Collega

Laat ik hem maar even A. noemen voor het geval dat… A werkt bij mij in het filiaal in de vulploeg en ik achter de kassa. Knappe jongen van 18, goed gekleed, leuke lach. Laten we erop houden dat het geen straf is om naar hem te kijken. Ik ‘ken’ hem nu een jaartje. Het bleef altijd maar bij een ‘Hoi’ en ‘Tot hoe laat moet je werken?’… Tot op een maandje na.

Elke keer wanneer we elkaar zagen was het ‘Hoi!’, maar het was veel vrolijker dan eerst. Hij meteen bigsmile en zelfs wanneer hij aan de andere kant van het filiaal stond riep hij naar me. Veder bleef het bij duidelijk oogcontact.

De vorige keer was ik net klaar met werken en ging ik nog even wat eten halen. Toevallig werd het net drukker en hadden ze kassa assistentie nodig en kwam hij bijdraaien. Deze kans liet ik niet lopen ofcourse en ging bij hem in de rij staan. Ik was bijna aan de beurt, maar hij kon bij de mensen voor me een product niet vinden. Hij keek me hoopvol aan en heb ik hem even geholpen. Zo raakte we aan de praat. Hij vroeg dingen aan me over het werk, over m’n school en m’n weekend. Daarna moest hij weer veder met andere klanten en rondde we het gesprek af.

Ik vertelde dit tegen een vriendin, die ook in het filiaal werkt in de vulploeg, en die zei dat dit een wonder was en me wel ziet zitten dan. Ze zei ook nog dat hij een verlegen jongen is en dat hij amper wat zegt.

Helaas vinden andere meiden uit het filiaal hem ook een plaatje en proberen ze ook dingen. Zoals een anders meisje, laten we haar B. noemen. B stapte op A af en vroeg of hij whatsapp had, zodat ze konden appen. A reageerde met ‘Ja heb ik wel, maar niet voor jou. Sorry’, draaide om en liep weg. Hij is dus ook recht voor z’n raap.

Ik wilde hem binnenkort vragen om iets gezelligs te gaan doen, maar ben bang voor zo’n kut reactie als tegen B. Wat zijn jullie tips? Doen of niet?

Gewoon doen. Nee heb je ja kun je krijgen. Hij lacht al naar je etc. Wie weet.

Ik zou de gok wagen. Het lijkt erop dat hij je leuk vind ja :slightly_smiling_face:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

gewoon doen! als hij al uit zichzelf praat enzo…

haha, die opmerking was zoo hard.

Enige waar ik nu over na denk is, straks doet ie ook zo bot tegen mij haha.

Nee heb je en een dikke ja kun je krijgen, hij mag je wel want anders praatte hij niet tegen je etc. gewoon doen, wat heb je te verliezen

Ik denk dat hij tegen jou wel aardiger doet sowieso omdat jullie zeker te weten wel een klik hebben! Misschien vond hij dat meisje maar een irritant huppelkutje ofzo.

Meiden, nog super bedankt voor jullie mening hierover!

Ik ben vandaag ‘toevallig’ boodschappen gaan doen en A. moest werken :slightly_smiling_face:. Ik liep zijn pad in en meteen zei die ‘Hoi’ en weer zijn lach erbij! Na even gepraat te hebben over werktijden en het weer van vandaag en deze week, wat wel awkward was maar we hebben gelachen, heb ik m’n moed bijelkaar geraapt en het gevraagd; ‘Ik had een vraagje, heb je een keer zin om iets leuks te gaan doen?’. Na even een stilte en 2 rode hoofden zei die: ‘Ja, lijkt me leuk, gezellig!’. Met m’n rode hoofd en zweet handjes, ben ik wel vergeten om z’n nummer te vragen… Maar de eerste stap is gezet!

aaah wat leuk! zie je wel :grinning:

Jaa! Baal alleen wel dat ik niet meteen z’n nummer heb gevraagd… Geen idee wanneer ik dat nu moet doen, maar oke haha. Eerste stap is ieder geval gezet!

Ah dit vind ik echt leuk om te horen! Vraag het anders volgende keer als jullie samen werken?

Aw! :slightly_smiling_face: Ja, ik moet pas zaterdag weer werken en weet niet precies of hij ook dan werkt, maar anders dan maar even gaan vragen. Ik was té zenuwachtig en hij zat een beetje te kloten met de producten die hij moest vullen, aangezien we allebei niet wisten wat we nu moesten doen, dus dan de volgende keer maar.

Gewoon de volgende keer vragen, dan heb je direct weer iets om over te praten :grinning: Wel even doen als jullie alleen staan, anders wordt hij misschien superzenuwachtig en kapt hij het af ofzo.

Gewoon doen, anders krijg je spijt denk ik. Een nee heb je en een ja kun je krijgen. :slightly_smiling_face:

Ja precies! Moet wel goed komen. Ja, zoals daarstraks al haha, hij niet alleen trouwens!:slight_smile: . Hij stond eerst met een collega, ben maar even een rondje gaan lopen. Daarna was hij alleen, dus maar meteen m’n kans gepakt!

Goed zo dat je het gevraagd hebt! En hij zei ja dus duidelijk dat hij je leuk vindt, als ik lees hoe hij die andere collega zo afwees. DAt had hij bij jou dan ook gedaan als hij niet oprecht geinteresseerd was. Vraag inderdaad volgende keer zijn nummer, wie weet vraagt hij het wel eerder aan jou!

Leuk hoor, hou je ons op de hoogte? Vind dit altijd zulke leuke verhalen hihi :cold_sweat:

Super leuk voor je! Ik hoop dat jullie snel iets gaan doen! Houd je ons inderdaad op de hoogte? Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen namelijk :wink: