College in the UK?

Ik wou m’n hele leven niets liever dan naar Engeland verhuizen. Ik heb zojuist m’n middelbare school afgemaakt en ik begin aan 't MBO. Alleen, ik zie het écht niet zitten - Ik wil namelijk dermatologe worden, en ik heb niet bepaald zin om alle MBO-HBO-universiteit stappen af te gaan.

Nu heb ik dus het ‘‘idee’’ gekregen om toch wat eerder als gepland naar Engeland te verhuizen en 2 jaar college te volgen, daarna medical university. Alleen voordat ik hier te blij om word… Kan dat wel? Als 16 jarig meisje helemaal alleen naar Engeland verhuizen? …En hoe vraag je je ouders zoiets?

Ik weet er helemaal niets van, maar volgens mij ga je het wel zwaar krijgen dan .

tsja dat wordt wel heel zwaar. Ik zou in een gastgezin gaan of iets in de richting en niet gelijk in je eentje gaan wonen. Waarschijnlijk vinden je ouders het ook eerder goed in een gastgezin ( denk ik ) Verder heb ik er eigenlijk geen verstand van xD Maar het is vrij ingewikkeld. up

Ben je niet wat te jong ??

gebruik je verstand, studeer nog je jaartjes uit en dan zie je wel :slightly_smiling_face:

lijkt me trouwens zalig om in Engeland te wonen <3 wil er ook heen ^^

http://www.ef.nl/Default.aspx?bhcp=1 ← kijk even op deze website. op de middelbare zag ik altijd folders van deze organisatie. En volgens mij is het ook wel vanaf 16 jaar. succes