Column! Mening?

Dit is een soort column (zo schrijf je het toch?) En niet heel serieus bedoeld.
mening graag.

Vakantie sleur;
Veel mensen gaan op vakantie om de dagelijkse irriterende sleur thuis te ontvluchten. Maar het kan ook anders; ‘Een vakantiesleur.’ U weet natuurlijk wat een sleur is, misschien heeft u het zelfs al een keertje meegemaakt en weet u hoe vermoeiend het is. Daarom is het lekker om eens een weekje op vakantie te gaan, weg uit de dagelijkse sleur thuis. Maar vakantiegangers die langer dan twee weken wegblijven kunnen in een andere sleur terecht komen; Een vakantie sleur. Dit is natuurlijk uw grootste angst. Daarom zal ik speciaal voor u een artikel schrijven over de vakantiesleur en hoe u hiervan kunt ontsnappen. Een vakantie sleur is het volgende; Als u elke dag alleen of met dezelfde mensen als in u thuis omgeving in een huisje op een camping die ook nooit een verandert. U beland in een vakantie sleur. Maar niet gevreesd, ik heb een paar tips voor u gemaakt. Hier komen de tips;
Tip 1;
Boek in plaats van uw traditionele vakantie een nieuwe actieve afwisselende vakantie. Bijvoorbeeld een keer gaan wandelen, in plaats van altijd zwemmen. Fietsen is ook een goede vervanger. Zorg ook dat u af en toe de kinderen loost voor een dagje samen.
Tip 2;
Zorg voor voldoende afwisseling in uw gespreksstof. Want als u alsmaar door kletst over hetzelfde, zal het nooit afwisselend zijn. Dus praat niet de hele dag over het weer, maar verzin ook eens iets over de omgeving waar je bent bijvoorbeeld.
Tip 3;
Als u toch naar uw oude saaie vakantie huisje gaat, maak het dan afwisselend. Koop thuis een aantal bosjes kunstbloemen die u verstopt achter in een kast. Elke dag een ander bosje bloemen op de tafel zetten helpt u al een beetje te ontwaken uit je vakantiesleur. Zorg wel voor minimaal acht verschillende boeketten.
Tip 4;
Als u toch naar uw oude vakantie huisje gaat, zoek een huisje met leuke buren zodat u af en toe van kinderen, man, vrouw, of huisje kunt wisselen.
Tip 5;
Maak een afwisselend vakantie schema. Niet zo;
Dag 1; Zwemmen.
Dag 2; Zonnen.
Dag 3; Zwemmen.
Maar zo;
Dag 1; Zwemmen.
Dag 2; Zonnen.
Dag 3; Fietsen.
Zo zal u gauw ontwaken uit uw vakantiesleur.
Een voorbeeld van een vakantiesleur;
Tim van Tissen. Tim kocht samen met zijn vrouw acht jaar geleden een vakantie huisje in zeeland. Met vrije dagen gingen ze er ALTIJD heen. Het werd een sleur.
Tim’s verhaal;
‘Ik begon me te vervelen, mijn kinderen ook. Zelf jou prachtige tips werkte niet meer. Toen besloot ik na acht keer wisselen met de buren van gezin werd het de 2de sleur. Toen kwam mijn vrouw met de gouden tip; Stuur de kinderen op een vakantie kamp en geniet ervan met zijn tweetjes.’
Dankje Tim, we leven met je mee.

Het lijkt een beetje gekopieerd van iets anders ofzo, en ik vind het u irritant. Zeg gewoon je.

En de zin: ‘Daarom zal ik speciaal voor u een artikel schrijven over de vakantiesleur en hoe u hiervan kunt ontsnappen.’ vind ik ook zo raar, net of mensen erom gevraagd hebben een artikel te schrijven. :S

dit is niet bedoeld voor ons.
en ik denk dat het gekopieerd is.

Ik vind het niet leuk, sorry.

Dit lijkt verdacht veel op de tekst die wij moesten verwerken op onze nederlands repetitie :see_no_evil:

Ik heb hem niet afgelezen, want ik vind het net een soort reclame, alsof ze iets aanprijzen ofzo daar…

Mij ook gelijk, dit soort teksten staan ook in mijn nederlands boek;)

Muwahawhawaw, koop hier uw nieuwe vakantiesleur! Maar, op=op! Dus wees er snel bij! :smirk:

Echt, waar gaat die dan over?

uhmm, idd gekopieerd, van m’n word bestand naar hier. :S

En wat is er erg aan U? Het is de bedoeling dat het lijkt of het voor ‘volwassenen.’ is die meestal U genoemd worden in tijdschriften.

U vind ik gewoon irritant, ik heb nog nooit een -normaal- tijdschrift gezien waarin ze columns met u erin plaatsen. Meestal gewoon je en jij.

Hm, ik weet niet, ik vind de schrijfstijl niet zo pakkend.

Wat voor tijdschriften lees jij?

