Laat ik hem maar even A. noemen voor het geval dat… A werkt bij mij in het filiaal in de vulploeg en ik achter de kassa. Knappe jongen van 18, goed gekleed, leuke lach. Laten we erop houden dat het geen straf is om naar hem te kijken. Ik ‘ken’ hem nu een jaartje. Het bleef altijd maar bij een ‘Hoi’ en ‘Tot hoe laat moet je werken?’… Tot op een maandje na.
Elke keer wanneer we elkaar zagen was het ‘Hoi!’, maar het was veel vrolijker dan eerst. Hij meteen bigsmile en zelfs wanneer hij aan de andere kant van het filiaal stond riep hij naar me. Veder bleef het bij duidelijk oogcontact.
De vorige keer was ik net klaar met werken en ging ik nog even wat eten halen. Toevallig werd het net drukker en hadden ze kassa assistentie nodig en kwam hij bijdraaien. Deze kans liet ik niet lopen ofcourse en ging bij hem in de rij staan. Ik was bijna aan de beurt, maar hij kon bij de mensen voor me een product niet vinden. Hij keek me hoopvol aan en heb ik hem even geholpen. Zo raakte we aan de praat. Hij vroeg dingen aan me over het werk, over m’n school en m’n weekend. Daarna moest hij weer veder met andere klanten en rondde we het gesprek af.
Ik vertelde dit tegen een vriendin, die ook in het filiaal werkt in de vulploeg, en die zei dat dit een wonder was en me wel ziet zitten dan. Ze zei ook nog dat hij een verlegen jongen is en dat hij amper wat zegt.
Helaas vinden andere meiden uit het filiaal hem ook een plaatje en proberen ze ook dingen. Zoals een anders meisje, laten we haar B. noemen. B stapte op A af en vroeg of hij whatsapp had, zodat ze konden appen. A reageerde met ‘Ja heb ik wel, maar niet voor jou. Sorry’, draaide om en liep weg. Hij is dus ook recht voor z’n raap.
Ik wilde hem binnenkort vragen om iets gezelligs te gaan doen, maar ben bang voor zo’n kut reactie als tegen B. Wat zijn jullie tips? Doen of niet?