columm

he lieve iedereen ik heb een columm geschreven en misschien ga ik hem hier insturen maar ik wil eerst even weten of jullie het wel leuk vinden om te lezen enzo(tips welkom & ik moet spelfouten en leestekens allemaal nog even goed doen )

hier komtie:

Zonder na te denken meld ik me aan bij superdeboer voor vakantiewerk. Gewoon een paar dagjes vakkenvullen, niks aan toch? Een extra zakcentje voor de vele geplande shopdagjes, nou ja met die gedachten kom ik mijn eerste werkdag keurig met mijn XL- T-shirt en een nette paardenstaart super de boer binnen huppelen…

Zonder enige uitleg of “hallo wat leuk ben je nieuw? ik ben Jan Willem, van harte welkom. Hier staat je kar je kan meteen beginnen, ik zou het je allemaal even uitleggen, loop maar mee”

word er een kar vol glazen-hak-potjes met vieze doperwten, in me handen geduwd, ik krijg het meteen benauwd…
Shit hakpotjes die zijn van glas, dus als ze vallen zijn ze S-T-U-K.
Voorzichtig begin ik met vullen, als er na 10 minuten een vreselijke lelijke man met vies haar en een bril mijn kant op komt lopen, het enige wat hij roept is: “TEMPO,TEMPO,SNELHEID DAAR GAAT HET OM!!!”
Snel?! Dat ook nog, oo mijn god waar ben ik aan begonnen…

Maar na een uurtje vullen heb ik het al aardig onder de knie, en van ietsje meer snelheid is ook al te spreken. Ik, mijn hakpotjes en de oude man achter me die vis met groente staat te wokken in de hoop dat hij lieve gezinnetjes deze vreselijke stinkende vis kan aansmeren.
Ik had me er toch wel iets anders bij voorgesteld…

Maar ik weet waar ik het voor doe ‘ die nieuwe winter jas van D.E.P.T , dat nieuwe lekkere escada luchtje en natuurlijk niet te vergeten nieuwe laarzen voor de winter en oo ja…
*FLATS* rode spetters vliegen in t rond en een hoopje vol glas met daar tussen ranzige bonen ligt voor me op de grond. Lachend komt er een andere ‘vakkenvuller’ mijn kant op lopen
‘ het geeft niet hoor,’
zegt hij als hij mijn geschrokken gezicht ziet. Samen ruimen we de derrie op en ik probeer me te concentreren op de appelmoes van 99 cent, steeds bang dat ik weer iets laat vallen.
Ik had het kunnen weten hoe vaak laat ik thuis wel niet iets vallen en dat gerommel met al die potjes…

‘HEEEEEE NOAAAA’ hoor ik opeens iemand in de verte roepen, met een ruk draai ik me om…
Voor me staat een jongen, bruin haar iets langer dan ik en het moet gezegd worden ‘hij is knap’ hij kijkt me lachend aan.
Maar ik ken hem niet… wie ben jij? denk ik maar met mijn mooiste lach zeg ik : ‘he, hoi, als of ik hem al jaren ken, niet wetende dat dat ook zo was.
‘ hoe lang werk je hier al?’ vraagt hij en dan begint me iets te dagen
Jij was een van mijn beste vriendjes in groep 1, toen we allebei vier waren. We gingen altijd samen kleurplaten kleuren alleen jij kon echt niet binnen de lijntjes!!
Wat grappig dat hij hier nu ook staat in zijn XL-SHIRT met potjes pindakaas in zijn handen.
We praten nog wat als me er aan word herinnerd dat ‘TEMPO’ toch wel erg belangrijk is. De man met zijn enge brilletje loopt langs en meteen spring ik weer in de startpositie.
Aan de slag!!
Maar mijn goeie stemming lijkt geen goeie impact te hebben op mijn geliefde hakpotjes, want ja het is te ernstig om te zeggen maar op mijn eerste werkdag laat ik mijn tweede potje vallen. Shit shit shit!! de wok-opa komt mijn kant op rennen als hij ziet dat het huilen me nader staat dan het lachen. Hij verteld dat dit ook zijn eerste dag is hier en dat als we het snel opruimen, vast niemand het heeft gezien.

Rond 6 uur ben ik dood op, wat een dagje zeg. Hellaas moet ik nog een half uur langer blijven omdat ik niet genoeg “TEMPO” heb voor een vakkenvuller, nou ja dan maar even geen tempo hoor denk ik, 2 potten is genoeg en kwaliteit is beter dan kwantiteit.

Over mijn kwaliteiten gesproken, mijn vriendje van groep 1 is zeker een echte hunk geworden dus ben ik van plan ze flink in de strijd te gooien en die kwantiteiten voorlopig achter wegen te laten want ik moet me goed concentreren op ‘hem’ en natuurlijk niet te veel potjes laten vallen. Misschien moeten ze mij gewoon op de afdeling wc-papier zetten. 

xxx Noa

:stuck_out_tongue: leeeuk

Leuk :grinning:

hahah leuk maar als iedereen hem hier al leest is het niet meer leuk

Leuk!

Haha, leuk. :slightly_smiling_face:

ja maar ok wou even van een paar weten of die wel goed genoeg is.
dan ga ik vanavond de spelfouten en all er uit halen en dan stuur ik hem in voor een columm (a)