column over 'van die dagen'

heb je ook wel eens van die dagen dat alles tegenzit? Dat net de bus wegrijd als je al gehaast aan komt hollen omdat je te laat bent. Dat er dan vervolgens een auto door een plas rijdt, die jou kletsnat maakt, terwijl je net vandaag je mooiste kleren aan hebt gedaan.
Nou, ik had dus vandaag zo’n dag. Ze komen gelukkig niet vaak voor, maar als je van die dagen hebt, dan baal je er meestal flink van.
Vanochtend stootte ik mijn hoofd op het moment dat ik mijn bed uit wilde stappen. Daarna kleedde ik me om, en scheurde ik uit mijn broek. Toen ik eindelijk een nieuwe broek had gevonden die paste, bleek het dat er in mijn linkersok een gat zat. Net op het moment dat ik klaar stond voor vertrek, plast mijn hond tegen de bank, met het gevolg dat ik het snel nog moest opruimen en ik nog maar net de bus haalde. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze dagen maken mij moedeloos af en toe, maar geven mij ook wel ‘spirit.’ Waarom? Zou je dan zeggen. Het geeft me namelijk het gevoel dat ik echt leef. Heel je leven lang gaan er dingen mis, en heb je van die dagen dat er van alles fout gaat, maar als dat niet zo zou zijn, leef je niet echt. Juist de vervelende dingen af en toe, geven je de kracht om ze weer recht te zetten en meer leukere dingen te gaan doen. En dat geeft mij energie, zelfs meer dan een suikerklontje. Kom maar op met een nieuwe dag, zou ik zeggen. Want ik kan het allemaal aan!

wat vinden jullie?
en niet letten op de spellingsfouten :’)

Is dit echt gebeurt?

ja, helaas wel…