Collega twijfelt over gevoel naar mij?

Hey meiden, sinds april heb ik er een nieuwe collega bij. In het begin was er absoluut geen speciale spanning tussen ons. Echter in juni zaten we soms samen op hotel (met nog andere collega’s) en hadden we ook meer contact na het werk. Wat later gingen we ook een op een afspreken en kwam hij zelf vaak bij mij langs. Het leek wel of hij al zijn vrije tijd bij mij wilde spenderen. Vond ik wel leuk, want ik ben vaak alleen thuis. Voor mij leek het op het eerste zicht gewoon heel goede vriendschap en ik gaf ook aan dat een relatie wat lastig lijkt voor ons (we zijn collega’s en hij is 22, ik 33). Nu ja, toch waren ons gevoelens er blijkbaar en hij bleef al eens slapen … Het voelde gewoon heel goed en op het werk merkte niemand daar iets van. Voor het eerst in 8 jaar was ik weer echt gelukkig en vergat ik de laatste liefde waar ik 8 jaar op gewacht heb. Tot het moment hij op vakantie vertrok … Het contact na het werk verwaterde en ik voelde dat er iets speelde. Tot mijn verbazing deed mij dat veel meer pijn dan ik zou gedacht hebben. Toch probeerde ik dit niet te tonen naar hem toe en probeerde ik dit te relativeren in mijn hoofd. Ik maakte heel wat plannen wat we na zijn vakantie zouden doen. Maar toen ik hem terug zag op het werk, merkte ik een bepaalde afstand. Toen ik hem vroeg wat er was, verzon hij heel wat excuses, maar hij verzekerde mij dat er niks aan de hand was. Maar mijn gevoel vertelde anders. Tot ik hem echt vroeg om eens te praten na het werk. Daar stemde hij mee in. Toen gaf hij toe dat hij verliefd was op een ander meisje (19 jaar, dus van zijn leeftijdscategorie). Hoewel mijn verstand dit heel goed begreep, deed mij dat enorm veel pijn. Ik was plots kwijt waar ik zo gelukkig van werd. Het was gewoon veel te kort om mijn eigen vleugels te kunnen uitslaan, veel te plots en blijkbaar had ik toch veel meer verliefde gevoelens voor hem dat ik dacht. Ik aanvaarde natuurlijk zijn keuze, maar het ging toch niet altijd van een leien dakje, met soms wel effecten op ons werk. Nu gaat het wel oké tussen ons en het werk lijdt er zeker niet onder. Maar ik weet niet goed wat ik moet denken, want hij geeft mij signalen dat hij mij toch nog leuk vind… Laatst vroeg hij weer of we iets zouden gaan eten samen, we aten samen McDo op in de hotelkamer (terwijl hij dit absoluut nooit wilde doen uit respect naar zijn vriendin toe), hij was gestopt met roken toen hij dat meisje leerde kennen maar is opnieuw begonnen, ik mag hem heel vaak aanraken op het werk, hem plagen, eten en drinken delen, … Toch zegt hij vaak last minute af op zo een afspraakje na het werk, net op hij zelf niet goed weet hoe hij hier mee om moet gaan. Tevens praat hij ook nooit meer over zijn vriendin, of als ik vraag hoe zijn vrije dag is geweest, zal hij nooit zeggen wat hij samen met haar gedaan heeft, hij ‘verzint’ altijd iets anders.
Beeld ik mij het in dat hij nog steeds gevoelens voor mij heeft, maar nu worstelt met de keuze van zijn hart of zijn verstand? Of zou dit echt zo zijn? En hoe ga ik hier mee om? Want ik zie enorm af van deze situatie.
Ik ben eeuwig dankbaar bij enig advies van jullie, meiden.

Jullie hebben in de zomer voor zijn vakantie even van elkaar kunnen genieten, maar nu is een goed moment om het niet weer aan te slingeren. Je zoekt een vaste, leuke en volwaardige relatie. Dat kun je bij hem waarschijnlijk niet vinden. Dus, misschien kunnen jullie nu weer even wat doen, maar over een korte tijd zal het weer pijn geven als een andere relatie voor hem belangrijker wordt.

Ik zou de relatie zakelijk houden. Ook het flirten zou ik gaan afbouwen. Hij is denk ik niet wat je zoekt.