewoon bij mn vriendinnen, om te luisteren. Ik praat écht niet vaak. Dat heeft echt geen speciale reden, dat is gewoon zo…
Alleen komen er zooo vaak mensen naar me toe met de vraag “waarom ben je zo stil?”. Ze vragen het dan echt op zo’n vreselijk irritante manier… Ik weet echt nooit wat ik daar dan op moet zeggen en antwoord dan iets van “Weet niet…”
Ik wil gewoon iets badass erop terugzeggen, weet je wel? Niet iets vervelends, maar gewoon dat diegene weet hoe onnodig die vraag is.
Ik hoopte dat jullie misschien iets weten? Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Groetjes

Als je praat, herhaal je wat je al weet. Als je luistert, leer je wat nieuws.

Gewoon scheit aan hebben. Ik was vroeger ook heel stil en iedereen moest daar toen ook commentaar op hebben. Nog steeds ben ik heel rustig, blijkbaar vinden mensen dat een reden om nog steeds commentaar te leveren. Beter stil dan onzin uitkramen :wink:

‘Omdat ik luister.’ Zoiets misschien? Ik zou er niet te veel op ingaan.

Dat kreeg ik vroeger ook zo vaak te horen, inderdaad zwaaaar irritant. Wij zeggen tegen die mensen toch ook niet, hou je kop nou is? Het is eigenlijk gewoon zwaar respectloos. Jij voelt je er alleen maar ongemakkelijk door, je gaat er niet ineens spontaan druk van praten, ze weten ook wel waarom je stil bent, want zo ben jij gewoon… het is echt gewoon een nutteloze vraag.
Als je gewoon zonder salty te zijn wilt antwoorden, kun je bijvoorbeeld zeggen ‘Zo ben ik gewoon’ of ‘ik ben niet zo’n prater’, iets in die richting. Gewoon zeggen waar het op staat.
Als je iets ‘avontuurlijker’ wilt zijn lol, kun je bijvoorbeeld zeggen, ‘Waarom vraag je dat? Ik vraag aan jou toch ook niet of je minder wilt praten?’, ‘Ik praat alleen veel met mensen die me interesseren’, ‘Moet daar een reden voor zijn?’ Etc.
Natuurlijk zijn er mensen die het oprecht vragen, dan is een bitchy antwoord natuurlijk niet echt slim :stuck_out_tongue:
Vooral niks van aantrekken in ieder geval. Niet iedereen is zo’n prater. Helaas is de wat spontanere helft van de bevolking gelijk ook veel meer opvallend, daardoor vallen de stille willy’s een beetje weg. Maar je bent echt de enige niet en er is niks mis mee. Waarschijnlijk weet jij intussen wel iedere roddel die er door de klas gaat. Dat had ik namelijk wel. Iedereen vergeet het stille meisje, die intussen wel alle details van jouw gesprek heeft gehoord, hehe… :smirk:

‘‘Ehm misschien omdat ik luister???’’ + *vies kijken*