[COLUMN] Cellullite-jungles en vuurspuwende bh's

Sorry als er spellingsfouten inzitten, (opbouwende) kritiek is altijd welkom (:

DIT VERHAAL IS WAARGEBEURD (vanmorgen nog :p)

~~

Zaterdagochtend. “Hou je klaar, meid!”. Mijn moeder klopt bemoedigend op mijn schouders, terwijl ze naar de dranghekken kijkt. Vrouwen die zenuwachtig kauwgommen en mannen van wie je hun gezicht zo kunt ontcijferen: ik wil hier weg. Ik knik ze medelevend toe en vraag mezelf af: waarom ga ik nu mee naar een stockverkoop van kleren die enkel mijn moeder draagt? Tergend gaat de tijd voorbij tot opeens de massa begint te drummen: de poorten worden geopend. Holy shit.

Zalen vol met mooi opgevouwde kleren vloeien langzaam vol met hysterische koopjesjagers. Wie denkt dat de scènes in Confessions Of A Shopaholic overdreven zijn, moest hier langskomen. Vrouwen grissen truitjes uit de rekken en wegens het tekort aan pashokjes vinden ze er niet beters op dan… zich uit te kleden in het midden van de ruimtes. Bh’s die verdacht veel Lady Gaga-achtig lijken, komen tevoorschijn van onder de wollen truitjes en even denk ik dat ze nog vuur gaan spuwen ook. De mannen die sowieso al opgehitst zijn, kleuren nu tomatenrood en verstoppen zich in de hoekjes. “Maaaark? Waar zit je?!”, gilt een vrouw van rond de 40. “Hierzo schat…”. “Wat doe je daar? Doe niet stom en kom vanuit je verstopplek. Hou deze broeken eens vast!”.

Sommigen gaan zo op in de sfeer dat ze rondsluipen als hongerige roofdieren en hun “territorium” met gegrom bewaken. Mijn moeder, die altijd zo zen en vredelievend is, rent nu langs de rekken en neemt alles wat haar op het eerste oog bevalt onder de arm. Driekwart leg ik stiekem terug. Mijn moeder mag haar eigen kledingstijl hebben, maar sommige dingen zouden verboden moeten worden. “Mam, dat appelblauwzeegroene wollen rolkraagtruitje… eh… past niet zo goed bij je haarkleur.”. Heb ik effe geluk dat mijn naam niet Pinokkio is.

“Het is nog rustig,” oppert mijn mams, ‘crisis natuurlijk.’ Ik schrik en kijk haar met grote ogen aan: zijn hier normaal gezien nòg meer mensen? Ik heb nu al moeite met mij een weg door de jungle der cellullite-achterwerken te banen. Groene slipjes die waarschijnlijk gekrompen zijn in de was en roze strings die lijken te verdrinken in een zee van vet. Het is grappig als je er achteraf aan denkt, maar op het moment zelf, terwijl je tegen de ene oma, dan de andere opbotst, breekt het koude zweet eerder aan. Ik sla heel het toneel gade en schud mijn hoofd, dat duidelijk geapprecieerd wordt door de mannen. Na zo’n anderhalf uur beslist mijn moeder dat het welletjes is en begeeft zich naar de kassa.

Een interactieve freakshow, fluister ik nadat we hadden afgerekend. Moeder, met 5 tassen volgestouwd met wat voor “kleren” doorgaat, grinnikt. Na een paar minuten voegt ze eraan toe: “Ik heb ook een appelblauwzeegroen wollen rolkraagtruitje voor jouw gekocht, het past zo mooi bij je haar.”

~~

Aan sommigen; ja, ik schrijf best vaak columns, maar Monique antwoordt nooit (als ik dat hier zo typ, voel ik me best zielig haha), dus heb ik besloten ze vanaf nu gewoon hier op het forum te droppen ^^

hahah!
echt leuk geschreven!
komt er nog meer?
xxxo"

Leuk geschreven! Geweldig leuk einde trouwens :grinning:

hahaha! echt super leuk geschreven! beter post je vaker een column! (of deed je dat al?)

Leuk geschreven en het einde is echt grappig! Heb je meer ^^?

En beeld je in dat ik dat op een hele agressieve, bijna dwingende, manier herhaalde. =D

hahaha geniaal, ik heb heel hard gelachen XD
Je moet vaker columns schrijven (of doe je dat al?)!

echt zo’n column einde ook! Zei ze dat dan ook in het echt?

meestal ben ik trouwens een spelling- en grammaticafouten-zeur, maar jou vergeef ik die paar foutjes (aa)

Heel leuk stukje! Al zijn sommige dingen wel moeilijk te volgen.

geweldig":’)

Men, waar ben jij geweest? x]

Wel heeel leuk geschreven en een pakkende titel :stuck_out_tongue:

leuk!

je schrijft goed!

Je schrijft leuk!
Wat een leuk bedacht einde xd

Hahaha echt heel leuk :3

hahaha ! heeel leuk!

upje voor mezelf :slightly_smiling_face:

… en nog een upje voor mezelf.
Reactioneren op die handel!