Collega !?

heey dames

mijn collega is 29 en probeert een kindje te maken maar dit lukt niet. maar daar gaat het niet om(nouja misschien)
Maar elke keer wanneer ik met haar werk en ze is net naar de “wc” geweest en ze komt terug dan ruikt ze zeg maar na kots (ook als we net hebben gegeten)
Dus ben bang dat ze dus haar vinger in der keel steekt omdat ze het zat is dat ze (denk ik) geen kindje kan krijgen.

Wat moet ik nou dan want ik kan moeilijk zeggen van heey je ruikt een beetje naar kots heb je overgegeven?

euhm praat er met haar over, maar dan subtiel niet gelijk: 'he heb je gekotst ofzo? ’ maar gewoon hoe gaat t nu met je? en je moet je echt niet depressief voelen enzoo, gwn aardig doen en tonen dat je bereid bent te luisteren naar haar ‘verhaal’. zo niet praat er met je baas ofzo over, of met een bekende van haar

xx

Hier ben ik niet goed in. Up.

ik zou gewoon tegn haar zeggen: heb je net overgegeven… En dan heel aardig en bezorgd kijken snap je. Dan zal ze misschien zeggen; ja k voel me niet lekker.
Maar dan weet je iig of je neus gelijk heeft.
Als je het dan vaker ruikt dan weetje dat ze gekotst heeft.

Ik zie het verband niet tussen een kindje krijgen en kotsen?
is dit een domme vraag?

Up voor jou.

Misschien moet je een keertje vragen hoe het met haar gaat, omdat je je kan voorstellen dat het moeilijk kan zijn als het niet lukt om een kindje te krijgen.

Als ze het je wilt vertellen, dan vertelt ze het dan wel.
Probeer iig aardig te zijn en haar te steunen als ze dat wilt. Veroordeel haar vooral niet!

dankjullie wel

en ja ik veroordeel haar niet hoor maar ja ik ruikt het iedere dag net na ze naar de wc is geweest en ja dat kan moeilijk van uit der K*t komen he… :nauseated_face:

nee maar ik vraag ook wel aan der en luister ook goed weetje alleen ze praat er liever niet over omdat ze echt bijna ten einde is iedereen van haar familie krijgt nu een kindje en zo en zij niet… (ik snap dan wel hoe je je voelt hoor)

Ze zit niet lekker in dr vel doordat ze geen kind kan krijgen en dat komt er bij haar op deze manier (letterlijk) uit.
Je hebt ook mensen die veel gaan eten, niks gaan eten, zichzelf gaan snijden, enorm veel gaan sporten of wat anders als ze niet lekker in hun vel zitten, zij probeert zich op deze manier beter te voelen.

Die opmerking had je van mij weg mogen laten…

Zeg ook niet dat je dr wel veroordeelt, was meer als waarschuwing bedoelt.

Oke, begrijp dat ze er niet graag over praat, maar soms kan dat wel goed zijn. Er zijn meerdere mogelijkheden om kinderen te krijgen, ook via IVF enzo, heeft ze dat al geprobeerd?
Verder is 29 nog helemaal niet oud.
Maar je kan ook gewoon vragen hoe ze zich voelt, zonder over zwangerschap te beginnen.