Helemaal niet slecht ik neem alleen wel aan dat er een doelgroep is die hier niet op de site kijkt? - Tenzij me moeder hier op rond neust. xp -
Het is wel een stukje met humor hoor, om met de buren van man/vrouw te wisselen en je kinderen maar te dumpen. btw; waarom heb je kinderen genomen als je ze wilt dumpen? Leuk stukje om te lezen en dat het op een nederlands tekst lijkt is een compiliment lijkt mij; iets wat ze in schoolboeken zetten zou wel een goed voorbeeld zijn. - Behalve die verdomt moeilijke franse en engelse woorden, die mogen ze van mij best weg laten hoor, maar dat is een ander verhaal.-

En Renske de Dislect gaat een paar spellings foutjes corrigeren:

Vakantie sleur;
Veel mensen gaan op vakantie om de dagelijkse irriterende sleur thuis te ontvluchten. Maar het kan ook anders; ‘Een vakantiesleur.’ U weet natuurlijk wat een sleur is, misschien heeft u het zelfs al een keertje meegemaakt en weet u hoe vermoeiend het is. Daarom is het lekker om eens een weekje op vakantie te gaan, weg uit de dagelijkse sleur van? thuis. Maar vakantiegangers die langer dan twee weken wegblijven kunnen in een andere sleur terecht komen; Een vakantie sleur. Dit is natuurlijk uw grootste angst. Daarom zal ik speciaal voor u een artikel schrijven over de vakantiesleur en hoe u hiervan kunt ontsnappen. Een vakantie sleur is het volgende; Als u elke dag alleen of met dezelfde mensen als in u thuis omgeving in een huisje zit? op een camping die ook nooit eens verandert. U beland dan? in een vakantie sleur. Maar niet gevreesd, ik heb een paar tips voor u gemaakt. Hier komen de tips;

Tip 1;
Boek in plaats van uw traditionele vakantie een nieuwe actieve afwisselende vakantie. Bijvoorbeeld een keer gaan wandelen, in plaats van altijd zwemmen. Fietsen is ook een goede vervanger. Zorg ook dat u af en toe de kinderen loost voor een dagje samen.

Tip 2;
Zorg voor voldoende afwisseling in uw gespreksstof. Want als u alsmaar door kletst over hetzelfde, zal het nooit afwisselend zijn. Dus praat niet de hele dag over het weer, maar verzin ook eens iets over de omgeving waar je bent bijvoorbeeld.

Tip 3;
Als u toch naar uw oude saaie vakantie huisje gaat, maak het dan afwisselend. Koop thuis een aantal bosjes kunstbloemen die u verstopt achter in een kast. Elke dag een ander bosje bloemen op de tafel zetten helpt u al een beetje te ontwaken uit de? vakantiesleur. Zorg wel voor minimaal acht verschillende boeketten.

Tip 4;
Als u toch naar uw oude vakantie huisje gaat, zoek een huisje met leuke buren zodat u af en toe van kinderen, man, vrouw, of huisje kunt wisselen.

Tip 5;
Maak een afwisselend vakantie schema. Niet zo;
Dag 1; Zwemmen.
Dag 2; Zonnen.
Dag 3; Zwemmen.
Maar zo;
Dag 1; Zwemmen.
Dag 2; Zonnen.
Dag 3; Fietsen.

Zo zal u gauw ontwaken uit uw vakantiesleur.
Een voorbeeld van een vakantiesleur;
Tim van Tissen. Tim kocht samen met zijn vrouw acht jaar geleden een vakantie huisje in zeeland. Met vrije dagen gingen ze er ALTIJD heen. Het werd een sleur.

Tim’s verhaal;
‘Ik begon me te vervelen, mijn kinderen ook. Zelfs jou prachtige tips werkte niet meer. Toen besloot ik na acht keer wisselen met de buren van gezin werd het de 2de sleur (deze zin loopt bij mij niet zo lekker.). Toen kwam mijn vrouw met de gouden tip; Stuur de kinderen op een vakantie kamp en geniet ervan met zijn tweetjes.’
Dankje Tim, we leven met je mee.

^^ Tja, de dingen waar een vraag teken achter staat heb ik eigenlijk geen idee van of het je verhaal wel verbeterd. (Tja, ik ben ook maar een dislect (< heerlijk woord.)

Ja, of jij? Ik vind dat u ook heel erg irritant en zie dat ook nooit in tijdschriften zo staan. Heb je een voorbeeld van een column waarin dat wél zo is?

Als je kijkt naar de doelgroep van dit verhaal : Volwassen.
(toch.)

Maar het is eerder een artikel dan een column, in een colum komen verschillende kanten van een mening aan bod. Maarja.

but wat bedoel je dan met; ‘gekopieerd’?

Geschreven in een stijl die niet bij een 13-jarige past.

Is dat goed of slecht bedoeld?

Zo praat ik niet hoor, ik vond het gewoon grappig zo.

Dankje, ik ben ook 13.