Collega die vervelend en bitchy is

Ik werk bij een soort koffiebarretje (geen coffeeshop) in mijn dorp. Ik maak high tea’s serveer ze uit en bedien andere gasten. Ik heb 1 collega, een meisje van mijn leeftijd (16). Omdat ik er nog maar 5 keer heb gewerkt moet ik nog wennen maar ik begin het nu door te krijgen (de baan betreft). Alleen mijn collega zeikt me af. Als ik iets in de vaatwasser zet, zet ik het eerst bij de kraan meer zodat ik het kan afspoelen. Zij zegt dan (op een arrogante toon): waarom doe je dat? En ik heb een keer boodschappen gedaan en toen per ongeluk de verkeerde jam meegenomen (terwijl mijn werkgeefster zegt jam is jam) moet mij collega weer met een bitchy ondertoon aan mij vertellen dat het de verkeerde is. Ook zei ze op t begin van de dienst gister, jij doet de high tea’s ik de rest. Er waren
Op dat moment alleen maar high tea’s en toen ik vroeg of ze wilde helpen zei ze: ben ik nu jouw werk aan het doen?
Verder is het enige wat ze doet op haat mobiel zitten en buiten roken. Ik vind mijn werk leuk maar ik vind het door haar gedrag niet meer fijn. Ik kan moeilijk 11 mensen tegelijk helpen. Moet ik er iets van zeggen? Ik wil echt geen ruzie maar alleen dat ze wat vriendelijker is!

Bespreek dit met je baas, dan kan zij er iets van zeggen.

tja het probleem is dat dat meisje er nu al een jaar werkt en soms voelt t alsof die twee onder 1 hoedje spannen.

Wat een leuke baan! Je moet je echt niet op je kop laten zitten hoor. Ik zou die collega een beetje negeren. Gewoon normaal reageren en haar lekker chagrijnig laten doen. Als dit vervelend blijft zou ik het bespreken met je baas. Die kan haar wellicht aanspreken op het gedrag.

Oh dat is jammer om te horen. Ik zou in ieder geval wel normaal tegen haar blijven doen, misschien stelt zij zich zo op omdat je er net werkt (wat overigens natuurlijk niet ok is, maar sommige mensen doen dat).

Ik was serieus allang uitgeflipt :"D

Dit idd. Ik vind het knap dat je nog normaal tegen dr doet. Maar anyway. Gewoon aan haar vragen waarom ze zo tegen je doet anders? Ik vind dat wanneer je ergens werkt namelijk niet meer zo kinderachtig hoort te doen. Ze is 16, geen 6.

Werken alleen jij en die andere meid er? want misschien is ze dan bang dat jij haar komt vervangen of dat jullie baas jou straks beter vindt presteren oid? Of misschien denkt ze de baas over je te kunnen spelen, omdat zij er langer werkt. Het kan een kwestie zijn van nog een maand wennen aan elkaar, maar als zij bijv. onzeker is (en daarom bitchy doet) dan zal het denk ik zo blijven…

Je zou inderdaad eens met je baas kunnen praten, maar misschien zou je ook eens aan haar zelf kunnen vragen hoe ze vind dat jullie samenwerking verloopt. Als ze dat raar vind, kun je alsnog naar je baas stappen (want dan kun je bij je baas ook aangeven dat je zelf al geprobeerd hebt om te praten).

Verder zou ik me niet te veel van die meid aantrekken en proberen het leukste ervan te maken. Praten jullie verder wel eens met elkaar over andere dingen, school of dagelijkse dingen enzo? Misschien wordt het al minder als je elkaar wat beter kent.

Of hoe lastig het ook is: tegen haar zeggen of er iets is? Waarom ze soms zo kattig doet?

Want het klinkt erg leuk het werk wat je doet, en daar weggaan om haar zou echt super jammer zijn!

Je hebt hier niet zoveel aan maar dat soort mensen zijn vreselijk onzeker en schuilen achter dat bitchy gedrag.

Omg ik heb ook zo’n collega. Ik werk er nog niet zo lang en die collega doet ook heel bitchy en doet heel erg betweterig tegen mij, ik erger me helemaal bont en blauw aan haar. Ik ben niet compleet achterlijk hoor. Zo doet zij wel. Ik hou me in, want ik wil geen ruzie. Als we samen moeten werken probeer ik er het beste van te maken.

Vraag haar gewoon op de man af wat haar probleem met jou is en waarom ze zo tegen jou doet. Kom je er niet uit met haar of wordt het nog meer gekibbel, stap dan naar je baas.